Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3757 besök totalt |
Ska man ha vattenkylt och vill göra sig så lite besvär som möjligt verkar Subaru Legacy 4wd turbo's vattenkylda IC rätt vettiga.. Ska tydligen vara kylarea än celicans.
Här e en sida som har lite info om dem.. http://www.netcomuk.co.uk/~gavinp/ai ![]() ![]() ps. Vill man göra sig mer besvär, med belöningen att få bra verkningsgrad är juh Laminova's svåra att överträffa skulle jag tro... ds. |
||
Laminovas ic kärnor ska ju vara bäst men det är som sagt var en hel del jobb att få in dem i insuget...
Begränsningen i mitt fall är att jag vill ha ett relativt smalt plenum, 10-15cm, att där få in kärnor som klarar att kyla tillräckligt är då lite småkrångligt. Speciellt när man själv inte har tillgång till den maskinparken som kan tänkas behövas för detta jobb. Var ute på jm-tech igår och kollade på en tjusig liten variant som de hade, den hade rätt mått för mig men då var det dessvärre bara 2 kärnor i den och det skulle då räcka till ca 300hk med bra kylresultat. _________________ Jonas Edling |
||
Självklart gäller det även att kyla vattnet men för det ska det inte behövas alltför stor kylare i fronten. Fick lite uträkningar gjorda av Setrab idag och kom då fram till att vattnet som går ut från interccolern endast har någon eller några grader högre temperatur än det vattnet som går in i ic'n. Om man jämför detta med en vanlig motor där vattnets temperatur ökar massor när det passerat genom motorn. _________________ Jonas Edling |
||
Vilka årsmodeller har den? Sitter den på alla Legacys turbo? _________________ Tord Ringenha11 |
||
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3757 besök totalt |