Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16142 besök totalt |
7-11, Inte skrämmas! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Steg ett kan annars vara att lära sig att hantera bilen bra när man tappar den. Sen när man vet hur den beter sig så kan man börja kika på hur man kommer runt snabbast. Lite en säkerhetsgrej liksom... Fast det här var en helt annan typ av bana mot både Challenge-Barkaby och Challenge-Lunda. _________________ ![]() |
||||||
Såg det här som en kommentar med en stor dos ironi (över alltför regelbundet på- och bortkörda koner ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag håller helt med dig! Fastr då refererar vi till tider på riktiga banor. Inte till konbanor. Konbana kräver ju en helt annorlunda inställning av bilen. Man får ju fixa till den så den blir nästan okörbar på en riktig bana om man skall ha den svängbar på konbana. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Jo... Vi gjorde felet att vi inte gruppindelade i erfarenhetsnivå. Sen så tror jag att koner inte lämpar sig för att använda då man kör runt runt som på bana. Det var dock mycket irriterande att folk inte kunde hålla sig till den markerade banan utan hittade på egna varianter. Inte bara dumt utan även farligt. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Det är ju det jag gör... Min favorit var taxibanspartiet, fullt rattutslag sen full pelle och så glider man runt och låter den löpa linan ut för att går rakt på nästa svängpunkt. (sen medger jag att jag älskar att fippla med inställningarna tills bilen funkar som den ska på den banan. Jo RS6 jag gör det med laptimer.) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Jag ser fram emot att få på mina nya dämpare och fjärdrar, för min slog nästan igenom i guppen där. Men annars var det roligt att vifta lite på rumpan i de böjarna, det håller jag med om ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Nåt fel måste det ha varit i första ban-genomgånen "Följa-John körningen", var verkligen alla med då? Det var ju flera som trots upprepade förklaringar fortsatte att köra på fel sträckning på taxibanan. Jag tror förarmötena måste uppföljas med hörförståelsetest.... ![]() Lyckades fånga när min bil körs in i stolpen på video, ska lägga ut det sen. (Jag satt inte bakom ratten) Jag hade kul iallafall! Vad är väl en skärm och ett avgassystem? och kul att så många kom! ![]() ![]() ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Ja jag kan inte förstå varför det inte gick fram. ![]() ![]()
...och priset för bästa bortförklaring går till Magnus S! ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Jag stod 200 meter bort från bilen när det hände så jag är glad att ha det på film från kameran monterad i bilen så jag kan i efterhand se hur det gick till. Dokumentera allt så slipper man bortförklara sig! ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Det var för hoppigt för min smak. Favoritpartiet i mina ögon var storslalomen på slutet av dragstrippen innan man vek av från rakan. Där var det lite fart och inte bara att vrida på ratten och hoppas. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Tss tss tss.... ![]() ![]() ![]()
Lite WRC feeling bitvis ![]() Förra gången så satte jag MASSA koner där för att tvinga alla att köra ett mindre hoppigt och säkrare spår. _________________ ![]() |
||||||
Ursäkta men det var ju just det jag menade. Kan man inte häva en sladd är det ju utmärkt att prova sig fram på ett flygfält! Samt att man lär ju fort förstå att det oftast går långsamare om man just går över gränsen och sladdar...eller plogar fram, man har ju tider att jämföra mot hela dagen lång. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Ungefär 5 varv på en bana som är ett par mil lång för att man inte ska tröttna på den om man kör ofta. ![]() ![]() |
||||||
Jag verkade inte tröttna på denna lilla rundtur heller ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Men hur många gånger har du kört just denna banläggning tidigare? ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16142 besök totalt |