Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (28762 totalt) |
Hår??
Daniel7xQ: om du du menar det långa som E-typelika som fladdrade runt i garaget förut så är det lite fel... det är ju för böveln jag som sitter i stolen ![]() Beträffande pedalställ beställs ett nytt denna vecka ![]() |
||||
Re: Audi Urquattro -86
Hade en T-23'a på 90-talet med CBB och kylaren bak. Stor kylare, dubbla elfläktar, elpump bak vid utgången på kylaren som tryckte in i motorn, expansionskärl vid kylaren och ingen termostat. Avståndet mellan motor och kylare var ca 2,3 m. Slangen var 1,5". Totala kylvätske mängden var 18 liter. Det är relativt låg liter effekt på en BB så den alstrade inte speciellt mycket värme. Funkade bra! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Torque: det låter ungefär som det vi tänkt. Fördelen med att ha en elpump som "förstärker" systemet är ju att den går att köra som afterrunpump, å det är ju inte fel
![]() ![]() mer dikussion om ämnet finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Re: Hår??
Haha, ja nu såg jag det :P Inte lätt att hålla ordning på allt Hängande eller golvmonterat?
Det är korrekt, hurså? ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Vi såg bilderna i tråden om rallySubarun å sen byggde vi på frihand ![]() |
||||
nice
ser fint ut med a2 breddningen helt rätt tycker jag. tycker det ser ut som bröderna björks gamla bil som anders (ace) byggde för ett gäng år sen kan du inte prata snällt med anders så kanske du kan få titta närmare på hur det ser ut med kylaren bak i en riktig a2 om inte annat så kan han kanske förklara hur det bör se ut. hoppas vi får se bilen in action till sommaren? de ngick riktigt bra när bröderna hade den i varjefall. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Historia
Vi hade inte tänkt att bredda den först, men framskärmarna var skadade och skulle ändå bytas ut, sen ledde det ena till det andra... ![]() ![]() |
||||
Jag har skrivit in lite i denna tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
om ideer runt kylningen på urisen. _________________ Daniel Gällman |
||||
Fortsättning
Den senaste tiden har det hänt lite i garaget: ![]() Fick en "liten" omgång med prylar ![]() Pedalställ, soppaledningar, kopplingar, tändsystem med spolar och ett nytt elsytem då det gamla var sunkigt, tungt och hade massor av funktioner som vi inte kommer använda. ![]() oljeuppsamlingsbehållaren som sitter i bagaget av utrymmesskäl ![]() Inpassningen av framskärmarna och fronten har börjat, det visade sig att det var lite pyssel om det skall bli riktigt bra. |
||||
Ni har väl sett att ni uppnått internationellet kändisskap?
http://retrorides.proboards29.com/in ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Nästan gammal
Den bilden är tagen på Rudskogen sommaren 2002. Vi kan väl säga att under den nuvarande ombyggnaden kommer det att göras en hel del åt väghållningen... |
||||
Arbete
Arbetet går sakta framåt i garaget ![]() ![]() Det nya pedalstället med fästen, det finns möjlighet att flytta det ca 20mm framåt eller bakåt för att senare kunna hitta optimal körställning. ![]() Stolen provisorisk monterad med en provistorisk förlängning av rattstången, allt bara för att prova så det hamnar på rätt ställa innan fästen för stol och pedalställ tillverkas. |
||||
Tidsplanen
När det gäller tidsplan för detta projekt så är det mer att det får ta den tid det tar ![]() Förhoppningsvis kan vi göra förbesiktningen under sensommaren eller hösten, så kanske, kanske det kan vara klart till nästa sommar om allt går smidigt. En aspekt som väger tungt i tipsplanen är ekonomi, vi har ju ett par tunga poster framför oss som skall klaras av innan det är klart. Dock så håller vi ju på med en del andra projekt samtidigt, så vi får snart ställa denna åt sidan ett tag för att göra klart de andra projekten. |
||||
Re: Tidsplanen
Ni flyttar bak stolen, bak med pedalerna men ni får nog samma problem som mig som sitter ända nere på golvet: När man förlänger ratten så kommer den oxå uppåt... Styrgrejjen sitter ju med två bultar upp i plåten under instrumentpanelen, kan man våga ta och sätta längre bult med en hylsa där? så man får ner den 1 cm eller så, jag har stått och klurat och verkar ska kunna gå tycker jag. Man vill ju inte ha sne belastning. Edit: Nu är det iof tidigt på morgonen men ändå, det ser ut som om ni redan gjort nåt sånt ser jag nu på bilden. _________________ Daniel Steiner |
||||
Vinkeln
Det stämmer att vi kommer ändra vinkeln på rattstången, detta för att motverka att ratten hamnar för högt upp när rattstången förlängs. |
||||
Re: Vinkeln
Hur göra? Sätter distanser och längre bult bara? Ni vinklar inte om själva kuggstången? _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (28762 totalt) |