Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (10463 totalt) |
och jag gillar att sitta ganska nära ratten , brukar flytta fram stolen lite , jämnfört med bankörning . _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||
Du sa att man inte ska greppa ratten inifrån. Vad menas med det? Att man ska "putta på" ratten med handen som är närmast ytterkurvan istället för att dra i ratten om du förstår vad jag menar?
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||||
Nä det är olika saker Jag har nu lärt mig att trycka och inte dra i ratten, alltså ska jag till vänster så använder jag höger hand och skjuter ratten ifrån mig. Det fungerar bättre än att dra i ratten tycker jag nu, tog nästan ett år iof ![]() Men att hålla inne i ratten är om du ska till höger så tar du vänsterhanden mitt ovanpå ratten så tummen pekar åt vänster och fingrarna uppåt, sen drar du ratten åt höger. ![]() Gör man på det sättet så har man ingen möjlighet att parera nåt om nånting går fel. Nu är konbana på släta ytor men tex i rally om man då slår i nåt i innern, sten osv så har man inte en chans. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Ja just det var det jag menade. Men du förklarade onekligen bättre ![]()
Aha ok. Ska se till att strunta i det Tack så mycket. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||||
![]() |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (10463 totalt) |