Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-02-04 Go-kart på RaceHouse i Malmö
<<   1, 2
6890 besök totalt
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Joni skrev:
Ni får träna lite mer gubbar. Jag har varken blåmärke, ont eller någon träningsvärk

Nä, det märktes att du kört en hel del kart! Det var kul att försöka haka på och kolla dina spårval.

om man vill se det positivt, så har jag nog större förbättringspotential än dig.

Den stora skillnaden som jag upplever när man kör med "proffs" är att ni gör så förbaskat få misstag...
Själv verkar jag göra åtminstone en hyfsad miss per varv. Jag behöver dessutom otroligt många varv innan jag blir snabb...

Min inlärningskurva är uppenbarligen rätt trög. Mer träning krävs alltså... I morgon: Gokart-City.

Skåne
Här sen Sep 2003

Av nån outgrundlig anledning sitter jag med och är lite öm i diverse muskler man glömt bort att man hade

27-årsfest den 7:e april på racehouse

Här sen Jul 2004

ja ja, lite blåmärken får man räkna med.

är lite öm i ett revben, men va fan.. Om man i leken ger sig får man tåla som det heter..

Trist att fridh blev invalidiserad.. men du får köra fortare nästa gång då

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Så fort jag har inhandlat Miata så kan jag ju träna varje dag

Joni
Lund
Här sen Mar 2004

sweanders skrev:
Joni skrev:
Konstig nog har inte jag det...

Vi skulle kunna vikta upp kartarna nästa gång, hur fort hade det gått för dig med 40 kilo extra?
Jajajaja klart vi sätter vikter på min kart nästa gång!

Da Nang
Här sen Okt 2004

sweanders skrev:
Det var gött mos idag, väldigt jämnt gäng!

Hur kul som helst, nu vet alla vad vi gör när Krille fyller 26!

Ett år av fuskträningar framför oss!

och förresten, man måste väl vara födelsedagsgris för att komma undan med att vara ett svin på banan?

HAHA oink oink
Jag var i alla fall ingen kyckling på banan, overallens färg till trots..

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Det verkar ha gått undan rejält på födelsedagskalaset. Fredrik Å brukar ju göra bra ifrån sig på RBC (även om han knuffar på generalen ibland) varför hans insats blir en hyfsad referens.

Fredrik och övriga. Ni vet väl att det blir ett RBC Syd den 20 februari. Kolla på www.svartamasken.com för mer info. Finns nog info på Racing Bars bakficka på längst ner på www.sportinformation.com också.

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

RBC-Lars skrev:

Fredrik och övriga. Ni vet väl att det blir ett RBC Syd den 20 februari. Kolla på www.svartamasken.com för mer info. Finns nog info på Racing Bars bakficka på längst ner på www.sportinformation.com också.

Jag kommer självklart att anmäla mig. thumbs up
Tjuvträningen på Gokartcity startade idag, med några följa-John-pass bakom sweanders.

I den diskussion som förts på andra forum om "bästa gokartanläggningen" kan jag bara tillägga att Malmö har två
stycken riktigt fina hallar: Gokart City och Racehouse.

Personligen gillar jag Racehouse bättre, den har lite mer kittlande bansträckning med en underbar, lång, närapå fullfartshöger
- och dessutom ett fäste som ger spännande tvåhjulsåkning....

Malmö
Här sen Okt 2004

FredrikÅ skrev:
RBC-Lars skrev:

Tjuvträningen på Gokartcity startade idag, med några följa-John-pass bakom sweanders.

I den diskussion som förts på andra forum om "bästa gokartanläggningen" kan jag bara tillägga att Malmö har två

Personligen gillar jag Racehouse bättre, den har lite mer kittlande bansträckning med en underbar, lång, närapå fullfartshöger

Jag föredrar endast racehouse eftersom det är en asfalterad bana med massvis med grepp.
Skulle vilja testa köra gokart på sturup.. går ju rykten om att man kan hyra kvicka gokarts där..

HQ
Här sen Mar 2003

Plexan skrev:
FredrikÅ skrev:
RBC-Lars skrev:

Jag föredrar endast racehouse eftersom det är en asfalterad bana med massvis med grepp.
Skulle vilja testa köra gokart på sturup.. går ju rykten om att man kan hyra kvicka gokarts där..

Bra att Du försvarar HQ:s färger i RBC Syd, Fredrik. Låter för övrigt som om det finns all anledning att masa sig ner till Malmö ooch ta till litet extratid så att jjag prova båda anläggningarna. Oftast blir det sent fram och snabbt åter. Men till sommaren brukar det bli mer tid i Skåne. Hör av mig när jag kommer ner, Fredrik.

Asfalt har sin tjusning, betong eller vad det nu är, har sin. Själv försöker jag att ha ett gott förhållande till alla tänkbara underlag. Fundamentalsm är inte min melodi.

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

blir det mer gocart ska jag försöka vara tillgänglig, är ju GRYMT kul och jag har bara kört en gång... på gocart city har jag för mig det var, betong i alla fall...

fram för mer sydlig uppvärmningsgocart, vi kan ju snart ge oss ut på banan på riktigt visserligen..

Laholm
Här sen Nov 2002

[quote="FredrikÅ

- och dessutom ett fäste som ger spännande tvåhjulsåkning.... [/quote]

Jag har bara kört den ena (den på Lantmannagatan, den andra lär vara rätt ny), men jag måste påstå att gokarthallen i Halmstad spelar i en helt annan och mycket högre division.

Just hemkommen från feb 2-timmars långlopp f ö! Hade äran att köra av ett framhjul idag, värst vad illa karten styr spindeln ryker av

Skåne
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:

Jag har bara kört den ena (den på Lantmannagatan, den andra lär vara rätt ny), men jag måste påstå att gokarthallen i Halmstad spelar i en helt annan och mycket högre division.

Jag har inte kvalat in till den divisionen ännu, så jag får hålla mig i Malmö - men vi kanske ses nästa helg på PCS gokart i korpserien.

Malmö
Här sen Feb 2004

Jo, de två hallarna är kul. När man kört en del på Go-Kartcity så är den riktigt skoj, men det är ganska hög tröskel för att få flyt då det är så himla halt. Asfalt är roligat då de små misstagen inte spelar så stor roll och man kan köra lite vilt medan det på betong krävs mer finkänsla. Lyckades köra jämnt på låga 32-tider på Lantmannavägen idag med Fredrik nosande någon tiondel efter.

Jag har aldrig kört go-kart på Sturup men är väldigt förtjust i Lockarps utomhusbana som är på 1100 meter om jag inte missminner mig.

Laholm
Här sen Nov 2002

sweanders skrev:

Jag har aldrig kört go-kart på Sturup men är väldigt förtjust i Lockarps utomhusbana som är på 1100 meter om jag inte missminner mig.

Är det lerpölarna som lockar månntro

Pär Hylander skrev:

Några av oss drog vidare till Lockarp och körde gokart med PCS på eftermiddagen/kvällen. Långlopp 90 minuter i 3-mannalag. Oerhört blött och men mkt roligt! Anders såg ut som han gyttjebrottat redan på första rekognoseringsvarvet, tydligen brukar man hålla fullt i den kurvan när det är torrt, vilket det inte var igår

Intressanta effekter med kartarna pga vädret oxo, rätt rejäla misständningar när luftfiltret var helt indränkt i vatten och nästan alla kartar fick soppatorsk inom 2 minuter vid ungefär 80:e minuten. Det indränkta luftfiltret ökade tryckfallet för luften så att motorn chokade!

sweanders skrev:
Det var kul med go-karten.. Och det är faktiskt ganska behaglig uppbromsning när man landar i en decimeterdjup lerpöl i fullt blås, annars har man ju bara broms bak på karten.

Laholm
Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:
Pär Hylander skrev:

Jag har inte kvalat in till den divisionen ännu, så jag får hålla mig i Malmö - men vi kanske ses nästa helg på PCS gokart i korpserien.

Jo det tror jag nog du kvalat in till

Den första söndagen i månaden körs det 2 timmars, kostar 1000 kr för ett lag som får innehålla 2-5 chaffisar. 3 är lagom för dom flesta tror jag. Dessutom ska det tydligen vara ett extra lopp den 20:e feb. Varför inte sno ihop ett skånskt lag och ta er över åsen och visa oss Hallänningar hus man ska köra gokart?

Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag förmodligen fick en spricka i ett revben på vänster sida. Märkte inget först, började få ont ett par dagar efter loppet och har fortfarande ont... Det som inte dödar härdar, och på lördag hämtar jag min alldeles nyinköpta Goca... öh, Miata

Eftersnack
2005-02-04 Go-kart på RaceHouse i Malmö
<<   1, 2
6890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande