Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Road/modsport då & nu
<<   1, 2
6758 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
andersh skrev:
För att få utnyttja besiktningsinstrumentets uppgifter måste bilen vara i originalskick förutom däck och fälg.
Annars gäller beräkning av effekt.
Jag vet inte hur det var med exvis stötdämparbyte. De flesta bilar kördes i originalskick, dvs ingen urplockad inredning mm.


ok, det är ju en rätt trevlig ordning igentligen att regelverket medger att helt omodifierade bilar kan vara konkurrenskraftiga. Nackdelen bör ju ha varit att att vissa bilar är betydligt mer "banpreppade" direkt från fabrik än andra, t.ex 911 RS & Lotus Elise vs vanliga 911 eller MG

_________________
Pär Hylander
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



andersh skrev:
Reglemente för 83-84. Slicks ok i Roadsport.
Snabbt räknat på några av dagens bilar:
Miata 1020 kg i C.
924Turbo, ej helt standardskick(lättningar chassi bromsar mm) 1768 kg i C, 1215i B.
Dito helt std. 1416kg i C, 920 kg i B.
Seven 1,6, 915kg i C, 627 kg i B.
CRX 1,5, 880 kg i C

Det var bättre förr...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Allmänt banåkaforum
Road/modsport då & nu
<<   1, 2
6758 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande