| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 släppt i Asien! (PS2)
|
3250 besök totalt |
den dagen dom börjar producera spel som är värda att köpa så ska jag köpa dom.. finns för nuvarande inget spel som jag anser är värt att köpa för 600:- och dom som funnits ett tag äger jag redan orginal av... ps chippning kostar knappt 1000:-... snor du dina eller?
(fast du kanske bara har GT3 och kommande GT4... isf så ok.. antar att man kan få dom två under tusingen..) ps2. (ironi) skulle dom sänka priset till 300:- per spel så skulle man ha råd att prova köpa spel och då skulle dom inte bli så blåsta av piratkopiering.. men folk verkar tro att man höjer priset för att bli av med olaglig "import" eller vad du vill kalla det, kolla systemet.. dom tror att bara för att man tar pisshöga priser för spriten så dricker folk mindre... sänk skiten till 100:- litern, så går det inte runt för hembrännarna... och staten får in skattepengar.. kanske inte lika mkt per flaska, men räkna med att du får bort 70% av kokarna.. så blir det lite fler konsumenter.. ajajaj synd att varken m$ , sony eller göran p fattar hur folk fungerar
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
Struntprat, det är helt enkelt fråga om prioriteringar. Tycker man priset är högt så är det ju bara att låta bli att köpa. Gillar man inte PS2's priser får man väl hålla sig till PC. Man kan gladeligen lägga pengar på krogen och chips tom över 1000 spänn för dom som går in för det, eller köpe en korv i korvmojjen ett par gånger. Det är ju bara frågan om att omprioritera sina köp. Har man taksigt med pengar så kan man ju faktiskt spara ett tag!! Nu är väl jag ingen ängel direkt, men jag har ju börjat fundera rejält när SimBin drog igång sitt projekt. Enligt min mening har dom lyckats väldans bra (utom multiplplayer som är direkt dåligt) och jag betalar gärna pengar för det spelet. LFS är andra jag direkt köpte efetrsom jag spelet demot hur länge som helst. När sen S1 kom blev jag lite besviken men jag betalade gärna och skall betala för S2 när det kommer. Kanske jag inte skall spela det så mycket men jag vill hemskt gärna stötta detta berömvärda initiativ. F1rst2 har jag också donerat pengar till som jag inte längre använder. Nu jobbar jag ju så jag har en ekonomi men jag tycker att man skall köpa de spel man gillar och använder, hur skall man annars få utveckling och nya spel?? |
||||||||
|
Fantastiskt snygg bild!! Jag var farligt nära Nürburgring med en Volvo 245 för några veckor sedan men tyvärr var ju banan stängd... Jag får ta igen det missade tillfället med GT4.
Förresten, finns det nån lista över de begagnade bilarna i GT4? Åtminstone i GT2 så var det där de riktiga guldkornen brukade finnas. _________________ 911SC -82 |
||||||||
Här finns en komplett (?) förteckning över alla bilar som officiellt är med i spelet: http://www.gtplanet.net/forum/showth _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||||
att köpa spel som är värda att köpa = är ett spel dåligt så skiter jag i att köpa det, men jag spelar inte skiten heller.. jag prioriterar så.. sen att jag inte heller spelar spel som inte är bra, ang att stötta spelbolagen, så har jag över 80st orginal förpackningar på vinden och anser mig göra rätt för mig själv även fast det inte är 100% korrekt, jag tex äger f1c och f12002 sen att jag har flera kopior av dom skivorna är pga att dom blivit repiga, ang GTR, så får vi se hur det ser ut när det är släppt i sverige på engelska lr svenska, funkar det bättre än det gör nu så är det ett solklart köp men så som mp funkar nu är det inte ens tänkbart.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
|
Ja vet att detta inte är nån GTR tråd men. Har ni sett cracken till GTR? De brukar ju vara en fil som man kopierar o klistrar in sen funkar de.. Kanske utan skiva t.o.m. Men i denna crack så ska man inte lägga nån annan fil, utan börja pilla i bios, koppla ur cd läsaren (läsarna) starta om datorn x antal ggr plus mkt mer. Tyckte de va helt skumt... Dom kanske har ngt som e säkert för "hackers" ... Eller så gjorde dom, som gjorde cracken, allting på de svåra sättet.
ontopic: Najs bild |
||||||||
Tackar! om listan stämmer så är det ju helt otroligt ballt! Tänk er en Volvo 245 GLT på Le Mans, undras vad den kan toppa på Mulsanne utan chikaner.....
_________________ 911SC -82 |
||||||||
om du letar genom GTP-forumet lite så finner du en film där 245:an körs i Seattle. Till min stora glädje ser jag att de verkligen lyckats återskapa standardbilens vägegenskaper
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||||
|
Äsch, det verkar som att filmerna har försvunnit på GTPlanet. Synd, för det hade varit kul att se hur det såg ut.
I vilket fall som helst så kan jag besvara min fråga om toppfarten på Mulsannerakan för en 245:a själv: 180 km/h! Jag passade på att toppa Volvon på autobahn nämligen. Det gick förvånansvärt stabilt och jag hade kanske kunnat pressa upp den nån kilometer till men jag skulle ta mig till Paris och hem igen så jag ville inte riskera nåt... Volvo 245
_________________ 911SC -82 |
||||||||
Vi hade en 245 i lumpen. På flygfältet så han den inte upp i toppfart men väl cirka 160 km/h. Men i samma takt som hastighetsmätaren rörde sig uppåt så följde temperaturmätaren med. Vid banslut var det bara vända och kyla av grejerna.
Trevlig bil på många vis.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Har letat i över en timme och det ända jag hittar är en tråd med massa motorljud på olika bilar
Du har inte lust å länka direkt? _________________ --VVTS-- |
||||||||
Min gör 200km/h enligt mätaren _________________ --VVTS-- |
||||||||
Här har du filmen för övrigt.
Länken fungerar inte längre. Förhoppningsvis kommer den igen
http://fgt1.com/egghead/Volvo.avi _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 släppt i Asien! (PS2)
|