Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Reklamation av RS19?
<<   1, 2
2387 besök totalt
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Tack för kommentarer! thumbs up
Magnus Thomé skrev:
Mina RS19 ser alltid ut sådär (oftast lite värre) när det är dags att plocka ur dom när beläggen börjar bli tunna. På min blysläde med rdäck (och med tanke på hur jag kör på bana ) så kan jag tveklöst säga att jag använder dem till gränsen för vad de klarar av.

"när beläggen börjar bli tunna" Hur menar du, spricker dom först då det knappt är något kvar utav slitytan, eller kommer sprickorna efter första körningen?

Kör ju också blysläde med rdäck, men kör nog inte lika hårt (=fort, men kontrollerat?!) som du. Tycker att det borde vara långt kvar till gränsen med sådana vassa belägg som RS19, då min befinner sig på min nivå (=mycket marginal pga. Oerfarenhet).

BMW M3 E92 -10
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Alla mina orginal pads spricker. Även de svarta Pagid jag kört spricker. För övrigt är de svarta mycket bra på en lättviktare som RS6 Avant Funkar utmärkt att köra på gatan oxå, biter direkt.

Innan jag monterade de svarta fick man höra att de inte är så bra att köra i vanlig trafik pga att de inte skulle inte bita bra. Detta var helt fel. Dock bytte jag för att inte slita så mycket skiva. För mer skiva åt de.

Har 8 kolvsok(4pads i varje ok)

Är ingen guru i ämnet men att de spicker har vad jag märkt inte på något sätt påverkat broms egenskaperna.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nicke_1 skrev:

"när beläggen börjar bli tunna" Hur menar du, spricker dom först då det knappt är något kvar utav slitytan, eller kommer sprickorna efter första körningen?

Kör ju också blysläde med rdäck, men kör nog inte lika hårt (=fort, men kontrollerat?!) som du. Tycker att det borde vara långt kvar till gränsen med sådana vassa belägg som RS19, då min befinner sig på min nivå (=mycket marginal pga. Oerfarenhet).

Vet inte när de spricker för jag plockar inte ut dom förrän de är lövtunna.... Då ser det ut som på dina bilder fast "värre". Gissar att det blir sprickor tidigt.

Reklamation av RS19?
<<   1, 2
2387 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande