Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (1418 totalt) |
Efter att ha läst om flera gånger förstår jag nu vad du menar, men kan inte se följderna. Skicka gärna ett PM med referensmaterial, länk till hemsida eller liknande, där jag kan läsa lite. Uppriktigt nyfiken. Med ditt resonemang borde man med en 3-fas effekt / energi analysator se avvikande ström på faserna, om något skulle vara fel ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Uppdatering.
Fasvändning hjälpte som sagt inte fullt ut. Det var troligen (min teori) så att i och med fasvändningen så gick lyften liiite för högt upp vilket gjorde att lägesbrytaren som sitter i varje pelartopp blev upptryckta något för långt och fastnade i det läget. Vi fick släppa på de manuellt och då går liften igen. ![]() Följdverkan blev att lådan som innehåller smörjmedel till skruven på ena stolpen fick stryk och knäcktes så oljan rann ut. Får bli en liten lagning där annars så hoppas jag att allt ska fungera igen. Spännande att det blev så bra drag i tråden i övrigt. Jag som inte kan ett skvatt el har mest förstått att alla inte var helt överens kring elläran. ![]() Tack för hjälpen allihop. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
Så bra!
Men något oansvarigt av elektrikern att lägga om två faser utan att kontrollera vad övrigt som kommer påverkas. Slarvigt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Ja men det erkände de också. Ibland blir det fel, så det får väl vara okej. Det hade varit värre om de inte ville fixa till det eller bara slog ifrån sig. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
Ja, fel händer, det är hur man hanterar dem som har betydelse! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (1418 totalt) |