Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3212 besök totalt |
okej racingvänner, ska vi försöka hålla oss till ursprungsfrågan som gällde en Volvo originalfälg (se länk)...
Hurvida olika typer av fläktfälgar fungerar kan vi ta i en annan tråd ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Det gör inget! Jag är lika glad ändå ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Fast har man läst lite strömningslära så ver man att riktningen på vingarna på en radialpump inte spelar roll, det suger alltid in i centrum och blåser i kanten.
Har Volvo-skivorna ventilationen från insidan på skivorna eller utsidan? R-skivorna kanske är från insidan? Resten av V70 har från utsidan vet jag. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Även V70 R har ventilationen på utsidan. Min broms-spec ser ut så här (allting är helt nytt): -original ok runt om -Slitsade skivor fram 302mm (Quinton Hazells) -Slitsade skivor bak 295mm (Quinton Hazells) -PFC belägg runt om -Castrol SRF bromsvätska _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
ok, det är ju typiskt jobbigt. Att dra en slang som bara blåser på ena sidan av skivan tror jag har diskuterats tidigare här på forumet och det har alltid sagts att det är no-no. termiska spänningar osv.
Har du provat att köra bana med den setupen? Du har ju trots allt uppgraderat klossar och vätska och dessutom slitsade skivor (är det helt lycket med PFC belägg?) _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Denna broms-setup har jag ej hunnit köra på bana med, men det är Herr Stacke som har kommit fram till den här budgetlösningen. Skulle givetvis behövt uppgradera ok och skivor också, men trädet det växer pengar på verkar ha fått rotsvamp... ![]() Han menade att det var bra om det fanns extra kylning i form av kylslang el likn. Och vad gäller PFC-beläggen var det det bästa jag kunde ha (kommer att byta beläggen inför varje bankörning). Jag är ju ganska grön när det gäller själva bankörningen, så jag vet inte riktigt vad som funkar i praktiken. Tilläggas bör väl att jag inte har monterat på grejerna än, så jag kan inte säga hur det funkar. _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3212 besök totalt |