| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Att välja ECU
|
<< 1, 2 7 besök senaste veckan (7602 totalt) |
Vad upplever du är plus, resp minus för varje om man jämför AEM och Autronic? _________________ Mvh // Niklas L |
||
Bredbandslambdor brukar gå att hyra/låna om man snokar runt lite. Är det något mer man behöver för att få snurr på autotune? _________________ Martin Öling |
||
|
Förutom bredbandlambdan så behöver man Autronics lambdamätare (14000kr)
Det ska funka att koppla bredbandslambdan direkt till ECU:n men det rekomenderas inte. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
En lösning är väl att man skapar sig ett litet "miniplenum" på ett par, tre deciliter som man sedan ansluter till de separata spjällen via slang. Man får sen se till att balansera slangarna strypning så att trycket i plenumet inte är för "trögt" men ändå inte fladdrar... _________________ Ragnar Burenius
|
||
Skippa Autronics egen lambdamätare.. Den är rent ut sagt svindyr och lite gammal teknik (den vanliga modellen använder Bosch LSM-11 som sond, finns även en deluxvariant för ett par tusen till som förutom LSM-11 även klarar UEGo sonder). Innovate Motorsport's bredbands-lambda fungerar ihop med Autronics autotune och kostar inte ens en fjärdedel, dessutom ingår lambdan. Priset på Autronics instrument är exklusive lambda (LSM 11 = minst 3000 kr) http://www.innovatemotorsports.com/ _________________ Johan H |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Att välja ECU
|
<< 1, 2 7 besök senaste veckan (7602 totalt) |

