Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2954 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Skulle tro att bilen som avses är 912. En kompis farsa hade en sån, ingen racer direkt... ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||||||||||||||||||
Eeeeh - tro inte allt ni läser på Internet.... ![]() Du kanske menar 914? Nåja... Återgår till ämnet: Effekt är nog roligast! Usel kurvteknik kan alltid kompenseras med bra schwung på rakorna. ![]() Kallas "Turbosyndromet" inom Porscheklubben. _________________ -- |
||||||||||||||||||||||||
ojdå, så du valde den mest motorstarka versionen. ![]() Själv började jag Opel-harvandet med Ascona 2.0E, kul bil som dock behövde lite bättre väghållning... En bil som jag dock känner är i behov av mer effekt efter man har donat lite med väghållningen är M3E30. 195 hk i en så välbalanserad bil är i dagens hästkraftsstinna värld inte mycket att komma med.Synd bara att den är så bra från början att det behövs rätt stora ingrepp för att det skall bli någon markant effektskillnad. Fast när jag -02 var på samträffen på Kullen med TPC och Saab Turbo blir man genast medveten om hur lyckligt lottad man är! ![]() ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||||||||||||||||||
väghållning/effekt
saknade alternativet lägre vikt.. gynnar ju både effekt och väghållning ![]() även bromsar och däck får mindre stryk med lägre vikt!! men naturligtvis är ett bra satt chassie roligare på bana än en j..la massa effekt. Ta unon tex. inte högst toppfart men en lätt bil med ett bra chassie som med lätthet åker fortare än betydligt exklusivare racers. vikt kontra effekt är det som ger utslag på rakorna och sen att chassit gör att man inte behöver släppa av så mycket i kurvorna gör inte saken sämre ![]() _________________ Björn "nalle" Nordman /F/I/A/T/ Punto GT/ Lancia Delta Integrale Liten bil med massa attityd!!! www.teamunoracing.net |
||||||||||||||||||||||||
Just ja, din är ju lite slöare så du kommer aldrig nära urvarvad fyra. ![]() (och ändå går det snabbare på Kinnekulle ![]() |
||||||||||||||||||||||||
En sak jag tänkt på ofta är att det utelsutande är folk med lite effekt som påtalar hur ointressant de tycker att det är med mkt pulver medans man aldrig hör det från folk med mkt effekt vare sig de har en tung bil med dålig väghållning eller en lätt bil med bra väghållning.
Är det verkligen för att de med lite effekt inte är intresserade eller är det ngt annat? ![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2954 besök totalt |