| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace GTR @ Barcelona, söndag 13 febr ***
|
3082 besök totalt |
Jag har oxå kört här funkar klockrent _________________ Ruben Fredriksson |
||
|
Prova igen...öppnade lite fler portar samt ställde in ISDN istället för cable.
Annars vet jag inte vad vi ska göra. Tips? Idag funkade det för 6 pers och igår var vi 9 pers...varför funkade det för dem?? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Får bara "No Games Available" >
_________________ /Anders Kronberg |
||
|
Hej! har en fråga, varför köra med ISDN ????? vore det inte bättre om alla hadde modem inställning???? borde bli mindre uppdatering mellan burkarna då.. så har det funkat bra i en del andra spel jag spelat... bla, F12002.
sedan en andra fråga, hur har alla det med brandväggar??? av tidigare erfaren het så har det visat sig att även om man öppnat portar som skall i brandväggar så blir det så att den iaf kastar ut vissa..... så varför inte testa att alla stänger inaktivera brandväggar under ett rejs... för det är väl ingen ändå som ligger och tankar på skumma sidor under ett rejs? har man alla uppdateringar till windows så är det ingen fara att stänga ner brandväggen under ett rejs.... bara några funderingar vill inte svära på att det funkar iaf.. men tror det vore värt att testa
_________________ Kenneth "Kemzon" Emanuelsson |
||
|
|
||
|
Jag var inte med och körde idag men igår när vi körde var jag tvungen att stänga ner min brandvägg helt och hållet trots att jag har öppnat portar osv.. Med brandväggen borta funkade allt perfekt.
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
En liten undran...är en gemensam nämnare för de som inte kom in Telia?? Jag fick en känsla av att det var så, dvs att de som kom in hade antingen BBB eller Bostream...kan ni bekräfta detta?
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
En intressant sak som gäller telia.. när jag hade min server stående hos föräldrarna (dom ska ju va bra till nått
) så kunde jag inte köra remote desktop via porten 8080 till den datorn. Vi har inte så många portar öppna på jobbet, men 443 funkade däremot. Fler som har telia har samma problem. Flyttade jag allt till en BBB-uppkoppling funkade det problemfritt.
_________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||
det är för att telia inte släpper igenom trafik på vissa portar.. tex port 25 (smtp) och 8080 (socks 4&5 dvs proxy) så att folk inte ska kunna hacka deras hemlinor och göra bl.a. proxy & mail servrar av dom... nej jag tänker inte berätta hur man remoteinstallerar en proxyserver...
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace GTR @ Barcelona, söndag 13 febr ***
|
3082 besök totalt |