Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5804 besök totalt |
oj, länge sedan sidan uppdaterades. Ny bakfjädrar inhandlades från biltema. De var till en stor tung mercedes och betydligt styvare än originalfjädrarna. Huv och baklucka har lättats tillsammans med bakdörrarna. Det blev en rejäl hög med skrot. Onödig el såsom centrallås m.m. har plockats bort och alla förbannade asfaltsmattor i bilen skrapades bort.
Jag fick även ett ryck och monterade lexanrutor i bakdörrar och bakruta. Idag ställs bilen på och det enda jag saknar nu är väl nya bussningar och kränghämmare bak och mer effekt. _________________ Johan Stigermark Nissan 200sx -90 Driftbil |
||
Har du art.nr på fjädrarna, alternativt till vilken modell dom är till? Min nya bakaxel ska på plats snart så jag skulle behöva få tag på andra fjädrar... /Tim _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
Riktigt bra sida.
http://groda.no-ip.org/~stefan/sprin edit: verkar dock vara nere nu, synd då alla biltema fjädrar fanns med fjäderkonstat och alla storleksdimensioner. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5804 besök totalt |