Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (13828 totalt) |
Ring och snacka med Gunnar på Forssbergs i södertälje (www.forssbergs.com) Han kan massor och har byggt diverse rally och rallycrossmotorer, bla saab. Om inte annat så är han extremt trevlig att snacka med
![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Den firman har väl bommat igen...för läääängesedan. ![]() |
||||||
Har dom? Deras hemsida finns ju uppe... Ta ultra motor då... det är ju delar av forssbergs som startade det. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Då är min fråga varför man ska välja en av de stora drakaran med stor neonskylt... När det finns mindre firmor som har bra kompetens och inte i alla lägen försöker sälja in en massa "onödiga" och dyra moddifieringar... ![]() |
||||||
Snacka med Ronnie Hilmersson (Han med turbo/kompressor mantan)
Han har byggt eget nav och centrumbult till sin manta. www.hilmersson-racing.com _________________ Oscar Zettervall |
||||||
ser riktigt bra ut . ![]() . ![]() . Tobbe, vi får snacka med vår lokala "fräsare" klot-johan, kanske han kan hjälpa till med detta??, jag kollar lite med han............. |
||||||
Jag vet en som har ritning på det du söker till just ng900/og9-3 ![]() http://www.streetrunner.se/Traffar/k _________________ Kristoffer Olsson |
||||||
oki! då är jag välldigt intreserad!!!!!! Var kan jag få kontakt med denna kille _________________ MVH Thobias Sahlin |
||||||
"Zacco Pelle" Wargia, AB Tel. 0521-131 00 Tenggrenstorpsv. 17, 46256 VÄNERSBORG _________________ Kristoffer Olsson |
||||||
så vad blir det för hjul upphängning?? _________________ Fredrik Engdahl kör 9-3 Aero -00 |
||||||
Det blir det som robert uhr hade på sin bil förra säsongen till att börja med! _________________ MVH Thobias Sahlin |
||||||
Vad var det för grejer då? ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Fränt Tobbe!
Vet ju att du har snackat om detta projekt i två år nu, men i ärlighetens namn trodde du väl aldrig själv att det skulle bli av! Men jag tycker att bilen enbart ska bli en monter-bil som aldrig kommer att plågas varv efter varv på en riktig bana? Varför jag tycker det??? Jo, om du nu ska skaffa ban-rutin så kommer det att påverka våra gocart-träffar på ett sätt som för mig inte alls är bra!!! ![]() _________________ Staffan Hallberg |
||||||
enl vad jag hört/läst så är det bara Gunnar Forsberg kvar och han sysslar med chiptrimm bara Nille som var hjärna bakom mycket på Forsbergs jobbar på Ultramotor |
||||||
Det ser ut som att bygget av stannat här när man läser på forumet
![]() Men jag kan garantera att flitens lappa lyser sent varje kväll ![]() Det som har hänt dom sista dagarna är att. Buren har ankommit och provmontering är in ledd. har även lyckats tjata till mig spons på isvetsnigen ![]() Lacken har även tagit ett stort steg ,, den är nu ner mattad för "fin lackering" samt dekor lackering! Fick frågan här ovan nag hjulupphängning och som jag skrev blir det Nordic uhr`s gammmal med ställbara fjäderben fram samt heriösses model låg bak. Tack Nordic ![]() Bygget av "kjolpaketet " är även på börjat som man kan se på bilderna så är det ett special byggt packet vilket passsar mig som fisken i vattnet...(jag föddes nog med glasfiber på händerna ![]() ![]() _________________ MVH Thobias Sahlin |
||||||
Här är en bild på naven jag har gjort till kadetten... säkert inte lika lätta som Ronnie H's i alu.. Dom här väger 1800gram styck.. kanske ger några ideer iaf.
![]() |
||||||
där ser man var din en sugis innan ![]() Men jag kommer att hålla mig till 2,0 som dom använde i btcc... _________________ MVH Thobias Sahlin |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (13828 totalt) |