Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Priset på hjälmarna!
<<   1, 2
2691 besök totalt
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

ButterflyRacing skrev:
Jag tycker att några av er är lite orättvisa mot Racehjälmen.

Det är ju ett billigt allternativ för folk som inte tycker att dom vill lägga ut för mycket pengar.
Det är väl en sak om man tävlar mycket........men för lite slalom och banträffar i en bil med ljudisolering, duger den gott.

Att sedan peltor är en bättre hjälm........

Du har rätt i det du skriver, jag tog kanske i lite väl mycket även om jag skrev det om utseéndet med glimten i ögat.

Visst är peltorhjälmen bättre men för halva slanten och ändå mindre så räcker RACE hjälmen till många, jag har ju faktist köpt mig en sådan i somras då pengarna tröt.

Mvh Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Det är G6:an som är godkänd för Svensk Nationell racing.... Internationellt är den tyvärr inte godkänd....fast det är en helt annan diskussion.....

Kan ngn byta ut SBF?
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

johann skrev:
Kan ngn byta ut SBF?

Hade gärna hjälpt till med det
Men dessvärre är det nog bara gud själv (SBF) som kan det...

Forshaga
Här sen Dec 2002

Wärhner skrev:
Du har rätt i det du skriver, jag tog kanske i lite väl mycket även om jag skrev det om utseéndet med glimten i ögat.

Mvh Peter

Ta inte åt dej så...........det var inte ett svar till dej thumbs up

(föresten tvivlar jag inte en secund på att du ser hemsk ut i din Race)

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Verkar som det finns hopp för mig att kunna hänga med på tåget
att köpa en G6....

Hur går det Daniel? Är man sent ute?

(Har skickat PM också, så om du redan sett det ignorera detta
inlägg)

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hej alla hjälmintresserade!

Jag har slackat lite i hjälmaffären eftersom jag haft fullt upp med "viktigare" saker! Eftersom anmälningar fortfarande kommer in och ni som är intresserade och som ska prova innan ni bestämmer er så är beställningen fortfarande vilande. Men jag hoppas att alla som ska prova storlek hinner med det i denna vecka!

Alla som skickat PM till mig, jag har fått dem så ta det bara lugnt! Vi ska bara få ihop alla. Jag har inte ens räknat att alla är inne.

Johann, jag har fått in ett pris på FIA-godkänd integral. Mucho dineros. Kommer inte ihåg det rabatterade priset, men jag meddelar dig när jag kommer hem för där har jag alla uppgifter.

Jag återkommer och stämmer av i en post på måndag med en lista på vilka som beställt vad. Jag kommer då även ge information om hur det ska levereras till avlägsna och gudsförgätna platser runt om i vårt avlånga land inklusive pris på frakt till dessa platser. Så ni som vet att ni kan hämta hjälmarna i Stockholm, skicka även leveransadress till mig på PM så fort som möjligt.

mvh
Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Priset på hjälmarna!
<<   1, 2
2691 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande