Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (9727 totalt)
HondaHeden
Anderstorp
Här sen Maj 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Ett stort tack till arrangörerna till denna toppen kväll.
Blev ganska nöjd med körningen, blev 12 mil till slut
Måste säga att alla skötte sig verkligen exemplariskt med, en banträff precis som den ska vara
Tack ska ni ha

Tranås
Här sen Aug 2003

Tackar för en trevlig kväll med bra "flyt" på körningarna thumbs up
Alltid gott att få sträcka ut på långa rakan och de svepande kurvorna på norra delen av banan...
Ser fram emot nästa träff!

Mvh

Martin

Busbilen: Saab 9000 Cse 2,3TURBO-93
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Trevlig träff! thumbs up även om trafiken var lite väl tät under första stintet...

Passar på att filosofera lite over bensinpriset i landet...

Tankade i E-tuna mitt på dagen, (OKQ8-automatmack) för 10:35kr/liter tvingades sedan tanka när jag kom till Anderstorp för 11:15 (speedstern har liten tank) pratade med någon på banan som sade att bensinpriset tydligen höjdes igår... Tankade återigen innan jag lämnade Anderstorp, tog mig hela vägen hem till E-tuna rullade in på samma mack jag hade tankat på tidigare under dagen, och nu hade dom ändrat priset, till 10:19!!! kan någon förklara logiken i detta?

Jönköping
Här sen Jan 2004

meldert skrev:
Trevlig träff! thumbs up även om trafiken var lite väl tät under första stintet...

Hahaha var det du som pressade mig i kurvan så att jag fick mig en liten gräsåkartur i 90-100 km/h
Du körde väldigt bra faktiskt.

Här sen Maj 2004

meldert skrev:

Tankade i E-tuna mitt på dagen, (OKQ8-automatmack) för 10:35kr/liter tvingades sedan tanka när jag kom till Anderstorp för 11:15 (speedstern har liten tank) pratade med någon på banan som sade att bensinpriset tydligen höjdes igår... Tankade återigen innan jag lämnade Anderstorp, tog mig hela vägen hem till E-tuna rullade in på samma mack jag hade tankat på tidigare under dagen, och nu hade dom ändrat priset, till 10:19!!! kan någon förklara logiken i detta?

http://www.bensinskatteuppror.se/ thumbs up

Göteborg
Här sen Mar 2003

John, stort intresse finns angående dina filmer...
Läge att lägga upp en länk här på rejsa kanske?

NS: 38 varv
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag skickar gärna en DVD men eftersom jag ofta agerar kommentator så tänkte jag låta publikum få slippa min skrikande röst när jag upphetsat beskriver vad som händer. Varför pratar jag på filmerna:

1. för att lättare komma ihåg vad jag gör för fel.
2. min delägare som inte kört särskilt mkt bana (dvs mindre än jag) skall få lite hjälp av att se filmerna.

Funderar dock att hålla tyst i fortsättningen.

Jag skall skall klippa ihop en film till både dig och Figgz som ni får använda för eget bruk.

ha det

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Martin L skrev:
meldert skrev:

Hahaha var det du som pressade mig i kurvan så att jag fick mig en liten gräsåkartur i 90-100 km/h

Tror inte det var jag, utan den andra silver speedstern som låg närmast, men vi låg efter dig båda två... Den andra hade väl i princip passerat när du gick över kurbsen... Det såg lite dramatiskt ut, men du klarade ju upp det bra, bilen klarade sig väl? Det var nog tur att du inte försökte styra upp på banan direkt för det hade nog gjort saken ännu värre..

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

RS6 skrev:
meldert skrev:

http://www.bensinskatteuppror.se/ thumbs up

Jag klagar egentligen inte på priset... tycker dock att det är märkligt att priserna kan variera så mycket (det är ju nästan 10% skillnad). För min del har jag bilen enbart för nöjeskörning så jag tycker inte jag kan klaga på bensinskatten, jag tycker det är bättre att den är som den är än att man som kompensation istället höjer skatten på något som jag verkligen behöver. Ska man göra uppror ska man ju göra det mot skattetrycket som helhet istället.

Alvesta
Här sen Jun 2005

Vad hade ni för toppfart i slutet på rakan? Celican mäktade med 180 km/h som mest

Jönköping
Här sen Sep 2004

Mätarfart vart som mest 190 km/h under sista passet men som oftast 180 km/h när det var drygt 200 m kvar kan tänka mig att motorstarka bilar ligger kring 220 km/h på samma ställe.

På rakan innan hansen kurvan låg jag konstant på 160 km/h innnan Hansenkurvan.

Vet inte hur jag gör för att hinna att titta på hastighetsmätaren kan vara så att jag kör för långsamt

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Jag kunde tyvärr inte köra med min egen räser, men jag hängde med Magnus upp i 944:an och fick även köra några varv i den. Väldigt underhållande, speciellt på gatdäck

Anledningen till att jag inte körde upp med min är att jag under lördagens streetrace i helsingborg slet loss spkstället från växellådan, jag orkade helt enkelt inte skruva av lådan och sätta insatsgänga igår förmiddags

Citera
Ferox
Alvesta
Här sen Jun 2005

JohnC skrev:
Mätarfart vart som mest 190 km/h under sista passet men som oftast 180 km/h när det var drygt 200 m kvar kan tänka mig att motorstarka bilar ligger kring 220 km/h på samma ställe.

På rakan innan hansen kurvan låg jag konstant på 160 km/h innnan Hansenkurvan.

Vet inte hur jag gör för att hinna att titta på hastighetsmätaren kan vara så att jag kör för långsamt

Hehe,, det är din vita som sakta segade om på långa rakan, sista passet. Det var då man önskade man hade iaf 140hk i maskinen haha Vad har du för vikt / effekt i BMWn?

Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Frazze: Så det var din BMW, jag gick o kikade på den och undrade vems det var, den hade ju inga rejsa-lappar

Martin L: Jag stod faktiskt och beskådade din bil med, men jag såg dig inte runt den just då... hade hoppats på att få säga hej... men om jag inte minns fel så passerade vi varandra på banan iaf.

Skoj stund på banan var det iaf, ska tvätta av krigaren nu ikväll

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Tommy_tce
Jönköping
Här sen Jun 2005

Tack Tack !!

Tack tack och ett stort tack till arrangörerna för ni fixat lite banåka i sommar.

Jag kan anmäla mig direkt till flera i höst om det blir några , jag kör så länge det är helt och det finns pengar över till lite bensin.

Trevligt att ni tyckte om den lilla röda faran (Fiat uno Turbo)

Hoppas att jag inte var ivägen för mycket , det e så jäkla gött att hålla i lite på anderstorpsbanan så det fick gå så mycket det orkade.

Kanske blev lite tight i bland , men då är det bara att säga till.

Angående toppfart så hade jag ca 245 i slutet när jag fick hålla i fritt hela rakan.

Hoppas det blir fler gånger.

Alvesta
Här sen Jun 2005

Haha,, ja, vad ska man säga. 245 i slutet på rakan med Fiaten. Grym bil på alla sätt och vis. thumbs up

Jönköping
Här sen Jan 2004

meldert skrev:
Martin L skrev:
meldert skrev:

Tror inte det var jag, utan den andra silver speedstern som låg närmast, men vi låg efter dig båda två... Den andra hade väl i princip passerat när du gick över kurbsen... Det såg lite dramatiskt ut, men du klarade ju upp det bra, bilen klarade sig väl? Det var nog tur att du inte försökte styra upp på banan direkt för det hade nog gjort saken ännu värre..

Ja det var en åktur som heter duga, men som gick bra faktiskt, inga skador varken på mig eller bilen.
Släppte lite medvetet ut bilen då jag körde för snabbt i den kurvan. Hade jag hållt kvar mitt spår och styrt in
där kunde det gått illa. Men helt och hållet mitt fel då jag pressade mig "over the limit"
det är ju inte var dag man har 2 speedster i nacken som vill om.

Här sen Jan 2004

Re: Tack Tack !!

Tommy_tce skrev:
Tack tack och ett stort tack till arrangörerna för ni fixat lite banåka i sommar.
Jag kan anmäla mig direkt till flera i höst om det blir några , jag kör så länge det är helt och det finns pengar över till lite bensin.Trevligt att ni tyckte om den lilla röda faran (Fiat uno Turbo)

Hoppas att jag inte var ivägen för mycket , det e så jäkla gött att hålla i lite på anderstorpsbanan så det fick gå så mycket det orkade. Kanske blev lite tight i bland , men då är det bara att säga till.
Angående toppfart så hade jag ca 245 i slutet när jag fick hålla i fritt hela rakan.
Hoppas det blir fler gånger.

Helt ok! mig körde du om många gånger om. Men du skulle som sagt var behövt en brandsläckare vid avgasröret, då det slog härligt med lågor efter dig.
Som sagt Verkligen läcker bil du har där, men vad väger den egentligen ? och förresten är du utifrån N-Hammar med? Bor själv i stan.

Edit : Min toppade ~190 på rakan

Edit 2: De brister som jag ser det på min bil är däcken. Efter ett konstant däckskrik under hela banans längd ser jag inga andra utvägar än att köpa mig en uppsättning R-däck. Tror faktiskt det gör mycket
på varvtiderna. Tror detta kan vara en anledning till att man blev omkörd ganska frekvent.

Här sen Jan 2003

Var där och fotade och fluktade litegranna i vanlig ordning.

Här är resultatet av det. Det är helt obehandlade bilder tagna med halvdålig kamera, men om någon skulle vilja ha högupplösta versioner av bilderna så är det bara att PM:a!
http://brahegatan.d2g.com/14K/gallerier/2005/050514/index.htm

Figgz:
Kan inte mycket mer än att säga att det var en förbannat fin puts du har på bilen! Den glänste så man blev bländad.

Samson:
Fräck bil du har! Körde om dig på vägen ner (hade lite brottom...) och mina passagerare undrade vad det var jag hetsade upp mig för när jag såg din bil. Det rycker illa mycket i E30-hjärtat när man ser en bil som din! thumbs up

Väldigt kul att se alla olika bilar åka omkring på banan och som sagt, fyra speedstrar på rad kändes en aning... exotiskt.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Tommy_tce
Jönköping
Här sen Jun 2005

Fiaten väger 800 kg med halv tank (utan förare) men ska jobba på att få den lättare , plexirutor och glasfiber dörrar mm men det blir nog framåt tomte tider...

Jo det stämmer jag är från N-Hammar men bor i stan nu med , bilen står i hovslätt så det har väl hänt att man har testat där om kring lite ibland...

Vill också ha R-däck ! Hur mycket skilnad är det igentligen? Har aldrig prövat...

Göteborg
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Claes Haglund skrev:

Figgz:
Kan inte mycket mer än att säga att det var en förbannat fin puts du har på bilen! Den glänste så man blev bländad.

Tackar
Vad var det Wärhner sa i Bilsport när han o corsan var med, "bara för att det är en busbil behöver det inte se ut som en folkracebil"

Fina bilder du hade tagit, man lyckas ju aldrig fota sig själv nämligen,s å kul att nån annan fotar Bad Ass Grodan.

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (9727 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande