Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4394 besök totalt |
Gärna!! Tycker ändå det är konstigt att de klagar på styvheten... Ni har väl hört historien om hur bilen kom till?? ![]() ![]() |
||
Vet du vilket avsnitt (eller från vilket datum) det är? Har hittat några på nätet... /Niklas _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
Alla filmer med M Coupéer är intressanta så lägg gärna upp den för nedladdning om du har möjlighet!
Är det någon som vet om man kan hitta Top Gears "Car of the Year"-sammanställning där Tiff körde M Coupé för nedladdning? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Filmerna håller på att läggas upp på en ftp.
Avsnitt 06/99 18.10 "The reaction transferred back is big" 18.21 "This is the evidence of a weak body" 41.42 "At low speed curve, chassis is to weak" Japanska översättningen till engelska är bedrövlig. Men kul filmer. Andra bilar, NSX, Impreza, EVo VI, Skyline GTR Försöker inte dissa BMW dock. _________________ /Jerry Svensson |
||
Perfekt. Tack ska du ha Jerkan! /Niklas _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
ok nu har jag sett på filmen (tack Jerry!!) - jag är förvånad! De kör ett race med par bilar runt en bana i japan.. Bilarna som deltar är: Honda NSX, Mitsubishi evo6, subaru impreza, mazda rx7, ferrari 355 och bmw M coupe... M coupén startar på andra plats.. efter starten gått ligger den helt plötsligt SIST! När racet slutar senare, ligger coupén flera sekunder bakom resten av fältet....
![]() De körde också ett högfarttest på en startmålraka på en bana - M coupén kom sist även i det testet... ![]() |
||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Tackar! /Niklas _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
Z3 M-coupe är mera en bil att köra i än att åka i. Spartanskt utrustad jämfört med M3 med samma motor o låda, tyvär bara 5-växlad. Härlig bakvagnskonstruktion. Överstyrd
![]() Kräver chassibyte för bankörning (såvida inte drift challange är din grej). Åkte Kinnekulle med r-däck o lite fel chassi/chassiinställning på 1,04. Fick bara chansen att sent på hösten testa med ett bättre chassi och åkte då på 1,02. Åka bak-glöm det. Går inte. Gillar man att köra bil mer än åka bil så köp! Utan att pruta. Hoppa dock över roadstern. _________________ Stefan Larsson |
||
Re: BMW M Coupé
I helgen när en kompis och jag var i tyskland var vi tvungna att ha en annonstidning för att läsa om allt möjligt kul till salu. Såg då en riktigt läcker röd metallic M Coupé för om jag inte minns fel 21 k euro. Det var i annonstidningen "DAZ". Jag tycker det är en riktig höjdare och kommer fortfarande ihåg den första jag såg som var ljusblåmetallic! ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Vad menar du med chassibyte? Låter som mer arbete än att bara slänga på en del krängningshämmare o sådant ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4394 besök totalt |