Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3107 totalt) |
t P P(0,16%)
0 399 397 5 396 394 10 392 391 15 389 388 20 386 385 25 382 382 30 379 379 35 376 376 40 373 373 45 370 370 50 367 367 Som synes funkar 0,16% alldelses yppligt om inte lufttrycket också ändras. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Jag googlade lite på saken, och mycket riktigt så anger både SAE och DIN att VE ökar med roten av temperaturskillnaden.
Dock förstår jag inte varför, eftersom Allmänna gaslagen ser ut som den gör. Nån som förstår? _________________ William Ekström |
||||
Vad bra! Jag räknade om från F till C- procent, och brukar alltid göra fel med F ![]() Enkelt som det är... Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Vi får hoppas ni får det svalt och konkurrenterna hett. ![]() Har ni turbobilar i er klass? I så fall så tjänar ni nog snarare på att det är så varmt som möjligt. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Re: Hur mycket effektskillnad ger olika yttertemeperaturer?
30 grader i förhöjd insugstemp motsvarade 10% förlorad effekt på min Porschemotor med turbo. _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Re: Hur mycket effektskillnad ger olika yttertemeperaturer?
Är det mätt före eller efter intercoolern? Tänker närmast på om omgivningstempen är +/-0 ellr +30 C. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
![]() Japp finns ngn Evo VIII:a, en Focus RS samt ngn VAG 1.8T men det är nog bara Evon som är ett hot effektmässigt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3107 totalt) |