Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gokart?
<<   1, 2
3517 besök totalt
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004

Björn skrev:
Köp en sport 2000 i gott skick så blir du förmodligen mest nöjd och får mest racing för pengarna men du måste vara över 22år, annars gäller klass yamaha.

Rotax är tillåten från 16 år nu!

Iame Intrepid Silverstone
Citera
Jamahoto
Vallåkra
Här sen Dec 2004

Jag vet bara vad en ICC toppar!!! När vi var i Frankrike och körde EM på Carol kom vi upp i 197 km/h
och då gick det inte att dreva den mer (16400 RPM) mot max 14500 i Sverige

Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen.
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Det var kul att höra Krille! Bara det inte förstör klassen med en massa racers som tror de skall bli Alonso bara för att de vinner Sport 2000 genom att köra över de andra.
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002

Nu blir det väl mer renodlat RotaxMax och Sport2000 som egna klasser, om jag förstått det rätt...

Alternativet är att man får åka i S2000 med en RM men under S2000 regler med åldrar och annat...??!?!?!?

Mitt tips är Sport 2000 som är en trevlig klass med många "goa gubbar" som kör för att det är roligt mer racing på en prisvärd nivå.

Har själv en S2000 och kör mest för att det är kul, kör i Rasbo, utanför Uppsala.

Citera
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004

Rotax är fortfarande tillåten i Sport 2000, men precis som du säger så är det S2000-åldersgräns som gäller då.

Men i praktiken har Sport 2000 blivit en renodlad Iame-klass då Rotax inte riktigt hänger med

Iame Intrepid Silverstone
Citera
Allmänt banåkaforum
Gokart?
<<   1, 2
3517 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande