| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
35 besök idag (4100 totalt) |
|
Så igår blev det äntligen banpremiär på Knutstorp! 🏁
Perfekta förhållande med 10-12 grader och moln och lagom mycket bilar på banan. Började med att konstatera att batteriet var dött i min däcktrycksmätare men som tur var kunde jag låna en av depågrannen som körde en BMW Cup-bil (Stort Tack om du läser här!). Började försiktigt med alla system på innan däcktrycket var satt och kopplade sen ur ESCn. Märkte ingen större skillnad, men kan också ha att göra med att jag medvetet tog det ganska lugnt. Det är helt klart en annan upplevelse att köra med 400+ hk än de bilar jag kört innan. 😅 Svårt att hitta flytet när det plötsligt går mycket snabbare än jag är van vid (210km/h i slutfart på rakan) och lite tricky att hitta "rätt" växel. Kortväxlade en del för att hålla bakändan i schack ut ur de långsammare kurvorna men det kanske inte hade behövs. Inte van vid paddlarna heller, råkade växla både upp och ned några gånger av misstag. 🙃 Kunde iaf mäta däcktempen som verkade relativt vettig över däcksbredden så setupen är nog inte helt tokig. Skulle önska ännu bättre instyrning, men det finns ju att skruva på så det skall nog gå att få till. Kanske även gå upp ett hack i däcksbredd fram. Kom med full tank och tänkte att det skulle räcka då passet bara var tre timmar, men tydligen inte. 😬 Nästa gång får jag ha med en dunk också. In alles en lyckad premiär med en hel del lärdomar, ser redan fram mot nästa gång! 😀
_________________ Rikard Ahlin |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
35 besök idag (4100 totalt) |