Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
BMW köper Sauber
<<   1, 2
3271 besök totalt
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

TheProphet skrev:

Hmmm jo det är också sant. Men var det itne Ford då som såg till så att Jaguar drog sig ur?

Jo, det är det jag menar. Går det dåligt så hoppar de av. De privata stallen är med av andra orsaker än PR och kämpar därför ofta på även om det går lite sämre för dem.
Ingen bilfabrikant skulle kunna tänka sig att som Minardi ligga och kämpa i botten år för år, just därför tycker jag att även såna team behövs.

Jag tycker också att det är kul att bilfabrikanterna blir intresserade av F1, det är bara lite synd att det blir på bekostnad av de privata teamen. Men Toyota har väl visat hur dyrt det är att börja från scratch...

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Joakim Winkler skrev:
TheProphet skrev:

Hmmm jo det är också sant. Men var det itne Ford då som såg till så att Jaguar drog sig ur?

Jo, det är det jag menar. Går det dåligt så hoppar de av. De privata stallen är med av andra orsaker än PR och kämpar därför ofta på även om det går lite sämre för dem.
Ingen bilfabrikant skulle kunna tänka sig att som Minardi ligga och kämpa i botten år för år, just därför tycker jag att även såna team behövs.

Jag tycker också att det är kul att bilfabrikanterna blir intresserade av F1, det är bara lite synd att det blir på bekostnad av de privata teamen. Men Toyota har väl visat hur dyrt det är att börja från scratch...

Du har så rätt! Utan de privata teamen så skulje ju inte F1 finnas, och för dess överlevnad så behvös de även hållas kvar. Fast samtidigt behövs nog bilfabrikanternas pengar och nog genererar det reklam nog, men frågan är om det räcker till för den enorma satsning i pengar och resurser som krävs för att driva ett F1 team. Själv skulle jag gärna vilja se Porsche i F1 med.

Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003

Porsche har väl gått ut o sagt vid nåt tillfälle att dom aldrig mer kommer tävla i F1? Kan ju iofs ändras men ändå.

Go:teborg
Här sen Dec 2004

TheProphet skrev:

Själv skulle jag gärna vilja se Porsche i F1 med.

Var det inte på gång att dom skulle det skulle bli en F1 satsning från Porsches sida men det blev typ Indy Car serien istället, fast det gick inte så bra vill jag minnas. Jag har säkert jättefel

Angående att BMW köpt Sauber så tycker jag det är kanonbra. Det behövs lite konkurens i toppen.

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Elitracing (åskådarracing)
BMW köper Sauber
<<   1, 2
3271 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande