Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 4267 besök totalt |
Re: Höööög HC
[quote="Rash"]Ja, vad gör man? Besiktigade bilen för ca en månad sedan och hc:t var på 550. Besiktigade den idag också efter att ha spänt upp avgassystemet ordentligt och hällt i K-sprit i tanken....hc:t blev 350... ![]() quote] Beakta att moton har katalysator och lambdareglering. Är lambdavärdet ( mätt på lambdasonden och med avgasmätare) rätt, är blandningen rätt. Då är inte en ommappning lösningen. Hur mycket var ? Co o2 Co2 lambda Hur mycket är HC:et före katten? En ny kat tar ner HC:et från 1000ppm till under 100. Har motorstyrningen bara MAP-sensor, kan det större overlapet skapa pulsationer som det inte klarar. Kan ev. avhjälpas med en strypning i ledningen till insuget. ![]() _________________ Stefan Wahlström |
||||||
Re: Höööög HC
[quote="Wahlström"]
Alla andra avgasvärden var inom gränsen, minns att lambda värdet var ganska högt (resten ligger i bilen och bilen är på verkstan ![]() och katten är bara några månader gammal, sportkat. Sedan är den ju aldrig mappad sedan motorn trimmats...är sedan som sagt inte så superkunnig själv så verkstan får fixa det som kan fixas ![]() Porschedriver: Jag ska snacka med de så fort jag fått besked om vad som händer med bilen...har hört mycket gott om TS motorsport! Det låter som en riktigt vettig firma! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
_________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Nu när jag tänker efter sa verkstan samma sak när jag lämnade in den. Att de kunde få bilen att gå i "limp home" men att det skulle synas på instrumenteringen och att man istället skulle få nedslag på det... _________________ Rachid Rachid |
||||||
Det är då man får vara innovativ och koppla om bakom instrumentpanelen. Dvs koppla så att "lamdalampan/fellampan för sprutet" går på samma signal som oljetrycket. De kollar att den tänds upp och att den slocknar när bilen startar. Annars är det ombesiktning om lampan är tänd vid motorgång. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Ska ringa de i eftermiddag och upplysa de om detta om de inte fixat den än ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
Nu har jag ringt verkstan och de hade inte löst problemet
![]() Det blir ju till att ställa av bilen (hade ändå tänkt att ställa av den över vintern) och mappa den och be TS Motorsport se över den lite till våren. Ett tack till Einarssons i KBA iallafall som bar tar 400spänn för felsökningen ![]() Får helt enkelt hålla tummarna på TS! ![]() ![]() Tack för hjälpen alla! _________________ Rachid Rachid |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 4267 besök totalt |