Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 9 besök senaste veckan (2391 totalt) |
Re:
Jag har aeroscreen, utblåset på förarsidan och turbo (ingen katt). ![]() På bana är det bra att peta i öronploppar också, men det låter ändå. Men mest är det vindbrus och "allmänt" motorljud. Ja, sen låter det ju iofs som någon skjuter när varvstoppet går i... ![]() På gata funkar det bra med ljudnivå, beroende på hastighet. I sommar har jag mest haft keps och glasögon, och inte störts av motorljud utan det är mest vindljud som stör när man kommer upp i över 100km/h. Vindljudet stör mer än vinden i sig faktiskt (och ett par Rayban solglasögon sitter stabilt i upp till 140km/h, över det sitter de inte så stabilt... ![]() Edit: Jag har också upptäckt att aeroscreen'en är lite lägre än vad Westfiled har i sin anvisningar och jag tror det hade gjort mycket om den var lite, lite, högre. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Re:
När kepsen blåser av i hastighet över 150km/h är det inte lönt att söka efter den.... ![]() Man har alltid med sig nån i reserv ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Intressant att de flestas upplevelse verkar skilja sig så markant från min, men det är väl så med dessa bilar att varje är en egen liten individ.
Började google lurar med ANC och blev knäpp på köpet, är inte sugen på lägga 3k+ och kollar man på lite mer budget så går ju alla åsikter isär hela tiden om vilka som är bäst. Och så klart kan man inte provlyssna.... _________________ Christopher Zell |
||
Re:
Kan motorval spela roll? Jag har Saabmotor med turbo och stor dämpare, det är något helt annat än en ettrig trimmad hojmotor som varvar massor. Vad har du för motor i din? Imorse tog jag bilen till jobbet, och tack vare denna tråden så stoppade jag i öronpluggarna (i övrigt bara glasögon, keps och buff). Inget motorljud som störde, vindljudet störde mycket mer . _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Re:
Har följt tråden lite, har en del problem med öronen i min lilla rörhög till formelbil, massa resonanser som blir lite jobbiga efter ett pass. Har testat "vanliga" proppar men dom sitter lite för dåligt för att ha under hjälm och vill inte sitta kvar. Körde in ear lurar med ANC i helgen, och det fungerade faktiskt ganska hyffsat, men däremot var det lite pilligt att få dom att sitta kvar när man drog integralhjälm av och på. Får snegla på andra alternativ framöver som kanske är lite smidigare. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Motorn i det här fallet är en NB Miata VVt 1.8 motor med vassare kammar, trattar mm.
Men jag upplever inte riktigt motorljudet som problemet utan dova resonansljud som fortplantas genom chassit. Provade en ny modell på öronpropp, fortfarande sån vanlig skumpropp, som det blev lite bättre med men marginellt och de frekvenser som är jobbiga var fortfarande jobboga, bara att allt var ännu lite mer dämpat. En polare svär vid sina Beats ANC lurar https://www.elgiganten.se/product/tv som han kör under hjälmen när han pendlar med sin trehjuling men jag tror att den precis som en MC inte alls lider av samma problem med att allt bara blir en stor resonanslåda. Vinden är som sagt noll problem, tvärtom är jag fortfarande förvånad varje gång jag kör hur lite vindturbulens man märker av. _________________ Christopher Zell |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 9 besök senaste veckan (2391 totalt) |