Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4 >> 13622 besök totalt |
Körde slalom igår och då såg det ut såhär:
http://www.cumpello.com/slalom/PICT0198.JPG Så nu har jag beställt fyra stycken Koni Sport med justerbar dämpkraft och H&R fjädrar som sänker 35mm. En AC Schnitzer ratt i mocca är också på ingång. Vad som saknas: Två sitta still -stolar 14" alt. 15" orginal alu fälgar att kränga R-däck på. Bilen finns på Garaget.org numera också. http://www.garaget.org/?car=5973 _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Handlade Castrol Magnatec 5w40 idag, hoppas den funkar bra.
Men tändstiften på BMW... 125kr styck Hur lycklig är man inte över det ekonomiska valet med en 4cyl motor då Stackarns V12 åkare... Nya ratten monterad å klar. Tyvärr funkar inte den automatiska återgången utav blinkarna så där får man lite bakläxa. Ser inte så mycket ut för världen på bilden men saaatan va skön rackare, lite mindre än orginalet men med tjockare grepp. Gubbarna på MOMo visste vad dom gjorde och AC Schnitzer kunde design Synd att dom inte gör saker till E30 längre bara... 14" orginalfälgar är inköpt så nu söker jag r-däck. Stolar sökes också. Powerflexbussningar blir det efter nästa löning. Fjäderbensstag bak söker jag också... När detta är gjort är jag rätt så 'klar' med bilen Snart licenstagning på Härnösand Motorpark dessutom _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Bakre staget gör nada , mest för Bling men gör ett kryss i stället och bulta i golvet _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Hmm... Allt som kan styva upp är väl till fördel
Men känner jag mig själv rätt så kommer väl en bur att leta sig in, så jävla roligt att göra saker och känna resultatet _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Tjenare lillen
Allt jag köper ska kunna försvaras med att det gör nytta, det är mitt mål Såg idag att kolfibercupspeglarna verkar göra downforce eftersom att regnet på rutorna åkte spikrakt uppåt Slalom var väldigt skoj, men jag hade feber och inte så roliga dämpare och fjädrar så jag beställde nytt direkt efter. Var första gången jag körde så det var inte lätt att veta hur man skulle behandla bilen också, men det är sånt som kommer Man måste ju köra för att hitta rätt på nackdelarna med bilen så man kan åtgärda dom! (*host* och föraren :P) Trodde jag bjöd på film men icke... Så här kommer den ftp://compello.kicks-ass.net/-=Movie Körde väl 10ggr ungefär och den repa som kom med på film va knappast den bästa _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Du kan åka hem till mig( Kalix) och hämta ett stag och prova , ligger i bodan . _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Sitter i Stavsjö , 120 mil från bodan Är ombyggt till att passa en ti , men det är bara att korta det så passar det din ) _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Den där ratten är alltså identisk med den jag har i min saab med emblem o allt (förutom att din är klädd), den sitter ursprungligen i äldre Talladega modellerna |
||
Idag kom mitt efterlängtade paket
Ska bara hitta nån som kan hjälpa mig byta dom... Imorgon ska Castrol SRF syntetisk (tror den hette så...) bromsvätska in i bilen också för att sedan piskas på bana ons/tors då det är licenstagning _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Visst var det kul när vi äntligen fick utföra dom mer praktiska proven? Race blev det:race: Synd på min tjyvstart bara Bäst var ju ändock att Per Erik Axhult tyckte att min bil gick bra Känns skönt att ha licenc nu iaf
|
||
Jasså, vilken förrädare _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Då har man spenderat lönen för Juni månad då utan att den ens börjat...
Fast en svart såklart... Evolved from the Rev seat, designed and developed in co-operation with the most prestigious Sparco drivers of the DTM and ITC Championships. Designed specially for a "free" driving position, even in extreme competition conditions. The special shape of the shell and the new construction technology which "sandwiches" carbon-kevlar-carbon, have given increased rigidity for excellent driving sensibility (while keeping the weight extremely low). Films of homologation crash tests confirm the Evo's first place in the rigidity/resistance ratio. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4 >> 13622 besök totalt |