Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3749 besök totalt |
Det duger bra så ![]() Näe, för det är nödvändigt men inte tillräckligt med en BMW-motor i en BMW. Många märkesvänner tycker dock att det är en BMW. ![]() |
||||
Nu har jag rivit plasten av tidningen...
Fram: BMW M3-spindlar, egentillverkade justerbara fjäderben, egentillverkad topplagring, E36 hjullager, egentillverkade justerbara kränghämmarknivar. Bak: Egentillverkade coilovers, justerbara kränghämmarknivar, Bilstein grupp N-dämpare (ombyggda), JST 60MM fjädrar. Styrning: ombyggd original _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Bilen är förövrigt besiktigad och typad med denna motor.
940 lättrycks 140 hk Går bra för att vara 140 hk ![]() |
||||
Alla de här ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Kan säja att den går väldigt bra på bana, mycket bra chassi.
![]() Fick förmånen att köra 3 varv på kinnekulle 2002 samt att åka med några fler. Mycket härlig upplevelse. ![]() ![]() |
||||
Då undrar man ju naturligtvis hur fort den tar sig runt kullen? _________________ ![]() |
||||
Du vet väl att man inte får ta tid på bankörningar
![]() Har för mig att det snabbaste uppmätta (inte många varv med tidtagning) var ca 1.04-1.03 med passagerare. Hans diffbroms var dålig så den gick snabbare med någon i passagerarstolen som tyngde ner. Den var dock renoverad till SS + fler uppdateringar. Var själv ca 4-5s långsammare med vanliga F1:or (han premiär testade sina slicks) och första gången på kullen för mig. Förövrigt andra bankörningen jag var på, är mycket nöjd med det. Eller skall jag vara det? lite referens tider från kullen kanske. |
||||
Re: "BMW" med volvOTURBO
det är väl därför den är så snabb då, fredde ska ju vara bra _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
1:03 - 1:04 var med slicksen men innan lite pill o fix? 1:08 - 1:09 var med Goodyear F1 fast med dig som lite orutinerad förare? Kul! Tycker du ska vara nöjd! Kinnekulle är en skoj men klurig bana! Går nog att putsa en hel del sekunder med lite övning i kombination med fungerande diff o de andra fixarna som gjordes till SS :-) Jag tycker 1:03 låter sådär med slicks med tanke på vad det gick i SS.... det måste ha vart både ett o annat som skruvades däremellan.... Hoppas man får se BMW'n... (nej... f'låt JohanN, BMVon) på någon träff med SSJ eller nåt i sommar! Föresten fick polarn köra själv i SS osså? _________________ ![]() |
||||
Tror inte att han körde SS själv, fick nog bara köra raktfram där. Kan en renoverad diffbroms, bromsvåg och nytt insug etc. göra någon skilnad ![]() Han missade inte någon av SSJ:s banträffar förra året så han kör nog i år också. Tiden 1.09-1.08 var med min bil och GoodYear F1:or med mig bakom ratten, tog ingen tid när jag körde BMV:n. Kändes mycket bra att "bara" vara 5s långsammare än BMV:n med slicks och en mer rutinerad förare trots BMV:ns strulande diff. Vi syns kanske på banan ![]() |
||||
Magnus körde som sagt med Volvomotor i M3:an (Även i 190:n så satt det en snurra av samma fabrikat). Tror faktiskt att de flesta utan superbudget körde Volvo. Visserligen får man ju ut mer effekt i en M3-motor, men det kostar. Anledningen till detta var (är) SSK:s reglemente. Med en sådan motor som är enklare uppbyggd än en S14-motor (Sedär, jag har lärt mig lite också ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3749 besök totalt |