Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4496 besök totalt |
Verkligen... Hade förväntat mig lite mer av banan från den höjden... men, men... Man kan ju inte få allt ![]() Trevlig utsikt över nürburg bort mot Dorint var det iallafall ![]() _________________ Fredrik Barrud ---------------- Corvette C6 |
||||
Ajdå Micke, inte roligt
![]() ![]() ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
och det är det inte många som gör när de snurrar på ringen. Köp en lott eller nåt ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Under hemresan fick jag samma problem som BTG.
Utanför Lubeck kom der först en Audi S6 i bra fart, John som körde före mig hängde på vilket resulterade i en toppfarts manöver. Efter knappt en minut fullgas slätte jag av, samtidigt kom ett fint blått ljussken runt bilen och den började låta som en Subaru. Det var bara att släppa av och vika av på en avfart som dök upp precis lägligt. Han precis stannat och var på väg ur bilen då jag ser en Merca kombi stanna bakom mig med blåljus i framrutan ![]() Efter som jag inte hade en aning om vad det var för hastighets gräns på den vägsträckan blev jag först lite skraj, först skicka ett par ventiler och sen fortkörningsböter.... Tur var så undrade han bara vad som hände med bilen. Detta var vid 4 tiden på måndag morgon så det var ju bara att ringa bärgare och fortsätta resan hemmåt i Johns M3 GT. Har nu fått hem bilen, så det ska bli intressant att se vad som hänt! Man kan ju fråga sig om en M3E30 verkligen klarar toppfartstester....eller vad säger du Micke?! _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Ja du. Det har jag funderat mycket på. Jag har faktiskt tänkt starta en S14-tråd i "Meka banbil" för och höra om andras erfarenheter. För om M3 E30:n kan göra det metsa men inte gå fullt på femman i 6000 varv (då är det 1000 kvar till rödmarkeringen!) så undrar jag hur man skall göra? ![]() Återstår det bara att köpa Porsche då eller? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
_________________ JW Hubbers |
||||
Kanske fel forum
K:M3 e30 med defekt motor köpes...inte för vara taskig.. :looki: . niclas@eurobos.com _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||
Bara för att jag fått ett litet haveri kommer jag inte att sälja bilen! Det är bara att laga och komma igen till nästa sesång.... Kanske får man plats med mer trim nu när allt ska ner igen ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Nä, säljer man en M3 E30 så kommer man garanterat ångra sig. Talar av egen erfarenhet... Var tvungen att köpa en igen!
Min gissning angående era motorhaverier (vilka jag har upplevt två styck av samma art, på samma bil) är att kamkedjan blir för slapp och ventilerna tar i kolvarna. Finns ett par anledningar till detta: kedjespännaren sliten - tappar trycket, kedjan/dreven/spännskenor slitna - justeringen räcker inte till. Ett gott råd är att byta HELA paketet med kedjor, drev, spännskenor och kanske montera en spännare från S50 motorn alternativt av DTM modell som är helt mekanisk. Jag rasade en 2,5 liters Köhler motor på strax över 8500 v/min på samma sätt. Hittade inte kolven förrän jag plockade ner sumpen... Sålde tillbaka delarna till Köhler eftersom jag ALDRIG skulle köpa en M3 E30 igen. Gissa om jag ångrar den försäljningen? ![]() |
||||
Är det detta du menar: http://www.bayareamotorsport.com/ten http://e30m3performance.com/installs _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Du har rätt. Det tog 3-4 dagar så vände det mentalt. ![]() Intressant teori föv. Just nu varierar buden på vad det kan vara som gick snett. Jag hoppas bara att inte alla får rätt. Då blir det dyrt. ![]() ![]() Diskussionen ang. S14 pågår här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4496 besök totalt |