Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (7798 totalt) |
Någon gång i framtiden skulle jag kunna tänka mig att kompressormata motorn, vet att det klassas som synd i 318is kretsar men jag tror inte att försämrar körbarheten på bana då du får en klart mer linjär kraft gentemot turbo.
Men detta är som sagt ev. möjligt lååååååångt fram i tiden. Nä nu pratar vi fjädrar Nm istället ;o) (i någon annan tråd kanske) _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Bara för att man portar toppen så blir det inte automatiskt bättre. Större kanaler är inte samma sak som bättre flöde, man ska ju sträva efter maximalt flöde ur minsta kanalarean = ökad gashastighet som i sin tur ger ökad fyllnadsgrad.
Priset hos Musen är klart konkurrenskraftigt men mer än 5k får du räkna med. Seriösa portningar kostar tyvärr en del då det är ganska tidskrävande. Bänka bilen vore roligt men känns direkt onödigt nu då den inte är färdigbyggd, dessutom så kostar det ju som sagt lite pengar. Har för mig att rototest tar runt 800kr? ![]() Kompressor vore roligt ![]() ![]() Edit: Vad jag försökte säga ![]() ![]() Kolla reportaget i Bilsport om "Muppen" Dom testade att porta toppen själva men tji fick dom ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Hejhopp, mycket Grekiska o Latin här men tack för värdefulla synpunkter
![]() ![]() Nu verkar det dock som att dom flesta saker är billigare i .se än .de eftersom bara kam hos Schnitzer e 5-siffrigt utan montering... Likaså portad topp, jag har fått priser mellan 15.000-25.000 SEK beroende vem jag frågar! Har precis fått dit nytt system(som ger 0.01hk mer ![]() Nya spridare osv känns lite som att skjuta i mörkret(vet inte hur vanligt den ändringen e, inte ofta i .de ivarjefall?), sen ska man ju inte göra för många ändringar på en gng så först kam+chip+kat sen ska det bänkas o se om det blev mer eller mindre islandsponnys. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Har redan en 5.7l V8 i bil#1 men det e liksom en annan applikation, f.ö. även en lätt V8 e typ dubbelt så tung och det lär nog se roligt ut med en bil som man kan göra stoppies(bromsa upp på framhjulet)med ![]() För stor o stark motor innebär fö att man måste ha mer bromsar, bredare hjul osvosv allt kostnader som inte e alltför intressant, dom pengarna lägger vi hellre på bättre chassi. Samt att det finns ev planer på att ta denna bil till CHC och/eller VLN nästa år, därför vill den helst passa i ngn av dom mindre klasserna. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Du det där e den MINSTA sport-dämparen man kan hitta i Tyskland, annars blir det en sån där äcklig uppvinklad DTM-duppelpip som e alldelesförjävlamycke Ghastly&Curious för min smak! Tackar för grattiset, vi är alla lyckliga även om Job i sin roll av teamchef snodde min pokal för o visa alla sponsorer hemma i Holland... Hans motivering e att den jag fick i 24H e mycket större så han behöver den här mer än jag ![]() Nu vore det ju kul om ni kunde A)få ordning på eran bil och B)äntligen komma i mål, det har gått så långt att jag inte ens tycker det e kul o tråka Johann längre ![]() _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Ja, det är väl som att välja mellan pest och kolera. ![]()
Job verkar vara en driftig man. ![]()
Näste man som smäller den bilen kommer förmodligen att få smisk. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
skall bli intressant att följa även om jag ibland tror att många förändringar ofta är berende av varandra innan själva effekten dyker upp. Kam + chips + avgas borde dock ge en del också.
Blir interssant att följa projektet, håll oss uppdaterade. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (7798 totalt) |