Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13595 besök totalt |
Jag har ventilationshål både lite här och lite där, så jag skulle inte bli förvånad om det var lite rostigt även i de regionerna
![]() UPDATE förresten : Jag har införskaffat nylonbussningar till bäramarna fram, de ska bara monteras också ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Det är är bra med ventilation , eller nått , är lite bortskämd med avsaknade av sådana saker , norrland + har hafft nyare bilar sen 1990.......... _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
update :
Mission Dekaltrim är slutfört, jag räknar med att jag nu har c:a 210 hästar enligt tabeller på dekaltrim.nu (obs! skämt, ta ej på allvar osv etc) ... En streamer i vindrutan tar nu effektivt bort solen ur mina stackars ögon, samt skymmer eventuella rödljus. BMW Sport Club-text på bakluckan gör att de som ligger bakom har något att läsa om de har tråkigt, och skölden på streamern satte pricken över i! Detta gjordes för att slippa ta itu med det skitiga och jobbiga som att byta smörjor i diverse transmissionslådor och den där klumpen där fram som säger "brum" ... Det tar vi sen! Bilder tas i morrn för er som läser min tråd med spänning och förtjusning ... ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
ehm det emblemet har jag inte satt dit än ...
Jag har lite bryderier om hur jag ska göra, för jag vill inte sätta dit det som komplett 325-emblem för bilen är ju en 320 egentligen osv osv ... Jag har kapat upp det och funderar på att bara stoppa dit 3:an ... Jag har ett M-märke också som då kanske skulle ändra adress till bakluckan på min bil, och då lär börjar jag närma mig 250 hk! Jag fattar inte att folk klagar på att det är dyrt att trimma NA, det är ju busenkelt ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
ok... Jag har varit utanför garaget och stressbytt bärarmsbussningar fram ...
Ska ju till Tullinge i morrn och döda bilen ![]() Naturligtvis regnar det på dagen, men i ett uppehåll som såg bra ut satte jag fart iallafall ... Första sidan går ganska bra, bussningen lossnar med avdragaren ... Montering går finfint ... Andra sidan ... Nu börjar det regna igen! Nåja, på med avdragaren ... Nähä ... Men vafan sluta! Bussningen går sönder istället! Jag får såga och hamra och polygripa bort innerhylsan istället, ganska genomblöt vid det här laget ... Monteringen gick faktiskt ännu bättre på den här sidan ![]() Nemas problemas! Jag kan lätt rekommendera att byta bussningar till bärarmen fram, för nu går bilen dit jag styr den och t.o.m. fjädringen har spottat upp sig! Bilder : BMWSC - Your preferred supplier of racetracks! (inte för att jag kommer iväg nånstans i år) ![]() Ny vindrutestreamer, inte för blingpoints utan för att hålla solen stången! (sen gör det ju inget att det är snyggt) ![]() Jag har limmat igen takluckan, för mekanismen var ändå trasig ... BORT! Det blev inte så snyggt kanske, men åtminstone mycket bättre ån vad jag hade hoppats ![]() ![]() ![]() En jättebra rattspacer på 30 mm som Anton tillverkat till mig ![]() Puss på Anton! ![]() De här ska alltså monteras ![]() ![]() Men lossna!! ![]() ![]() Andra sidan klar, aningen blött? Mmm, jag hade dessutom grus i kallingarna ![]() ![]() På plats äntligen ... ![]() ![]() _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Hm , när jag bytte bussningar , så tog jag fram vassa kniven , skar lös runt gummit , och tog dreemeln med liten kaptrissa till hylsan , tog inte många minuter
![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Nop , man ska ha grannar som har ![]() Var det drifting på schemat . Var nog den ökade styvheten i karossen som fixade det ![]() ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Min första repa var det nog mitt fel att det krängde
![]() Nej det var nog inte drifting på schemat, men det blev lite sånt ändå ... Särskilt min sista repa då det gick bredare än fort ![]() Varför understyra när man kan överstyra? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
är det nån som har koll på exakt vad som skiljer bakre stötdämpare och fjäder på en kombi och sedan?
längder? hårdheter? alltså; kan jag ta dämpare och fjäder från en sedan till min kombi? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13595 besök totalt |