Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7778 besök totalt |
Re:
Kommer köra standard styrning, fungerar bra med tråget jag har så orkar inte bygga om. Får se när det är dags för bromsning om M111 är så bra som det påstås _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
Re:
Motor och låda kommer från en 04:ans Slk, dvs nyare M111 Evo motor och 6 växlad låda _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
Smidigt när Merca och BMW kör samma delar,hittade en BMW kardan som passade mot lådan.
Hittade en tryckplatta till sprinter som hade dubbelt så högt tryck som vi anpassade höjden på svänghjulet till ![]() ![]() _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
Re:
Jag ska regga den som ombyggt fordon så den blir godkänd med ca 250hk, vet att några åkt 450hk på oöppnade motorer men tror inte de håller så länge då _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
|
||
Riktigt fin bil.
Jag är dock lite feg av mig så jag skulle aldrig montera ett svetsat(i gjutgods) svänghjul. Och sen spelar det ingen roll att en del säger 'jag har kört så i flera år'. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||
Nu har vi bromsat den, tyvärr hade vi ingen tillräckligt mjuk fjäder till wastegaten så den laddade 1,3 bar🤷🏻♂️
Den gav 360hk och 570nm på naven, men lite tråkigt register som dalar redan vid 5500rpm, får fixa några roligare kammar sen _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
_________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
Det sitter redan en avskärmning till expansionskärlet på plats
Detta är en oöppnad 5000kr motor från skroten, fungerar väldigt bra och stark i botten tack vare variabel kamaxel. 400nm vid 3000rpm och 500nm vid 4000rpm, dock var det tänkt att ladda typ 0,6 med denna motor och besikta med. Har en till motor som ska få stakar och kammar med förhoppning om en motor som gillar att varvas lite mer😊 _________________ Robert Arthursson 070-5663530 |
||
Byggde ju ngt liknande för många år se, men jag utgick från en 2l 136hk motorsåg den hade "rätt" komp å en kompressortoppdå den hade kamgivare.
Kamaxlarna flyttade jag från 2l motorn då de hade andra lober å ngt högrelyft. Även sug insuget var "bättre" utformat än kompressorn. Allt var tagen från ngn byggtråd i från usa som hade gjort en väldigt massa utvärderingar. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7778 besök totalt |