Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bränslepump
<<   1, 2
9559 besök totalt
Dan Johansson
Vänersborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 586



Micke Holmström skrev:
Ett av problemen under utvecklingen var att tryckregulatorn inte kunde hantera flödet som var vid lågt effektuttag/tomgång. Jag vill minnas att det var kombinationen Bosch 044 pump och en Malpassiregulator.


just Malpassi-tryckregulatorn är ganska känd för att inte klara höga flöden ..
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



om ni tittar på Speedparts sida så kan man med hjälp av deras eget artikelnummer utläsa vilka pumpar det rör sig om. (984, 040 och 044)

Notera också skillanden i flöde på 040 där Speedparts uppger 220l/tim vid ett tryck medan Bosch säger 102l/tim vid ett högre tryck. Innebär alltså att pumpen tappar rejält med prestanda vid högre tryck något som visserligen inte är aktuellt på en sugmotor men kan vara förödande för en turbomotor. Dock är det ganska extra bränsle- och laddtryck som krävs för att passera den gränsen.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Skruva banåkabil
Bränslepump
<<   1, 2
9559 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande