| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rattförlängning på en E30?
|
<< 1, 2, 3 >> 5951 besök totalt |
|
Vad ligger micro-rattarn i för prisklass?
edit: 1700:- enligt hemsidan
edit2: Titta på Sparco hos www.realcar.se dom verkar ligga runt 1300 för dom flesta rattarna. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Jo man får en glipa. Men den syns faktiskt inte så väl bland all svart plast. |
||||||
och vem bryr sig mot vad detta gör för körställningen? Dax för en "glipskapare" oxå på min vagn... |
||||||
Jag skiter fullständigt i hur det kommer att se ut, föreställ er bara hur ni själva ser ut när ni sitter med ratten i höjd med näsan
|
||||||
Jo, dom hade en del intressanta rattar, men vad är lagom diameter? deras 300mm ratt ser helt okay ut, men ingen av dessa rattar är juh djupa s.a.s. Iofs har dom spacers för runt 500kr... men då försvinner juh idén med budgeten igen...
|
||||||
Den som heter 325 är 90mm djup enligt www.forsman-motor.se _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
om det stämmer är det juh
|
||||||
|
Här har du sparcorattar sorterade efter djup
http://hx-48088.hotel.x-source.se/pr _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
|
Då det sitter spräng bultar på en E30 orginal vid rattstångs fästet så är det inte att bara att byta, men med tungan rätt i mun så går det borra bort dom. Sprängbult är en bult utan skalle för den som undrar, det räcker med mellanlägg på några mm för att sänka rejält ett par grövre brickor mao.
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||||
Är det för att man egentligen inte ska kunna ändra på det? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Troligen det kanske inte är så kul om rattstången lossnar, säkert bara en säkerhets grej från fabrik för att få rätt moment på bultarna dom dras till halva skallen sprängs bort... _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||||
Brytbult kallas dom oftast, när vi monterar dom på jobbet så bryts skallen av, har aldrig vart med om att nån har sprängts lös
Dom sitter väl oftast monterade för att man inte ska kunna ta lös rattlåset hur enkelt som helst? ofta är ju rattlåset i samma enhet som tändningslåset oxå.. |
||||||
Är den länken hämtad från nån som säljer racinggrejor? Isf vad har de för adress till huvudsidan? _________________ /Arne Lindgren |
||||||
http://www.rallyboutique.com/ _________________ MVH Patrik Johansson |
||||||
|
Väcker upp en (någonlunda) gammal tråd igen.
Jag letar efter en ratt till E30:n men kan inte riktigt bestämma vilken diameter som gör sig bäst? Jag hade tidigare en Momo Mod. 78 "Monte Carlo" i Miatan (330mm) men den åkte med i försäljningen.
Fruktansvärt skön ratt som jag vill ha igen! Vad kör ni med? orginal är 380 mm och jag är rädd för att 330 mm blir lite för litet?
_________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
350mm var det som hamnade i min bimmer, funkar kanoners. Lite småirriterande bara att mittsträcket på ratten inte hamnar på mitten, men det är en petitess jag överlever
|
||||||
|
Varför ändra på något man är nöjd med? Idag dök det upp ett paket från Tyskland med ratt och hub från Momo.
350 mm passar nog bättre i e30:n än en 330mm. Återkommer med dynamiska åsikter.
Kanske är det snart dags att starta en tråd om bilen där prylarna ska monteras?
_________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
|
Köpte du den via nätet? I så fall var?
Skruva banåkabil
Rattförlängning på en E30?
|
<< 1, 2, 3 >> 5951 besök totalt |