| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Små kylare?
|
<< 1, 2 8663 besök totalt |
|
Pratade med kylarjonson, de ville ha 3750:- för en kopparkylare 25x20x5 cm.
Inte gratis mao, Göran, var hittar du Mac Cord kylelement? Silverlod.. det löder man ihop med butanbrännare? _________________ Kör cheva numer. |
||
|
Vi säljer dessa kylarna på jobbet och jag ger dig gärna bra priser, finns en rad olika dimensioner:
157x133x25 153 x 133 x 45 133 x 277 x 25 273.4 x 133 x 40 397 x 133 x 40 167x130x50
PM:a eller ring 031-606464 _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||
När det gäller silverlödning så använder jag den vanliga gassvetsen, universalverktyget. 300 l/min munstycke och en lugn lätt kolande låga på lite avstånd. Rent silverlod flyter ut fantastiskt men kostar lite. Materialet köper jag på metallverken i deras skrotlåda. Kostar kanske 150:-. Elementet blir nog en 4000:- för en stor 800x400x3 rader (60mm tjock). Jag har anlitat en firma vid Bromma flyfält, det finns inte så många så dom hittas i katalogen. Mac Cord har olika element så man måste precisera användningsområdet. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
|
Jag stöter oftare på BTU och GVW som siffror på kylare, hur räknar man ut detta?
Jag vill helst inte köpa för små kylare då överhettning är kostsamt att åtgärda och byta ut för små kylare. Jag tänkte mig 2 små på ca 20x25x4 eller liknande fram och inga därbak, bara en oljekylare, detta p.g.a bakmonterad motor. Detta med turbomotor på 185 hk och 265 nm, 16v radfyra från SAAB. Planer på E85 och 500+ hk finns, vill inte byta ut, bara komplettera med fler kylare. 28mm i.d VVS kopparrör från toppens utgående 28mm rör till parallellkopplade 2 små kylare som har ca 6000 BTU vardera, givetvis kompletteras detta med en vattentempsensor precis efter dessa 2 kylare så man kan se hur hög tempen är. Bu eller bä? _________________ Kör cheva numer. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Små kylare?
|
<< 1, 2 8663 besök totalt |