Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-26 Se7en Days Tullinge
<<   1, 2, 3   >>
16142 besök totalt
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Bilder från Håkan Ekestang:

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Peter S skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag hade en kul dag bland konerna. Fördelen jämfört med en vanlig bana var främst att man inte visste vilken sträckning banan skulle ha nästa gång man körde ett parti. Tyvärr blev det stundtals lite väl rakt, men det var ju på dragstrippen där...

...om jag skall vara ärlig så känns nog konbana som ett ganska klent substitut för riktig bana. Men visst är det kul att köra. Fast jag tycker att vi får fixa en riktig bana till Stockholm.
Jag sa inte att det är bättre med en konbana än en riktig bana. Pekade bara på fördelarna eftersom alla säger att man ska se det positiva i allt. I ärlighetens namn bör väl en bana vara ett par mil lång för att man inte ska tröttna på den om man kör ofta...

7-11,
Inte skrämmas!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

RS6 skrev:
Bästa sättet att lära sig tolka bilens signaler(uppträdande på bana) samt att ta till sig dem på ett bra sätt är att kunna referera till en tider. Kör challenge. Visst var Barkarby banan bättre men Lunda är oxå skoj!

Just my 2cents

Steg ett kan annars vara att lära sig att hantera bilen bra när man tappar den. Sen när man vet hur den beter sig så kan man börja kika på hur man kommer runt snabbast. Lite en säkerhetsgrej liksom...

Fast det här var en helt annan typ av bana mot både Challenge-Barkaby och Challenge-Lunda.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lennart Mäkinen skrev:
Fördelen jämfört med en vanlig bana var främst att man inte visste vilken sträckning banan skulle ha nästa gång man körde ett parti.

Såg det här som en kommentar med en stor dos ironi (över alltför regelbundet på- och bortkörda koner )

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Fördelen jämfört med en vanlig bana var främst att man inte visste vilken sträckning banan skulle ha nästa gång man körde ett parti.

Såg det här som en kommentar med en stor dos ironi (över alltför regelbundet på- och bortkörda koner )

Det var grundtanken med kommentaren, men jag gillar att åka krokiga vägar som jag aldrig sett innan.

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
RS6 skrev:
Bästa sättet att lära sig tolka bilens signaler(uppträdande på bana) samt att ta till sig dem på ett bra sätt är att kunna referera till en tider. Kör challenge. Visst var Barkarby banan bättre men Lunda är oxå skoj!
Just my 2cents

Jag håller helt med dig!

Fastr då refererar vi till tider på riktiga banor. Inte till konbanor. Konbana kräver ju en helt annorlunda inställning av bilen. Man får ju fixa till den så den blir nästan okörbar på en riktig bana om man skall ha den svängbar på konbana.

7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Peter S skrev:
...inställning av bilen... Okörbar... riktig bana...svängbar på konbana.

Petgubbe... Justera med gasen

Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Jo... Vi gjorde felet att vi inte gruppindelade i erfarenhetsnivå. Sen så tror jag att koner inte lämpar sig för att använda då man kör runt runt som på bana.

Det var dock mycket irriterande att folk inte kunde hålla sig till den markerade banan utan hittade på egna varianter. Inte bara dumt utan även farligt.

Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
7-11 skrev:
Peter S skrev:
Petgubbe! Justera med gasen

Det är ju det jag gör... Min favorit var taxibanspartiet, fullt rattutslag sen full pelle och så glider man runt och låter den löpa linan ut för att går rakt på nästa svängpunkt.

(sen medger jag att jag älskar att fippla med inställningarna tills bilen funkar som den ska på den banan. Jo RS6 jag gör det med laptimer.)

7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Peter S skrev:
7-11 skrev:
Peter S skrev:
Petgubbe! Justera med gasen

Det är ju det jag gör... Min favorit var taxibanspartiet, fullt rattutslag sen full pelle och så glider man runt och låter den löpa linan ut för att går rakt på nästa svängpunkt.

Jag ser fram emot att få på mina nya dämpare och fjärdrar, för min slog nästan igenom i guppen där. Men annars var det roligt att vifta lite på rumpan i de böjarna, det håller jag med om thumbs up

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peter S skrev:

Det var dock mycket irriterande att folk inte kunde hålla sig till den markerade banan utan hittade på egna varianter. Inte bara dumt utan även farligt.

Nåt fel måste det ha varit i första ban-genomgånen "Följa-John körningen", var verkligen alla med då?
Det var ju flera som trots upprepade förklaringar fortsatte att köra på fel sträckning på taxibanan.

Jag tror förarmötena måste uppföljas med hörförståelsetest....

Lyckades fånga när min bil körs in i stolpen på video, ska lägga ut det sen.
(Jag satt inte bakom ratten)
Jag hade kul iallafall! Vad är väl en skärm och ett avgassystem?

och kul att så många kom!

Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Superswift skrev:
Jag tror förarmötena måste uppföljas med hörförståelsetest....

Ja jag kan inte förstå varför det inte gick fram. Det framfördes mycket tydligt. Många gånger. Kanske vi får plocka med en svart flagga till nästa gång så kanske man lyssnar bättre. thumbs down

Superswift skrev:

Lyckades fånga när min bil körs in i stolpen på video, ska lägga ut det sen.
(Jag satt inte bakom ratten)

...och priset för bästa bortförklaring går till Magnus S!

Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peter S skrev:

...och priset för bästa bortförklaring går till Magnus S!

Jag stod 200 meter bort från bilen när det hände så jag är glad att ha det på film från kameran monterad i bilen så jag kan i efterhand se hur det gick till. Dokumentera allt så slipper man bortförklara sig!

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

7-11 skrev:
Jag ser fram emot att få på mina nya dämpare och fjärdrar, för min slog nästan igenom i guppen där. Men annars var det roligt att vifta lite på rumpan i de böjarna, det håller jag med om thumbs up
Jag slog hjälmen i taket på din bil där och herr Falk lyckades visst göra en rundpall med min bil.
Det var för hoppigt för min smak.

Favoritpartiet i mina ögon var storslalomen på slutet av dragstrippen innan man vek av från rakan. Där var det lite fart och inte bara att vrida på ratten och hoppas.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Peter S skrev:
....
Man får ju fixa till den så den blir nästan okörbar på en riktig bana om man skall ha den svängbar på konbana.

Tss tss tss....

Lennart Mäkinen skrev:
7-11 skrev:
Jag slog hjälmen i taket på din bil där och herr Falk lyckades visst göra en rundpall med min bil.
Det var för hoppigt för min smak.
....

Lite WRC feeling bitvis

Förra gången så satte jag MASSA koner där för att tvinga alla att köra ett mindre hoppigt och säkrare spår.

stockholm
Här sen Maj 2004

Magnus Thomé skrev:
RS6 skrev:

Just my 2cents

Steg ett kan annars vara att lära sig att hantera bilen bra när man tappar den. Sen när man vet hur den beter sig så kan man börja kika på hur man kommer runt snabbast. Lite en säkerhetsgrej liksom...

Fast det här var en helt annan typ av bana mot både Challenge-Barkaby och Challenge-Lunda.

Ursäkta men det var ju just det jag menade. Kan man inte häva en sladd är det ju utmärkt att prova sig fram på ett flygfält! Samt att man lär ju fort förstå att det oftast går långsamare om man just går över gränsen och sladdar...eller plogar fram, man har ju tider att jämföra mot hela dagen lång.

stockholm
Här sen Maj 2004

7-11 skrev:
Peter S skrev:

Petgubbe... Justera med gasen

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

BTW: Det gick åt nära 35 liter soppa idag på "banan". Det betyder 10 mil på ett ungefär.... Hur många varv blir det?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
BTW: Det gick åt nära 35 liter soppa idag på "banan". Det betyder 10 mil på ett ungefär.... Hur många varv blir det?

Ungefär 5 varv på en bana som är ett par mil lång för att man inte ska tröttna på den om man kör ofta.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

johann skrev:
Magnus Thomé skrev:

Ungefär 5 varv på en bana som är ett par mil lång för att man inte ska tröttna på den om man kör ofta.

Jag verkade inte tröttna på denna lilla rundtur heller

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:

Jag verkade inte tröttna på denna lilla rundtur heller

Men hur många gånger har du kört just denna banläggning tidigare?
Citera
Eftersnack
2004-09-26 Se7en Days Tullinge
<<   1, 2, 3   >>
16142 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande