Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 18 besök senaste veckan (5408 totalt) |
Tänker ta ner bakvagnen och slipa och måla upp den, kommer också ta bort bränsleröret och även dra nytt Bromsrör efter jag målat upp underredet. Tittade lite på elsystemet och undrar om det är enkelt att ta bort kabelhärvan och styrenhet eller om det även styr annat, någon med tips innan jag får gratta ner mig i elschemat.
![]() ![]() _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Har tagit ner tanken och rensar lite ledningar, blir bra med utrymmet för elmotorn. Har däremot inte fått ner bakvagnen då en bult har rostat fast i bussningen och vill inte lossna. Finns det något bra tips på att få loss bulten från bussningen? För att se vilken bult se bild.
![]() ![]() _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Har plockat bort tanken och lyft ur bakvagnen och rensat lite. Har monterat tillbaka växellådan för att ta mätpunkter så jag har bra referens till elmotorn. Det kommer bli bra med plats för motorn så att jag inte behöver göra några ingrepp i karossen.
![]() ![]() _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Bakvagnen slipad och målad men behöver ta bort den avsågade bulten i bussningen har värma lite och öst på med 5-56 och får se om det går att slå bort i veckan. Har även tittat på ramen för att bulta motorn, har gjort fästen till motorn som ska sitta mot balten. Tänker använda original hål i karossen.
![]() ![]() _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Ramen till tesla motorn är nu klar men väntar på bussningarna till bakvagneninnan montering. Har börjat titta på rattstången då jag behöver byta den till en med elservo. Ser ut att bli trångt men det ska nog gå med den jag köpt. Har däremot lite frågor om hur jag tar loss den. Bultarna till rattlåset är modellen där de dragit av skallen, behövs rattlåset bort för att ta bort rattstången? En av bultarna på rattstången under instrumentbrädan är också modet där skallen är avdragen, brukar den sitta hårt eller ska de gå att knacka bort den med en skruvmejsel så att den lossnar. Finns det några tips som underlättar?
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Och borr ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Fick slita och en blå nagel sen var den lös.
Funderar på lösning på styväxeln, behöver byta den till en utan servo. Fanns det styrväxel utan servo till 944 eller passar en styrväxel från en 924? Annars får jag leta efter en styrväxel som har 580mm avstånd mellan ledpunkterna. Någon som vet? _________________ Ronald Ejderkrans |
||||
Fanns absolut utan servo till pre-85 bilarna, jag hade det inte på min 84:a. Osäker om det finns 85B och framåt som inte har servo. Tyvärr osäker på om det är någon skillnad på styrväxelns infästningar m.m. på de tidiga och de senare.
_________________ /Patrik Rylander |
||||
Jag har försökt samla data om styrväxlar men det är ju lite svårt att veta hur noga folk mätt. I den listan är Porsche 944 angiven till 534 mm men det kan ju vara fel.
I samma lista har jag uppgifter om att BMW e46 ska ha 575 mm mellan ledpunkterna. Men det är ju svårt att hitta den utan servo... Escort MkI/II ska vara 585 mm original men de flesta eftermarknadsstyrväxlar är bredare (615-620 mm). _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 18 besök senaste veckan (5408 totalt) |