| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace GTR @ Anderstorp, söndag 20 febr ***
|
1 besök senaste veckan (6838 totalt) |
|
|
||||
Servern hittas inte ens för mig. |
||||
Har du en router? Märke, modell? Vad står det i loggen? Har den blockerat mitt ip-nr? 81.224.229.168 kl 18:20 ungefär. Har den SPI? testa stäng av den funktionen. Mjukvarubrandvägg? Är det bara GTR som krånglar, funkar det med F1C-modsen? Är det samma portar? _________________ /Anders Kronberg |
||||
|
Nicke kör du med servicepack2???... den har ju en massa fyr för sig med webbläsaren, och vad jag hört så har GTR med webbläsaren att göra eller om det bara är samma port som explorer,, kan ju vara så att om service pack 2 har en massa filter och annat skit jobbar mot eller för hur man nu vill se det... så kan den ha problem med att jobba mot telias adsl, för vissa av telias leverantörer eller alla, vet inte,, men iaf vissa kör med en egen typ av bandvägg på deras servrar som jag vet några har haft stora problem med..
sedan jag kastat ut service pack 2 har jag utan tvekan fått bättre spelburk, nu får jag nog några servicepack2 fans på skallen, så jag vill bara säga att under tiden jag körde med SP2 så upplevde jag inte någe fel på burken fören jag kastade skiten,, då blev det synbart snabbare burk på många vis,, alla som jag snackat med och som har kastat SP2 har upplevt samma sak så våga vägra SP2 _________________ Kenneth "Kemzon" Emanuelsson |
||||
Japp, jag kör med en trådlös router. I den har jag öppnat en massa portar. Tyvärr går den inte att slå av helt och hållet. Från början kunde jag inte hosta vare sig i F1C eller i GTR. Sen så fick jag lite hjälp med vilka portar som skulle öppnas. Efter det har det gått perfekt att hosta i F1C. ALLA har kommit in! Men i GTR så blir det så här. I och med att jag jobbar på Telia och har datorn som jobbdator också så har jag en mjukvarubrandvägg. Denna är helt avstängd. Även XPs inbyggda brandvägg är helt avstängd. Jag kör INTE med XP SP2, tycker bara att den strular... Vad är SPI? Som sagt funkar allt med F1C-moddarna. Där har jag hostat hela Säsong 5 helt utan problem!!! Varför då detta i GTR. Det måste vara nån port som skall öppnas som Telianerna sitter på. Det kan inte vara nåt annat! Ska prova till i kväll att öppna ALLA portar så får vi se. Jag kommer även kunna sitta lite i eftermiddag och prova. Kan inte någon som har problem emd att komma in skriva ett PM till mig och vara lite behjälplig i eftermiddag? Någon med Telia och som inte har kommit in på min server. Ingen med BBB för det funkar perfekt för er! Vi får starta en liga med bara BBB/Bostream-folk! hehe Ni med Telia får bilda en egen liga....nej skoja bara...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Hmm...du jobbar på Telia men har BBB...vad säger det till oss andra som har Telia???
|
||||
|
|
||||
|
16 platser skrev Niklas. Vad jag kan se så har följande anmält sig för att vara med och köra ikväll:
1 Niklas Maravic 2 Micael Johannssen 3 Ruben Fredriksson 4 Peter Lundgren 5 Ulf Carlsson 6 Andreas Andersson 7 Kenneth Emanuelsson 8 Janne Djerf 9 Lars Aldebo 10 Jörgen Erlansson Så än finns det lite platser kvar. Vilka bilar som gäller står överst i tråden. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Jag tänkte mest på om man kan ha samma bil som någon annan?Tror att jag ska testa G2 klassen kanske...
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace GTR @ Anderstorp, söndag 20 febr ***
|
1 besök senaste veckan (6838 totalt) |