Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Rattförlängning på en E30?
<<   1, 2, 3   >>
5951 besök totalt
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Vad ligger micro-rattarn i för prisklass?

edit:
1700:- enligt hemsidan

edit2:
Titta på Sparco hos www.realcar.se dom verkar ligga runt 1300 för dom flesta rattarna.

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



M3Jonas skrev:


Aha, är det så enkelt. Tänkte inte på det... Då får man väl en ful glipa mellan rattstångspaneler och instrumentbrädan men det kan man nog leva med


Jo man får en glipa. Men den syns faktiskt inte så väl bland all svart plast.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Samuel skrev:
M3Jonas skrev:


Aha, är det så enkelt. Tänkte inte på det... Då får man väl en ful glipa mellan rattstångspaneler och instrumentbrädan men det kan man nog leva med


Jo man får en glipa. Men den syns faktiskt inte så väl bland all svart plast.


och vem bryr sig mot vad detta gör för körställningen?

Dax för en "glipskapare" oxå på min vagn...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Samuel skrev:
M3Jonas skrev:


Aha, är det så enkelt. Tänkte inte på det... Då får man väl en ful glipa mellan rattstångspaneler och instrumentbrädan men det kan man nog leva med


Jo man får en glipa. Men den syns faktiskt inte så väl bland all svart plast.


och vem bryr sig mot vad detta gör för körställningen?

Dax för en "glipskapare" oxå på min vagn...


Jag skiter fullständigt i hur det kommer att se ut, föreställ er bara hur ni själva ser ut när ni sitter med ratten i höjd med näsan
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Daniel Ekström skrev:
Vad ligger micro-rattarn i för prisklass?

edit:
1700:- enligt hemsidan

edit2:
Titta på Sparco hos www.realcar.se dom verkar ligga runt 1300 för dom flesta rattarna.


Jo, dom hade en del intressanta rattar, men vad är lagom diameter?
deras 300mm ratt ser helt okay ut, men ingen av dessa rattar är juh djupa s.a.s. Iofs har dom spacers för runt 500kr... men då försvinner juh idén med budgeten igen...
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Andrew Petrykowski skrev:
Daniel Ekström skrev:
Vad ligger micro-rattarn i för prisklass?

edit:
1700:- enligt hemsidan

edit2:
Titta på Sparco hos www.realcar.se dom verkar ligga runt 1300 för dom flesta rattarna.


Jo, dom hade en del intressanta rattar, men vad är lagom diameter?
deras 300mm ratt ser helt okay ut, men ingen av dessa rattar är juh djupa s.a.s. Iofs har dom spacers för runt 500kr... men då försvinner juh idén med budgeten igen...


Den som heter 325 är 90mm djup enligt www.forsman-motor.se

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Daniel Ekström skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Daniel Ekström skrev:
Vad ligger micro-rattarn i för prisklass?

edit:
1700:- enligt hemsidan

edit2:
Titta på Sparco hos www.realcar.se dom verkar ligga runt 1300 för dom flesta rattarna.


Jo, dom hade en del intressanta rattar, men vad är lagom diameter?
deras 300mm ratt ser helt okay ut, men ingen av dessa rattar är juh djupa s.a.s. Iofs har dom spacers för runt 500kr... men då försvinner juh idén med budgeten igen...


Den som heter 325 är 90mm djup enligt www.forsman-motor.se


om det stämmer är det juh
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Här har du sparcorattar sorterade efter djup thumbs up

http://hx-48088.hotel.x-source.se/produkter/rattpedal.htm

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Då det sitter spräng bultar på en E30 orginal vid rattstångs fästet så är det inte att bara att byta, men med tungan rätt i mun så går det borra bort dom. Sprängbult är en bult utan skalle för den som undrar, det räcker med mellanlägg på några mm för att sänka rejält ett par grövre brickor mao.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



mattias becker skrev:
Då det sitter spräng bultar på en E30 orginal vid rattstångs fästet så är det inte att bara att byta, men med tungan rätt i mun så går det borra bort dom. Sprängbult är en bult utan skalle för den som undrar, det räcker med mellanlägg på några mm för att sänka rejält ett par grövre brickor mao.


Är det för att man egentligen inte ska kunna ändra på det?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Daniel Ekström skrev:
mattias becker skrev:
Då det sitter spräng bultar på en E30 orginal vid rattstångs fästet så är det inte att bara att byta, men med tungan rätt i mun så går det borra bort dom. Sprängbult är en bult utan skalle för den som undrar, det räcker med mellanlägg på några mm för att sänka rejält ett par grövre brickor mao.


Är det för att man egentligen inte ska kunna ändra på det?


Troligen det kanske inte är så kul om rattstången lossnar, säkert bara en säkerhets grej från fabrik för att få rätt moment på bultarna dom dras till halva skallen sprängs bort...

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Har aldrig hört talas om ordet sprängbult förut. Däremot så brukar det väl kallas brytbult eller är det nånting annat?

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



M3Jonas skrev:
Har aldrig hört talas om ordet sprängbult förut. Däremot så brukar det väl kallas brytbult eller är det nånting annat?

MVH Jonas


Brytbult kallas dom oftast, när vi monterar dom på jobbet så bryts skallen av, har aldrig vart med om att nån har sprängts lös
Dom sitter väl oftast monterade för att man inte ska kunna ta lös rattlåset hur enkelt som helst?
ofta är ju rattlåset i samma enhet som tändningslåset oxå..
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



MY BAD. ni har rätt brytbult kallas dom.

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Daniel Ekström skrev:
Här har du sparcorattar sorterade efter djup thumbs up

http://hx-48088.hotel.x-source.se/produkter/rattpedal.htm


Är den länken hämtad från nån som säljer racinggrejor? Isf vad har de för adress till huvudsidan?

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Patrik_Johansson
Örkelljunga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 148



Arne skrev:
Daniel Ekström skrev:
Här har du sparcorattar sorterade efter djup thumbs up

http://hx-48088.hotel.x-source.se/produkter/rattpedal.htm


Är den länken hämtad från nån som säljer racinggrejor? Isf vad har de för adress till huvudsidan?


http://www.rallyboutique.com/

_________________
MVH Patrik Johansson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9887

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

brytbult tar man man lätt bort med ett dorn eller huggmejsel thumbs up

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1895



Väcker upp en (någonlunda) gammal tråd igen.

Jag letar efter en ratt till E30:n men kan inte riktigt bestämma vilken diameter som gör sig bäst? Jag hade tidigare en Momo Mod. 78 "Monte Carlo" i Miatan (330mm) men den åkte med i försäljningen.



Fruktansvärt skön ratt som jag vill ha igen! thumbs up Finns till bra pris på www.motorshop.nu.
Vad kör ni med? orginal är 380 mm och jag är rädd för att 330 mm blir lite för litet?

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Cyberoid skrev:
Väcker upp en (någonlunda) gammal tråd igen.

Jag letar efter en ratt till E30:n men kan inte riktigt bestämma vilken diameter som gör sig bäst? Jag hade tidigare en Momo Mod. 78 "Monte Carlo" i Miatan (330mm) men den åkte med i försäljningen.



Fruktansvärt skön ratt som jag vill ha igen! thumbs up Finns till bra pris på www.motorshop.nu.
Vad kör ni med? orginal är 380 mm och jag är rädd för att 330 mm blir lite för litet?


350mm var det som hamnade i min bimmer, funkar kanoners.
Lite småirriterande bara att mittsträcket på ratten inte hamnar på mitten, men det är en petitess jag överlever
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1895



Varför ändra på något man är nöjd med? Idag dök det upp ett paket från Tyskland med ratt och hub från Momo. 350 mm passar nog bättre i e30:n än en 330mm. Återkommer med dynamiska åsikter.



Kanske är det snart dags att starta en tråd om bilen där prylarna ska monteras?

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Köpte du den via nätet? I så fall var?
Cyberoid skrev:
Varför ändra på något man är nöjd med? Idag dök det upp ett paket från Tyskland med ratt och hub från Momo. 350 mm passar nog bättre i e30:n än en 330mm. Återkommer med dynamiska åsikter.
Kanske är det snart dags att starta en tråd om bilen där prylarna ska monteras?

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Skruva banåkabil
Rattförlängning på en E30?
<<   1, 2, 3   >>
5951 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande