| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hockenheimring
|
<< 1, 2, 3 >> 13 besök senaste veckan (6845 totalt) |
|
Ruskigt besviken på BMW-Williams, samt även deras förare. Vad i helsike pysslade Heidfeldt med? går ut femma för att sluta elva?!?!
.. Näe satan vad tråkigt det är när det team man håller på kör kisskasst...
Sauber och Redbull körde ju bättre än Williams och det är högst förvånande, men ändå trevligt då BMW snart får sitt eget team (till nästa år väl?) och sauber verkar ju ha ryckt upp sig! (vindtunneln gav säkert resultat) Så BMW kommer nog bli ett team att räkna med hädanefter. Samma sak med Redbull! Sedan tycker jag det var trevligt att se Button äntligen få till det för sig och Montoya är alltid bra på presskonferansen. Fast Alonso kände ändå inte sig helt säker på mästerskapet... Fast fortsätter kimis otur så är ju Alonso solklar vinnare! Sedan tycker jag spekulationerna angående att kimi skulle köra slut på grejerna fortare än montoya låter helt skratretande! Är det Mercedes fans som vägrar inse att deras kvalitets märkesstatus rostar bort som bilarna? .
1v till Ungerna =D underbart med korta uppehåll
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
|
BMW är inte nöjd med Williams -och- McLaren är (gissar jag) inte helt nöjd med Mercedes...Så vad vore mer naturligt än McLaren/BMW !
...minns att McLaren har haft samarbete med BMW förut (McLaren F1).
Ska bli intressant att höra vad felet var denna gång på Kimis bil (om nu någon vågar bekräfta det). Alonso är stensäker annars, men även han erkänner att Kimi/McLaren är något snabbare ... Snyggt kört av JP...och jag gillade Buttons omkörning av MS... Trevligt att se lite bonusbilder i slutet av sändningen...det är något som jag inte sett förrut,hoppas det kommer mer sånt. _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
|
jag saknar fortfarande radiokommunikationen som dom började med i början av säsongen men nu helt har försvunnit..
dom sände iof Coultards fråga om han skulle gå in eller inte i USA men annars har det varit tyst... _________________ MackeMaehlum |
||||||
tyckte att komentatorerna pratade något om Illmore (stavning?) kan det stämma? _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||||
|
http://www.cncmagazine.com/archive02
Liten story om ilmor som bygger McLarens motorer. |
||||||
Dessutom har jag för mig att Merca är största ägare i McLaren, så jag antar att de inte kommer att kicka sig själva. De äger väl även en stor del av Illmor? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jupps. De är väl majoritetsägare både på McLaren och Illmor nu.. Däremot så tror jag att det säkert finns en hel del Mercedes-tekniker som jobbar åt Illmor. Det är väl ett sätt att låta ingenjörer tänka fritt så att de kanske kommer på något till personbilsindustrin också..(gissar!). Illmor eller inte, det är Mercedes-märkta motorer och det är ju de som får badwill...och det är ju i slutändan de som är ansvariga... _________________ Rachid Rachid |
||||||
påntjakk kanske?
F1 kan behöva lite stötstänger!
|
||||||
Det kommer ju V8:or nästa år så...
Cosworths V8:a ska tydligen varva 21000rpm och utveckla över 700hk. Minns inte vart jag läste det, tror att det var på f1live.com
_________________ Rachid Rachid |
||||||
cosworth har alltid varit mycket duktiga på att bygga motorer i denna klassen, har du lust att leta upp info om vart du läst detta? hade varit trevligt att läsa lite info om denna motor om det finns. hoppas nu bara att något stall kommer att använda sig av dem nästa år, det kommer nog säker att löna sig. ryckten som florerat har ju inte blivit bekräftade ännu i detta pre silly season.. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
titta vad jag hitta!
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa trevligt! mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
Har det kommit några uppgifter om vad orsaken var till att Kimi stannade?
Eftersom motorn brakat ihop två gånger innan så drog jag slutsatsen att det var det denna gång också.. Vem bygger lådorna förresten? _________________ William Ekström |
||||||
|
Enligt http://www.formula1.com/race/news/33
|
||||||
I en värld där t.o.m. walkietalkie apparaterna som gubbarna på pittwallen har för att prata med förarana är i kolfiber? I F1 verkar gälla att finns det en krånglig och dyr lösning så väljer man den! _________________ Johan Rådlund |
||||||
|
Är det bara jag som tycker det är synd att de går tillbaka till v8? Det finns väl ändå bara plats för 1 team till och inte kan väl kostnaderna sänkas så våldsamt mycket om man går över till en lite mindre v8 väl?! Utvecklandet av motorerna är väl ändå det som kostar mest och nu har de ju redan en smått vidunderlig v10:a så varför hålla på och ändra hela tiden!? Denna utvekling är tråkig då det alltmer liknar Champcar och F1 kan väl få fortsätta vara massivt dyrt och "rymdtekonologiskt".. Annars tapapr det lite av charmen, enligt mig.
Vad tycker ni om de kvalförslagen ifrån teamen då? _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
|
Att gå ner till åtta cylindrar är väl inte enbart kostnadsbesparande. De räknar väl med att nästa års bilar inte ska vara speciellt mycket snabbare än de är i år.
Lite tråkigt är det för de bilfabrikanter som plockat fram V10-maskiner till vardagsbilarna för att sälja dem med "F1-anknytning". _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Än om de behöll V10orna så kan de ju inte få dem särskilt mycekt snabbare på ett år.. Däckena idag sätter ju en markant gräns! Vi ser ju redan nu vilka problem som genererats utav att bara köra på en uppsättning däck! Sedan krävs det ännu mera downforce osv och det kommer även bli svårtgenererat, och V10 på 3 liter visst kanske de kan mejsla ur några fler hästar, men inte komemr det att röra sig om flera hundra på bara nått år inte, grejerna ska ju hålla med. Visserligen är inget omöjligt.. Fast samtidigt så blir eventuellt dessa standraad bilar bestyckade med V10 ännu mera speciella då inte ens F1 ahr en sådan motor längre.. så oavsett hur de gör så slår det kanske väl ut. Det är ju lite skrytigt att ha en bil ifårn den tiden då F1 hade riktiga motorer och inge larviga jänkejärn! . Lyssande ju på Cossies V8 på 20k varv och den låter ju slö i jämnförelse med nuvarande V10orna! Champcar varvar visserligen bara 15-16k, men de har inte alls samma ljuva ljud som F1:s V10 or har. Tråkig utveckling..
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Hehehe ja för Trulli och Villeneuve, Jordan verkar vara de som hade mest problem på hockenheim! Ska bli intresant och se hur fort Minardi bilarna, som även då kasnke har problem med downforcen, kommer att gå på Monza! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
F1 - Hockenheimring
|
<< 1, 2, 3 >> 13 besök senaste veckan (6845 totalt) |