Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Trimma 318is
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (7798 totalt)
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Någon gång i framtiden skulle jag kunna tänka mig att kompressormata motorn, vet att det klassas som synd i 318is kretsar men jag tror inte att försämrar körbarheten på bana då du får en klart mer linjär kraft gentemot turbo.

Men detta är som sagt ev. möjligt lååååååångt fram i tiden.

Nä nu pratar vi fjädrar Nm istället ;o) (i någon annan tråd kanske)

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Bara för att man portar toppen så blir det inte automatiskt bättre. Större kanaler är inte samma sak som bättre flöde, man ska ju sträva efter maximalt flöde ur minsta kanalarean = ökad gashastighet som i sin tur ger ökad fyllnadsgrad.

Priset hos Musen är klart konkurrenskraftigt men mer än 5k får du räkna med. Seriösa portningar kostar tyvärr en del då det är ganska tidskrävande.

Bänka bilen vore roligt men känns direkt onödigt nu då den inte är färdigbyggd, dessutom så kostar det ju som sagt lite pengar. Har för mig att rototest tar runt 800kr?

Kompressor vore roligt och inte är det nån synd i mina öron iaf

Edit: Vad jag försökte säga är att för att man ska veta att toppen faktiskt flödar bättre så bör den ju flödestestas efteråt. Annars så är det ju lätt hänt att det blir en placeboportning Bättre då att anlita en kille som har koll på prylarna och som kan bevisa att portningen har gett resultat.
Kolla reportaget i Bilsport om "Muppen" Dom testade att porta toppen själva men tji fick dom

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Hejhopp, mycket Grekiska o Latin här men tack för värdefulla synpunkter
Nu verkar det dock som att dom flesta saker är billigare i .se än .de eftersom bara kam hos Schnitzer e 5-siffrigt utan montering...
Likaså portad topp, jag har fått priser mellan 15.000-25.000 SEK beroende vem jag frågar!
Har precis fått dit nytt system(som ger 0.01hk mer ) men racekat var en bra ide, sen blir det nog en kam+chip kombo och inget mer till o börja med.
Nya spridare osv känns lite som att skjuta i mörkret(vet inte hur vanligt den ändringen e, inte ofta i .de ivarjefall?), sen ska man ju inte göra för många ändringar på en gng så först kam+chip+kat sen ska det bänkas o se om det blev mer eller mindre islandsponnys.

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:

Gammal 4,0 lit V8 ? går att hitta billigt idag och tung är den inte heller egentligen för effekten den lämnar....

och så är det ju manligt med V8a

Har redan en 5.7l V8 i bil#1 men det e liksom en annan applikation, f.ö. även en lätt V8 e typ dubbelt så tung och det lär nog se roligt ut med en bil som man kan göra stoppies(bromsa upp på framhjulet)med
För stor o stark motor innebär fö att man måste ha mer bromsar, bredare hjul osvosv allt kostnader som inte e alltför intressant, dom pengarna lägger vi hellre på bättre chassi.

Samt att det finns ev planer på att ta denna bil till CHC och/eller VLN nästa år, därför vill den helst passa i ngn av dom mindre klasserna.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Behöver du mer effekt. Den där slutdämparen Meino monterade ger väl minst 40 hk extra.

Grattis till tredjeplatsen fö.

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Anders Dauner skrev:
Behöver du mer effekt. Den där slutdämparen Meino monterade ger väl minst 40 hk extra.

Grattis till tredjeplatsen fö.

Du det där e den MINSTA sport-dämparen man kan hitta i Tyskland, annars blir det en sån där äcklig uppvinklad DTM-duppelpip som e alldelesförjävlamycke Ghastly&Curious för min smak!

Tackar för grattiset, vi är alla lyckliga även om Job i sin roll av teamchef snodde min pokal för o visa alla sponsorer hemma i Holland...
Hans motivering e att den jag fick i 24H e mycket större så han behöver den här mer än jag

Nu vore det ju kul om ni kunde A)få ordning på eran bil och B)äntligen komma i mål, det har gått så långt att jag inte ens tycker det e kul o tråka Johann längre

Åkersberga
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:
Du det där e den MINSTA sport-dämparen man kan hitta i Tyskland, annars blir det en sån där äcklig uppvinklad DTM-duppelpip som e alldelesförjävlamycke Ghastly&Curious för min smak!

Ja, det är väl som att välja mellan pest och kolera.

christers_mille skrev:
Tackar för grattiset, vi är alla lyckliga även om Job i sin roll av teamchef snodde min pokal för o visa alla sponsorer hemma i Holland...
Hans motivering e att den jag fick i 24H e mycket större så han behöver den här mer än jag

Job verkar vara en driftig man.

christers_mille skrev:
Nu vore det ju kul om ni kunde A)få ordning på eran bil och B)äntligen komma i mål, det har gått så långt att jag inte ens tycker det e kul o tråka Johann längre

Näste man som smäller den bilen kommer förmodligen att få smisk.

Jönköping
Här sen Sep 2004

skall bli intressant att följa även om jag ibland tror att många förändringar ofta är berende av varandra innan själva effekten dyker upp. Kam + chips + avgas borde dock ge en del också.

Blir interssant att följa projektet, håll oss uppdaterade.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Skruva banåkabil
Trimma 318is
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (7798 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande