Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Coilovers VS bra dämpare/sänkfjädrar
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (3945 totalt)
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
..

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

Hur var det med viktfördelningen????

citat:
1310/4 ger 327,5kg per hjul.
Vi antar 27,5kg som ofjädrat ---> 300kg

Stämmer det att det är 50/50????

Annars känns ca 1,5Hz inte orimligt

_________________
Johan Sjölinder
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551


Trådstartare
Jo original så ska viktfördelningen vara 50/50. Tror inte den är speciellt förändrad.

Vilka frekvenser är normalt sett rekomenderade för olika användningsområden såsom komfort, hobbykörning, bana mm?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Lägger mig i lite...

Lite grovt kan man väl säga att 1,5 Hz är "gatbil med sportiga ambitioner", 2 Hz är det nog bara värre varianter av Porschar och Ferraris som har original.

Jag skulle vilja säga att allt mellan 2-2,5Hz är "ganska lagom" på en hobbybil man använder en del på gata men mest för att leka med på bana.

Se dock till så att du hålelr roll i schack med vettiga krängare då mkt roll ofta sabbar hjulvinklarna.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

Andres kom med samma känsla jag har.

Sen är mycket av stötigheten man känner kommer från stötdämparna och inte fjädrna.
Så har man justerbara dämpar kan man släppa på dessa när man flyttar häcken på gatan.
Men någon vidare konfort lär man inte få.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Skruva banåkabil
Coilovers VS bra dämpare/sänkfjädrar
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (3945 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande