Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-27/28 Gotland Ring Track Days
<<   1, 2, 3   >>
10610 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

996 turbo skrev:
fj0 skrev:
Jävla skitbil!@#

Känns ju inte bättre när jag ser bilderna, Samir är verkligen galen eller hur? Han lever upp till ryktet.
Samir har redan LEGEND-status.

På krogen senare på kvällen kom det fram minst 4 gäng grabbar till oss och sa, där är han som driftar så hårt, eller där är han med mercan. Fint å se bilder utanför banan oxå thumbs up för det Ribbelöv.

Tänk att man kan ha så kul med dessa trevliga grabbar, hur ska det sluta i Polen undrar jag

Tider.....jag skyller på ny bil och gat däck samt hjulvinklar........nu fick Bosse vatten på sin kvarn

Men den där jänkarn är farlig, än värre lär det bli i polen då Charli kan använda mer än 4000 varv.

För den som vill göra en hacka, ta med ett par extra däck som passar E55

När åker vi till Mulle igen, snart hoppas jag thumbs up

Stockholm
Här sen Apr 2003

Stort tack Stefan, Joel, Mulle och ni andra.....kanon helg! Som "nybörjare" kunde det inte bli mycket bättre!!!!

Satans bra bilder ni har lagt upp!!

Lite fler Dunlopdäck bara så hade helgen varit perfekt....

Linus
Visby
Här sen Mar 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Jag tar tillfället till akt och skriver mitt första inlägg i en tråd ifrån en helt galet kul helg!

Det va längesen det va så roligt att jobba på banan som det var i helgen! Underbart väder, trevliga bilar och ett sanslöst kul gäng att ha och göra med...vad mer kan man begära?
EN sak och det är att Ni kommer ner igen inom kort!

Stefan: Vi hörs av i veckan så ska vi nog ha ett datum som förhoppningsvis ska passa dig/er lika bra som Techartfälgarna gjorde på Porschen. Tills dess...sweet dreams!

Jag måste även passa på att tacka dig, Magnus Thomé, som gör det möjligt att få diskutera och utvärdera dagar som dessa på ett sanslöst bra forum för oss obotliga biltokar!
Ett STORT tack!

Mvh

Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003

?? Tyvärr är jag är ruggigt dålig på namn....Linus, var det du som körde svarta M3:an?

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Carl Aspenberg skrev:
?? Tyvärr är jag är ruggigt dålig på namn....Linus, var det du som körde svarta M3:an?

om han inte har målat om den så stämmer det.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Linus
Visby
Här sen Mar 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Carl Aspenberg skrev:

Japp, det stämmer! Det är jag det...

Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003

Bra Linus, stort tack för all support, ni gjorde ett mkt bra jobb!....+kul att vi kunde få byta däck på M5:an

Är inte fortfarande inte övertygad om att du har -96:ans njurar på din bil...de SKA JU vara raka!!

Mulle
Stockholm
Här sen Maj 2005

Kan inte låta bli att skriva lite till. Nu är ju detta ett banåka forum, så jag nämner inget om någon som klättrade in genom hotellfönstret endast iförd skjorta, kalsonger och ett par håriga ben, någon som vaknade i bastun, och inte heller om den feta piercade raggande tjejen.....inte ett ljud.

FOKUS nu! Lite återblick.

Bosse (silver GT3) blev snabbare och snabbare för varje varv med riktigt fint flyt i körningen, bra utveckling på bara en dag! Övriga får hålla koll i backspegeln framöver. Bosse tycker att han egentligen var för gammal för att börja med bankörning (förra året)...inget kan vara mer fel. Sätt fjunisarna på plats, säger jag.

Jack (997S) kommer tillbaka, revanschsugen och laddad (första gången på bana och med riktigt bra känsla, fattas bara efter att ha kört Porsche sedan -74). Det gav mersmak trots otur med punka (på väg till banan...eh).

Jocke Ö, inse att du nu har blivit av med bilen på banträffarna, säg Så kan det gå när ens flickvän "bara ska prova" några varv

Jocke L, inte mycket att kommentera (=VG), men nu vet du när du ska bromsa (senare) och ja, jag provar gärna din mini...om erbjudandet kvarstår och jag känner mig lite "piggare" nästa gång För övrigt, riktigt snygg dekal du har gjort! Jag tyckte att jag kände igen den....hmm! Det var inte denna men något liknande.

Tomas (V70R), samma sak, har man inget att säga så är det just för att det inte finns något att tillägga. Hoppas att justeringen av ratt och stol också kändes bättre på banan (+ vanlig trafik).

Charlie, jag vill bra gärna åka med nästa gång. Fixa däcket!

Mr Annell, helt i egen klass. Högvarvig på som utanför banan. Eller har han en tvillingbror, och dem jobbar skift under dygnets 24 timmar? Någon som kan avslöja hemligheten?

Alla ni andra, första-gångare som rutinerade, jag är imponerad!

Som sagt, sådana här dagar kan man leva länge på. Linus och jag återkommer inom kort med nytt datum. Bra va!?

Stockholm
Här sen Maj 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Passar väl oxo på att kasta in min första post har på forumet..

Tack för 2 jäkligt skojjiga bandagar!! Har helt klart fått mersmak av banåkning..

Micke med röda 911an

Stockholm
Här sen Jul 2004

ERIK B Vi vill se fler bilder Eik B Vi vill se fler bilder..

Ingen annan som tog bilder på fre/lör? Såg en och annan fotograf runt banan....

Linus/Mulle, tror även att en del av funktionärerna tog bilder? Kan Ni styra in dem på detta forum om dom inte redan nyttjar Rejsa.nu (borde dom väl göra eller...???) så att dom kan ladda upp sina bilder?

Jag vill köra GR igen och igen och igen - abstinensen känns redan.... Får hålla tillgodo med Tullinge på söndag....

Spånga
Här sen Maj 2005

Jocke L, inte mycket att kommentera (=VG), men nu vet du när du ska bromsa (senare) och ja, jag provar gärna din mini...om erbjudandet kvarstår och jag känner mig lite "piggare" nästa gång För övrigt, riktigt snygg dekal du har gjort! Jag tyckte att jag kände igen den....hmm! Det var inte denna men något liknande.

Hej Mulle!
Har tagit del av dina NYTTIGA tipps och kommer att försöka bromsa seeeenare i fortsättningen, man är ju lite feg när man inte litar helt på grejerna (redan beställt grymmare belägg).
Se till att inte supa lika hårt nästa gång vi ses på banan (i höst med Alfa-folket hoppas jag) så ska du få köra min lilla röda.
Dekalen var uppskattad av många, du ska få en på tisdag om vi ses över den där biran med Åke. Svart eller silver?

Passar även på att tacka dig och alla på banan som var med och gjorde helgen till en HITT!!!

JcKE

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Varje GR-tråd ökar suget efter att få köra banan thumbs up
Jag har ju dock bara racebil (formel) att köra med, när är vi välkomna?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mulle skrev:
Linus och jag återkommer inom kort med nytt datum. Bra va!?

Keep me posted

Stockholm
Här sen Maj 2005

JOCKE S skrev:

Hej Mulle!
Har tagit del av dina NYTTIGA tipps och kommer att försöka bromsa seeeenare i fortsättningen, man är ju lite feg när man inte litar helt på grejerna (redan beställt grymmare belägg).
Se till att inte supa lika hårt nästa gång vi ses på banan (i höst med Alfa-folket hoppas jag) så ska du få köra min lilla röda.
Dekalen var uppskattad av många, du ska få en på tisdag om vi ses över den där biran med Åke. Svart eller silver?

Passar även på att tacka dig och alla på banan som var med och gjorde helgen till en HITT!!!

JcKE

Hrmm...host..host...nåja, 4-5 timmars sömn två nätter på raken satte sina spår också (jag vet att du har bildbevis från lördag f.m, så det är väl ingen idé att försöka bortförklara den säckiga uppsynen). Det är väl fanken att man aldrig lär sig. Men kul var det (ett tack till Bosse som agerade chaufför Visby-GR-Visby-Stockholm på lördagen)

En silver passar fint på min taxiblå 960 kombi, utrustad med två sportstolar med 5-punktsbälte av märkena AKTA och BRITAX och nedfällbar bur (funkar ganska bra som lastgaller också, precis som i GT3 Club Sport).

Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Här tittar man bort i tio sekunder och PANG så har man missat en banträff! Tokigt avundsjuk blir man, men i veckan kommer mina nya krängningshämmare och då blir det en tur över för att testa den nya inställningen!

När var nästa track day sade vi?

Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Låter som en kanonhelg!
Riktigt tråkigt att man inte kunde vara med.. men nästa gång!

Få höra lite varvtider nu då

En del av oss ses på Lunda på Söndag!

Mvh
Gustaf

torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Re: ERIK B Vi vill se fler bilder Eik B Vi vill se fler bild

Jonas R skrev:
Ingen annan som tog bilder på fre/lör? Såg en och annan fotograf runt banan....

Linus/Mulle, tror även att en del av funktionärerna tog bilder? Kan Ni styra in dem på detta forum om dom inte redan nyttjar Rejsa.nu (borde dom väl göra eller...???) så att dom kan ladda upp sina bilder?

Jag vill köra GR igen och igen och igen - abstinensen känns redan.... Får hålla tillgodo med Tullinge på söndag....

Här kommer mer.......

Barthan satte en mycket bra tid med sin (i princip) standard EVo 8; 1.36.5.... Grattis...

Het depå!

Uppvärmningsvarv

Linus kör runt ett gäng flaggvakter och passar på att sätta en bra tid..... thumbs up

mmmmmmums

Denna vänster är så skön...

Vackert

Samir "The one and only"

otroligt skönt parti på denna fantastiska bana...

Respekt!!

Kommentarer är överflödiga.....

Vill ha!

En del bilar var också lite trötta på lördag morgon!

Depå..

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

GustafB skrev:
Låter som en kanonhelg!
Riktigt tråkigt att man inte kunde vara med.. men nästa gång!

Få höra lite varvtider nu då

En del av oss ses på Lunda på Söndag!

Mvh
Gustaf

Varvtider var det ja! Vipern har genom gått en hjulvinkelsinställning vilket gav resultat. 1.32 på GR och då finns det mer att hämta! Jag är nöjd för denna gång!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Björnbusen skrev:
Här tittar man bort i tio sekunder och PANG så har man missat en banträff! Tokigt avundsjuk blir man, men i veckan kommer mina nya krängningshämmare och då blir det en tur över för att testa den nya inställningen!

När var nästa track day sade vi?

https://rejsa.nu/bankalender.asp?Bana=Gotland&Year=on

Stockholm
Här sen Maj 2005

Sitter och funderar lite.

Responsen på denna dubbeldag blev ju minst sagt positiv, så därmed kan det mycket väl ske förändringar i kalendern. Om vi kör dubbeldagar fortsättningsvis, så kan man ju välja att köra ena eller andra dagen, eller ännu bättre köra båda till en hygglig rabatt. Vad sägs? om man nu är fastlänning och har tagit sig till ön så vill man väl kunna köra så mycket som möjligt....eller? Sedan förutsätter det att man kvällen innan dricker sin mjölk och går och lägger sig i tid

Det stora hindret är egentligen boendeproblemet från mitten av juni till mitten av augusti, och transport vid helg under samma period (om man inte är ute i god tid vill säga).

Ang tider så har det givetvis inte skett någon tidtagning, utan angivna tider råkar vara ganska så precist uppskattade.

Missade formelbilsfrågan innan. Detta är ju den återkommande frågan om banlicens vs SBF. Enligt den uppgift jag har fått (om jag har förstått det rätt) så är det OK att köra en tävlingsbil så länge det inte räknas som tävling eller träning mot klockan, att man kör med lucka mellan bilarna (en och en). Uppvisning är också OK. Men detta brukar skilja sig beroende på vem man frågar eftersom det ofta verkar handla om tyckande (en fråga som är känslig när man hamnar utanför reglemente). Banan är idag klassad som inhägnat område av Länsstyrelsen.

Gävle
Här sen Jun 2004

Mulle skrev:
Sitter och funderar lite.

Responsen på denna dubbeldag blev ju minst sagt positiv, så därmed kan det mycket väl ske förändringar i kalendern.

:woot:

Citera
Eftersnack
2005-05-27/28 Gotland Ring Track Days
<<   1, 2, 3   >>
10610 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande