Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Server #1 - Laguna Seca 030302 [OFFLINE] + Resultat
<<   1, 2
2526 besök totalt
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

ThomasT skrev:

Djungel-jim var inte heller varvad om man kollar replayen....

Det låter jävligt konstigt tycker jag men det är väll inte mycket att göra åt saken. Har aldrig sett spelet bugga ur i varvräkningen och förstår inte varför det skulle göra det nu. Kan vara rätt svårt att se om du blir varvad under depåstopp och liknande men jaja. Kan tänka mig att titta på eran replay och se hur det ser ut. Har endå inget att göra imorgon. Maila till thompa_t@spray.se

Kan ju bero på att folk inte uppdatera game.gdb filen. Eller att banan är aningen korupt nånstans.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

HOOPoo skrev:
Kan tänka mig att titta på eran replay och se hur det ser ut. Har endå inget att göra imorgon.

Jag har mailat min replay till dig, ha det så kul....

Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Har tittat igenom hela djungel-jim race nu och kan säga att det var skittråkigt. Han passera en snurrande porsche och den ferrari som fick soppa torsk. En liten snurr i coorkscrew lyckades han med oxo. Men kunde inte se att han blev varvad så nått skumt verkar det vara. Orkar inte kolla fler enskilda bilar utan det här får räcka.

om nån orkar går det att titta på tiderna från replayerna men det är inget jag gör frivilligt och dessutom tror jag att jag kan halka ner i resultatlistan då. Fast det beror ju på vad jim och ni andra körde för varvtider men jaja.

Skara
Här sen Jan 2003

Man skulle väl kunna räkna varven på reprisen? Snabbspola mellan det att mållinjen passeras, markera och sen räkna. Borde gå snabbare än att kolla hela reprisen på varje bil, eller? Man vet ju att det tar drygt 90 sekunder mellan varje varv.

om man då upptäcker att snitthastigheten är räknad på ett varv för lite så kan man ju räkna om den.

Bara ett förslag.
Jag har inte replay-filen, men nån som har den kanske kan testa?

Skara
Här sen Jan 2003

Nu har jag kollat reprisen och räknat Djungel-Jim:s varv. Det är 15 och hans tid blir väldigt lika Hoopoo:s. Alltså före oscar.
Har inte hunnit/orkar kolla allas varv och tider. Men Djungel-Jim och ThomasT har kört 1 varv mer än vad som räknats, så NiklasM borde också ha gjort det.
om man räknar om Djungel-Jims snitthast. på 122,70 så skulle den alltså vara 122,70x15/14=131,46 d.v.s. lite före Hoopoo.
Troligen är ThomasT:s rätta snitthast. 117,88x14/13=126,95
och Niklas M: 115,92x14/13=124,84
Men hur blir det med Claes? Hamnar han före eller efter de båda? Han fick ju soppatorsk på sitt 15:e varv...

Ska vi gå på de resultaten eller????

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det tycker jag att vi gör!

Fick han soppatorsk på det 15:e varvet har han kört 14 varv!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

med 0.07 km/h snabbare genomsnittshastighet skulle det betyda att djungel-jim är före mig och det känns som det är inom felmarginalen , tycker jag och djungel-jim borde dela fjärde platsen på grund av osäkerheten som finns med egenräknade resultat och så. Tänk om djungel-jim åkte nån sekund långsammare på sista varvet eller gjorde en liten tabbe. Då försvinner en sån liten marginal i ett nafs. Eftersom ditt resultat är räknat på hur han körde på de tidigare varven. Men jaja 5 platsen är väll inte så dålig den heller.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Har ingen större betydelse för mig egentligen - iom att Thomas tid är "äkta" och min "framräknad" tycker jag han ska komma på platsen före ändå..

Hur ska vi göra med restultatlistan för den här servern? Det är väl ingen som orkar räkna ut tider för samtliga av oss... så vad har vi för alternativ?

Riktigt synd att det var problem med bensinförbrukningen på den här banan.. I framtiden får vi försöka komma ihåg att provköra alla "extrabanor" innan race:n och dela med oss av resultaten så alla kör på lika vilkor...

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

Eftersom jag inte var med och körde lägger jag mig inte i hur och vilka resultat ni får fram. Dock vill jag bara komma med den klyftiga iden att alla skall ta replays.
När man lägger in sin replay fil i vcr-merge får man en listning på alla varv som finns med i denna fil.
Gäller dock bara för den som tog replayn.
om alla gjort detta hade ni sluppit sitta och kolla tider för hand.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vad jag har förstått så kommer detta inte bli helt ok så att alla är nöjda och glada! Det som ger mest poäng är topplaceringarna och där var det inga problem med att lista ut placeringarna, eller har jag fel?

Här är mitt förslag till resultat: (baserat på uträkningar och tidigare posts)

1) fuZe 138,98
2) Roger-racer 138,43
3) oveM 135,92
4) HOOPoo 131,39
5) djungel-Jim 131,46
6) oscar 129,47
7) Claes Wikdahl ?
8) ThomasT 126,95
9) NiklasM 124,84
10) MagnusT 123,92
11) P Hylander 123,75
12) Stigs RC DNF

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Verkar ju inte som om nån har några större invändningar mot din resultat-lista Niklas, så jag tycker vi kör på den.
Vore ju bra om förra veckans race kan läggas till handlingarna innan vi kör nästa.

Server #1 - Laguna Seca 030302 [OFFLINE] + Resultat
<<   1, 2
2526 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande