Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3391 besök totalt |
svikare! ![]() ![]() näädå.. seriöst är lotusen säkert mkt trevlig.. men då får man kanske räkna med lite mer $$$.. |
||||
Elisen är nog väldigt kul men jag måste kunna åka till skåne och ev ännu längre och jag är osäker på om det går i Elisen?
Annars är ju Lotus optimalt. Lutar åt en E30 M3, relativ billig och då blir det mer pengar över till väghållning och däck! Den verkar ju va mkt trevlig att köra på bana också! Någon som har tider på en M3 på dom vanligaste svenska banorna? _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Tror det finns lite siffror på det redan här på forumet... se om det går att hitta med sökfunktionen. _________________ ![]() |
||||
Jag tror inte går så mycket bättre att åka till skåne i en rensad M3 E30 med bur o stolar. Komfortmässigt måste elisen vara rena drömbilen vid en jämförelse. Jag tror att en M3 E30 ger mcket bil för pengarna. Det verkar finnas hur mycket prylar som helst att köpa till den. Renault hade en läcker bil för några år sedan. Liten, öppen 150 Hk. Kanske en sleeper. Vad hette den och vad kostar de nu? janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
magnus T, imprezan har viskodiff. i alla fall i mitten. 90% på att det sitter en bak också... Och kanske en fram? sök annars i imprezaklubbens forum. www.impreza.nu
_________________ Pontus Fyhr |
||||
En Spider är löjligt snabb på en bana. Gick en i ERF innan, tror den åkte runt Ring Knutstorp på 1.06 med slicks och lite trim. Sett till materialet så är det ruggigt f-bannat fort ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Performance Car testade Elise mot Spider när det begav sig 1997. I "standardskick" ansåg de Elise överlägsen. När jag besökte Renaults huvudkontor i Paris våren -97, i ett helt annat ärende, träffade jag den försäljningsansvarige för Renaults nisch-bilar. Då hade de stora problem att få fram tillräckligt med Spiders, den var nåt av det hetaste som fanns att glida runt med på Rivieran. Man kan ju undra var de bilarna finns idag... Jag vet att det står en hos Bil-Nisson i Alingsås, ifall någon blivit riktigt Spider sugen. ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Läste en sån test i autocar eller CAR för x år sedan när elisen var ny Elisen spöade renaulten duktigt. Å andra sidan har jag sett en gammal banåkare få provköra renaulten när han kom in i depån så var han lyrisk. Kortfattat elise lätt 600-700? fungerande cab (nåja) Renaulten tyngre (1000+?) icke fungerande cab _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Dom av oss som är över 170 långa kan glömma Renaulten. Jag (188 ståtliga centimetrar) provsatt en gång. Det gick utmärkt att titta ÖVER rutkanten! Dessutom hade man påpassligt lagt in förstärkningsbalkar precis under stolarna, så det gick inte att sänka dessa
![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Hmmm, jag är 184 och har inte alls den minnesbilden, iofs så sitter kanske oproportionellt många av dom cm i benen på mig (vilket brukar visa sig i att jag har svårt att nå fram till ratten i många bilar, med nuvarande Toyota Corolla som värsta exemplet ![]() Däremot så minns jag hur läcker Renaulten var med all naken aluminium i inredningen ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3391 besök totalt |