Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 9 besök senaste veckan (2959 totalt) |
Känns som de inte kan bli sämre iaf? _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Exakt, oavsett vad så lär det underlätta något. Men för att citera Dr. Dengroth.... jag är skeptisk. För TF har i nuvarande utformning har kapacitetstaket kanske helt enkelt nåtts? Det är noll och inget kul alls när det är 350 bilar på banan. Max 100-120 fungerar ok enligt mig. 2024 är det värsta året jag varit med om på över 20år här. Både sett till stök, köer osv. Men även i antal olyckor. Hade trott det motsatta iom. de nya digitala gulflaggorna. Blir kanske bättre 2025 när systemet är klart och mer inkört. Exakt vad det beror på vet jag inte. Sannolikt samverkar flera faktorer. Youtubers och instagramkändisar har så klart en del i det, men det kan inte vara hela sanningen. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
Japp. Kapaciteten är definitivt nådd. Problemet är ju inte bara på banan, det påverkar ju trafiken värre än i en storstad vissa dagar. Familjen vi alltid bor hos berättade om sjuktransporter som inte går att göra pga av trafiksstockningarna. Vi var nere sista helgen i september som övergick i oktober. Trots en på flera dagar tydligt dålig väderprognos så var det sjukt mycket bilar. I många år skyllde jag Top Gear men nu måste det vara Youtube och Insta som driver det? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Fast kommer inte bara kön in till parkeringen sträcka sig förbi den nya utfarten? Sen kommer väl det krävas fler bilar på banan innan det blir kö men kö kommer det väl ändå att bli. Sen kommer väl kön röra sig snabbare men frågan är vilken skillnad det blir. Skulle egentligen behövas avfart åt två håll från dvs vänstersida för att tanka och komma ut på vägarna runt omkring. Höger för infart till parkeringen. Eller iaf måla två tydliga körfält med skyltar. Men det kanske löser sig om tillflödet är mer begränsat än utflödet men efter år i Stockholmstrafiken är jag skeptisk.
Har inte varit där och kört men sett videos på rätt ordentliga köer på rakan. Men det visar sig nästa år hur det blir, det är ju bra att de gör något iaf men det är väl ytterst oklart om det blir den stora förbättringen som behövs eller bara en marginell skillnad. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Imorgon lördag 2025-03-08 klockan 08.00 börjar säsongen för TF 2025.
Jag återkommer med recension av extra avfart och hoppet efter det. (Förutsatt att nya avfarten är i bruk imorgon.) _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
Hoppet lever. Hoppet är kvar efter nyasfaltering. Jag upplevde det nästan än tydligare. Kanske för att jag tänkte på det och verkligen försökte känna efter. Någon flygbild blev det inte då jag idag körde 7-serie diesel med vinterdäck. Andra som körde idag upplevde det som kvar, men mindre än tidigare. Kanske för att det är första dagen på säsongen och man inte har samma speed där som i höstas med många varv i kroppen. Facit lär komma på racetracker lite senare. Nya avfarten blev inte av att jag provade. Mest för att jag missade den alla varven. Det är som ett hål i armcot och inte en riktig avfart så att säga. Kommer säkert att fungera vid krypande kö, men några köer av var det inte tal om under större delen av dagen idag. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
|
||||||||
Jag är nog i "hoppet är mindre"-falangen själv. Det är absolut inte borta men kändes inte som att det kommer att bli samma flygtur när man laddar ordentligt. Dock tror jag nog många kommer få mer förtroende att ladda ordentligt eftersom greppet är bättre i kurvingången efter landningen. Upplevs nog inte som lika läskigt?
Gjorde samma som dig, blev inte av att prova avfarten igår. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||||||
Den funkar bra de dagar den inte behövs. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
Men på helger är det bara ytterligare en flaskhals? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Nej då, den hjälper. Det är bara inte tillräckligt under dagar med stora besöksvolymer. Cirkulationsplatsen är fortfarande största hindret. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
Det som behövs är en direktavfart ut på 258:an. En riktig matarfil med ett accelerationsfält som ut på en stor väg. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 9 besök senaste veckan (2959 totalt) |