Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (12773 totalt) |
Bussningar till bakvagnen har dykt upp, dock ej monterade än...
R-däck från Dunlop levererade och monterade, ser inte lika kul ut med 15" som med 17" men funktion före form ![]() _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Gott! Blir det tillämpad funktion på Gelleråsen nästa helg då lr? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Jag hade tänk det men jag saknar licens och hinner inte fixa någon tills dess, pratade med Niklas igår kväll men han visste inte 100% hur mkt man får köra på "prova på licensen". Har ingen lust att åka hela vägen för att bara köra ett par varv, men bra sugen är man ju! _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
BADaniel, Senast på Mantorp så inställdes första prova-på passet pga förseningar, men sedan fick prova-på köra lika mycket som övriga om jag minns rätt. Det blir fler körtillfällen för intresserade under eftermiddagen då många hellre hänger runt korvgubben, eller börjar packa för hemfärd. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Hej Hobbe: Vet du vilka regler som gäller under prova på körningen? omkörningar osv _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Regler ? Först i mål räcker väl ? ![]() Prata med Daniel Gudmundsson så slipper både Niklas, och jag framstå som okunniga ![]() Du hittar honom både här (medlem i Z3MC maffian), och på vår hemsida. Daniel Gudmundsson 0708-737505 daniel@olivetticenter.se _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Hittade två på nätet ![]() Det är en kompis till mig som har klistrat dit tunn folie, hade han vetat innan hur mycket jobb det va hade han inte börjat... ![]() ![]() Foto:Nicklas Isaksson _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Lite uppdateringar:
Nu står bettan i varmgarage efter en händelserik sensommar... Har monterat Supersprint avgassystem som han provåkas på vägen till gotland ring, efter bara 4 uppvärmningsvarv lossnade ena upphängningen med en ganska intressant ljudupplevelse som följd ![]() Nu hade ju jag sån tur att "ringen" inte har några kinkiga grannar eller bullerkrav så det va bara att köra på ![]() Den här gången kom jag säkert 10 varv och skulle precis börja öka tempot när plötsligt växlarna börjar bli svåra att få i ![]() Spjälkas på plats med ståltråd och mycket silvertejp så att man kan välja på 2 växlar nämligen 2:an och 3:an ![]() ![]() Konstigt föresten att dom med dom största verktygslådorna (läs Alfaägarna) hela tiden fick låna ut verktyg till dom som körde tyska bilar? Passade på att byta allt möjligt på vägen mellan höger näve och växellådan inklusive växelspak från en Z3 för lite kortare växlingsväg. Blev en helt ny bil där nu växlarna ligger där dom ska och inget som helst glapp i växelspaken ![]() Lite planer innför nästa år: 1.Byta alt reparera framvagnsbalken 2.Renovera diffen och bakvagnsbryggan (fixa ljusteringar för camber och toe) 3.Uppgradera chassit till H&R Clubsport och justerbara krängningshämmare 4.Ev bromsa motorn 5.Dekaltrimma lite mera... 6.Slänga ut radion med sina 4 tunga högtalare (hörs ändå inte längre...) 7.om ekonomin tillåter vill jag ha 17" BBS fälgar dessutom... Das ist alles! _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Blev inte så mycket roligt denna vinter eftersom jag råkade planera in ett dyrt bröllop i påsk som kostar alla pengar istället... Nu är bilen i alla fall rostlagad, rensad, bytt framvagnsbalk, ny servad och sist men inte minst besiktigad och påställd innför lördagens licenskurs på Sviestad ![]() ![]() ![]() Ska bli helt obeskrivligt kul att köra bana igen... Löpande mindre uppdateringar kommer ske under året om ekonomin tillåter, i första hand ska pengarna gå till bensin så man hinner köra så mycket det bara går... ![]() [/quote] _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Vi va på Gotland i höstas ja, hade dock lite mekaniska problem så det blev inte så mycket köra tyvär... Vill åka nu i vår men har inte bestämmt mig än hur det blir. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Länge sen sist men äntligen har det börja röra på sig igen...
ca 9 månader efter bröllopet blev man farsa åt en underbar liten tjej och sen dess har bilen hammnat lite i skymundan... Har hunnit få hem ett nytt chassi från H&R med tillhörande krängare som ska provas på Knutstorp på lördagen. ![]() Planer innför hösten är det bäst det talas tyst om men jag hoppas på ett besök hos En viss BMW kändis i Ullared, men som sagt vi får se... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Re:
Gör återigen ett lappkast, fick tillfället att köra pappas Vision (som han tävlar med i RS 1800klassen) på gelleråsen och klämde till 1.12 på en halvmiss ![]() Är precis som Micke (BTG) inte heller riktigt nöjd med utväxlingen så en 4:10 med lite bättre spärrverkan skulle sitta fint. Det nya chassit funkade dock över förväntan och det gick att skugga forumägaren under hela varvet på knutan vilket jag är nöjd med. Har även beslutat att riva ut all inredning som finns kvar i jakten på lägre vikt. Någon som har bra förslag på tunga karossdelar man kan byta utan jättekostnader? (Har inte helt gett upp tanken på ett kolfiberinsug men det har hamnat längre ner på listan...) _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Re:
OZ Futura 8,5*17 ET 13 med Pirelli corsa 215/45-17... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||||||
Re:
Thanx! ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (12773 totalt) |