Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Att välja ECU
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (7602 totalt)
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Autronics SM4 kräver ytterligare utrustning för 17000 för att autotune ska funka så den är nog diskvalificerad.

Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

Kenson skrev:
Efter att ha förhandstittat lite på nya SM4 från Autronic så måste jag säga att jag faktiskt inte kan se att någon annan i ungefär samma prisklass har något att sätta emot detta system. Det verkar ha "allt" och priset är mycket intressant (ca 18 ink moms).

Motec, AEM och de andra "medelklassystemen" måste gå tillbaks till ritbordet och snabbt komma ut med nyheter för att inte tappa marknad nu. Jag har också tittat på Nira men det är minst två år tills deras nya system kommer och fram till dess så spelar de inte i samma liga som Autronic. Nu är det ju inte säkert att ett system är sämre för den sakens skull utan det beror ju till stor del på hur mycket funktion och cylindrar du använder.

Autronics äkta autotune är ju ett underbart verktyg som de andra systemen saknar (de brukar skriva i sina broschyrer att de har funktion som detta men i verkligheten saknas funktionen) I SM4 är det nästan 100ggr snabbare än vad funktionen var i sm2 och smc. Helt fantastiskt bra! Alla utgångar och ingångar går att styra till valfri funktion och man kan även ändra alla utgångar mm så att de kan trigga plus eller jord valfritt. Mycket smidigt när man kopplar in sig i befintlig kabelhärva. Stödet för sensorer har också utökats så nu funkar systemet med nästan alla sensorer som finns.

Ledsen om detta låter som en försäljningsannons men jag är helt enkelt galet imponerad av vad SM4 levererar till ett förhållandevis lågt pris.

Vad upplever du är plus, resp minus för varje om man jämför AEM och Autronic?

Avesta
Här sen Jul 2004

Daniel Ahlin skrev:
Autronics SM4 kräver ytterligare utrustning för 17000 för att autotune ska funka så den är nog diskvalificerad.

Bredbandslambdor brukar gå att hyra/låna om man snokar runt lite. Är det något mer man behöver för att få snurr på autotune?

Östergötland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Förutom bredbandlambdan så behöver man Autronics lambdamätare (14000kr)

Det ska funka att koppla bredbandslambdan direkt till ECU:n men det rekomenderas inte.

William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Kenson skrev:
Ledsen om detta låter som en försäljningsannons men jag är helt enkelt galet imponerad av vad SM4 levererar till ett förhållandevis lågt pris.

Lågt pris i förhållande till vad?

Halland
Här sen Maj 2003

Daniel Ahlin skrev:
Har jag förstått rätt om Nira kräver MAP sensor och för att den ska funka så behövs ett plenum?
Eller kan man pilla in en mapsensor om man har separata spjällhus.

En lösning är väl att man skapar sig ett litet "miniplenum" på ett par, tre deciliter som man sedan ansluter till de separata spjällen via slang. Man får sen se till att balansera slangarna strypning så att trycket i plenumet inte är för "trögt" men ändå inte fladdrar...

Här sen Jun 2003

Namndispens
Namndispens

Daniel Ahlin skrev:
Förutom bredbandlambdan så behöver man Autronics lambdamätare (14000kr)

Det ska funka att koppla bredbandslambdan direkt till ECU:n men det rekomenderas inte.

Skippa Autronics egen lambdamätare.. Den är rent ut sagt svindyr och lite gammal teknik (den vanliga modellen använder Bosch LSM-11 som sond, finns även en deluxvariant för ett par tusen till som förutom LSM-11 även klarar UEGo sonder).

Innovate Motorsport's bredbands-lambda fungerar ihop med Autronics autotune och kostar inte ens en fjärdedel, dessutom ingår lambdan. Priset på Autronics instrument är exklusive lambda (LSM 11 = minst 3000 kr)

http://www.innovatemotorsports.com/

Att välja ECU
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (7602 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande