Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3510 besök totalt |
Hmm, understyrt med Impreza på is? Då har du inte gasat tillräckligt ![]() /Mvh Stefan _________________ Stefan Söderholm VW Passat |
||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tyvärr är ju detta ett helt sant påstående. Jag skulle själv vilja ha en impreza pga dess rallyanor och kompromisslösa egenskaper. Men den smått skadliga understyrningen skrämmer tyvärr bort mig. De har ju inte ens fått bort den i 2004 PSE, inte bra. ![]() ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
När man sett tester av tex Mitsubishi Evo mot Subaru Impreza verkar ju alltid Evo'n ha varit naturligt överstyrd medan Imprezan har en tendens till att gå rakt fram om man inte provocerar ut bakänden. Jag läste ett test i Automobil där de körde dem mot varandra och där tappade Imprezan tid på att man fick vara så agressiv i svängarna. En annan enkel lösning är väl att pilla lite på hjulvinklarna. Toe out bak...kan bli intressant. ![]() _________________ /David Söderblom |
||||
På grus går understyrt fortare och det är väl där rallyanorna är kanske, men gatversionen är väl knappast byggd för grus egentligen. Men man kan undra varför Subaru vill ha bilen så, de kan ju bygga bilar.
Jag kör med toe-out bak när det är halt... Inte att rekommendera på asfalt, skiten vänder runt sin egen axel som en stridsvagn ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3510 besök totalt |