Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2380 besök totalt |
Re: Debutantlicenskurs på Sviestad
Jag och johan åker 06.30 ifrån birkastan. Det kan bli problem för dig att hänga på bakom johan eftersom han kommer att få draghjälp i suget bakom skodan! ![]() ![]() ![]() Jag har bestämt mig för att lämna porschen hemma eftersom jag besväras av en efterhängsen axelskada, så jag är lite rörelsehindrad när jag kör. Då blir det varken kul eller särskilt smidigt att köra hårt. ![]() om du kliver på E4:an vid 06:30 och kör rejält lugnt så kommer vi ifatt så kan vi köra tillsammans! Annars ses vi på banan. Kul att det är många härifrån som ska dit så att vi kan ses i verkliga livet! ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Vi gick den där kursen för tre år sedan.
Fokus pa kursen var teori, har för mig att vi körde 5-6 varv med pace car (PEA i en Ford Cosworth med dubbdäck). Kursen avslutades sedan med några varv fri körning. Buller, mäts det verkligen pa Sviestad? En del cross MC bullrar låter rätt skoj utan problem. Med full gas Anders |
||||||
Re: Debutantlicenskurs på Sviestad
Johan, om du menar att du inte betalt/löst ut licensen sa skall du kontakta bilsports förbundet, dom brukar kunna lösa det utan att du behöver ga om kursen. Mvh Anders
|
||||||
Jo, stämmer bra. Snackade med kansliet och det är ju inte direkt någon hårdkörning. Mest teori, syna banan med broms och svängpunkter, sedan avsluta med 10 minuter körning för att de ska se om något fastnat. OBS!!!! Kansliet lät även meddela att DUBBDÄCK ÄR EJ TILLÅTET PÅ BANAN!!!!!! Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Trist, dubbdäck som e sa coolt.
Jag besökte Qatar och upptäckte att det var väldigt populärt med "kompletterings dubbade" dubbdäck pa drivhjulen. Det gnistrade rätt ordentligt. PEA fick inte bort hjulbulterna och kunde inte byta till sommardäck, han körd pace car och tempot var inte direkt snabbt. /Anders
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2380 besök totalt |