Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Höööög HC
<<   1, 2
4267 besök totalt
Wahlström
Lidingö
Här sen Aug 2004

Re: Höööög HC

[quote="Rash"]Ja, vad gör man? Besiktigade bilen för ca en månad sedan och hc:t var på 550. Besiktigade den idag också efter att ha spänt upp avgassystemet ordentligt och hällt i K-sprit i tanken....hc:t blev 350...

quote]

Beakta att moton har katalysator och lambdareglering.
Är lambdavärdet ( mätt på lambdasonden och med avgasmätare) rätt, är blandningen rätt.
Då är inte en ommappning lösningen.
Hur mycket var ?
Co
o2
Co2
lambda

Hur mycket är HC:et före katten?
En ny kat tar ner HC:et från 1000ppm till under 100.

Har motorstyrningen bara MAP-sensor, kan det större overlapet skapa pulsationer som det inte klarar.
Kan ev. avhjälpas med en strypning i ledningen till insuget.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re: Höööög HC

[quote="Wahlström"]
Rash skrev:
Ja, vad gör man? Besiktigade bilen för ca en månad sedan och hc:t var på 550. Besiktigade den idag också efter att ha spänt upp avgassystemet ordentligt och hällt i K-sprit i tanken....hc:t blev 350...

quote]

Beakta att moton har katalysator och lambdareglering.
Är lambdavärdet ( mätt på lambdasonden och med avgasmätare) rätt, är blandningen rätt.
Då är inte en ommappning lösningen.
Hur mycket var ?
Co
o2
Co2
lambda

Hur mycket är HC:et före katten?
En ny kat tar ner HC:et från 1000ppm till under 100.

Har motorstyrningen bara MAP-sensor, kan det större overlapet skapa pulsationer som det inte klarar.
Kan ev. avhjälpas med en strypning i ledningen till insuget.

Alla andra avgasvärden var inom gränsen, minns att lambda värdet var ganska högt (resten ligger i bilen och bilen är på verkstan ).

och katten är bara några månader gammal, sportkat. Sedan är den ju aldrig mappad sedan motorn trimmats...är sedan som sagt inte så superkunnig själv så verkstan får fixa det som kan fixas

Porschedriver: Jag ska snacka med de så fort jag fått besked om vad som händer med bilen...har hört mycket gott om TS motorsport! Det låter som en riktigt vettig firma!

Göteborg
Här sen Feb 2003

Hör med Frank på SQR annars, jäkligt duktig kille. Mycket nöjd men mappningen av min bil

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
RS 1800 skrev:
Hör med Frank på SQR annars, jäkligt duktig kille. Mycket nöjd men mappningen av min bil

SQR?

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

www.sqr.se

porschedriver: är du säger på att det link home läget som gjorde att bilen gick igenom?

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
LuddeR skrev:
www.sqr.se

porschedriver: är du säger på att det link home läget som gjorde att bilen gick igenom?

Nu när jag tänker efter sa verkstan samma sak när jag lämnade in den. Att de kunde få bilen att gå i "limp home" men att det skulle synas på instrumenteringen och att man istället skulle få nedslag på det...

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rash skrev:
LuddeR skrev:
www.sqr.se

Nu när jag tänker efter sa verkstan samma sak när jag lämnade in den. Att de kunde få bilen att gå i "limp home" men att det skulle synas på instrumenteringen och att man istället skulle få nedslag på det...

Det är då man får vara innovativ och koppla om bakom instrumentpanelen. Dvs koppla så att "lamdalampan/fellampan för sprutet" går på samma signal som oljetrycket. De kollar att den tänds upp och att den slocknar när bilen startar. Annars är det ombesiktning om lampan är tänd vid motorgång.

Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
steffe skrev:
Rash skrev:
LuddeR skrev:
www.sqr.se

Det är då man får vara innovativ och koppla om bakom instrumentpanelen. Dvs koppla så att "lamdalampan/fellampan för sprutet" går på samma signal som oljetrycket. De kollar att den tänds upp och att den slocknar när bilen startar. Annars är det ombesiktning om lampan är tänd vid motorgång.

Ska ringa de i eftermiddag och upplysa de om detta om de inte fixat den än Lämnade in den i måndagsmorse och har inte hört något än

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Nu har jag ringt verkstan och de hade inte löst problemet

Det blir ju till att ställa av bilen (hade ändå tänkt att ställa av den över vintern) och mappa den och be TS Motorsport se över den lite till våren. Ett tack till Einarssons i KBA iallafall som bar tar 400spänn för felsökningen De kom fram till att man måste byta tillbaka till orginalkammarna för att få den genom bes....eller att det kanske fanns något sätt som de inte visste om..

Får helt enkelt hålla tummarna på TS! thumbs up thumbs up

Tack för hjälpen alla!

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Testade iallafall att besiktiga idag med ca 30% K-sprit i tanken. inte hjälpte det

HC:t var 250 drygt...nu ska jag defenitivt ställa av den.

Höööög HC
<<   1, 2
4267 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande