Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8521 besök totalt |
Anders, med största säkerhet är han uppe på curbsen och sladdar vid gamla påfarten också! ![]() Seriöst, hur ska vi administrera inköpet? Det verkar kunna bli en bra bit över 10 intresserade och även om jag skulle kunna tänka mig att hålla i trådarna administrativt, och senare distributivt, så blir ju den ackumulerade förvärvssumman pga det inte alltför osaltade priset tämligen oblygsam... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
om ni kan hålla er en vecka eller så kan jag hålla i gruppinköpet. Jag har redan pratat med RUF om detta. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Javisst, en vecka eller så är mig sak samma, bara jag får PM om inbetalningskonto etc senare? Lite svårt att hänga med allt och minnet är bra men kort.. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Utmärkt, vi håller oss en vecka med spänd förväntan! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Kan meddela att DVD:n inte är klar ännu, därav tystnaden.
En del har också klagat över priset, vilket jag framförde. Svaret var att produktionskostnaden minst sagt varit dyr. Jag har inte sett mer än er, så jag kan inte avgöra ännu. Med ett 30-tal bil-DVD:er vet jag dock att välproducerade och påkostade filmer är det mycket ont om. Återkommer så snart det rör sig nere hos RUF... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Jag har pratat med RUF.
Som det ser ut nu idagsläget tycker inte jag det är värt besväret med gruppköpet (för lite rabatt bl.a), så jag föreslår att de som vill ha filmen kontaktar RUF direkt. http://www.ruf-automobile.de/ marc.bongers@ruf-automobile.de _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Med risk för att verka helt okunnig; är inte gamla påfarten vid Breidscheid? Alltså bron över huvudgatan i Adenau? ![]() |
||||||
Med "gamla påfarten" menar man nog i dagligt tal den som är vid T13, där finns en start och mållinje och ett litet "depå-område". Den användes för turistkörningen fram till -98 (tror jag det var). Påfarten vid Breidsched kallas helt enkelt....."påfarten vid Breidscheid". ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Aha, det hade jag ingen aning om! Tyckte Bredscheid såg ut som en påfart, visste inte att det fanns fler. Är inte så bra på kartor och lära mig sånt, jag bara kör... Är den typen av människa som VERKLIGEN behöver GPS ![]() Till och från ringen hittar jag dock ![]() |
||||||
En sak jag undrat över angående påfarten i Breidscheid:
den är tydligen öppen ganska sällan/endast vid vissa tillfällen, som jag har fattat det. Men om man då kör på vid Breidscheid-påfarten, hur funkar det sen när man kommer vid av/påfarten på långa rakan? Kör man bara halva varvet och får köra av eller får man passera och köra vidare tills man kommer runt till Breidscheid igen och då köra av där? Men i Breidscheid är det väl bara påfart, ej avfart, eller hur funkar det egentligen? ![]() Märks det att jag aldrig kört på ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Påfarten är bara öppen på helger. Det går bra att köra av i Breidscheid också, kan vara bra om man får något problem och inte vill köra hela varvet. Om jag inte har helt fel är avfarten alltid öppen. om man kör på vid Breidscheid så får man bara köra ett halvt varv. Vet inte riktigt vad som händer med biljetten om det räknas av ett varv eller inte. Med årskort slipper man fundera! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Men då missar man den roligaste halvan eller vilken halva är egentligen roligast? ![]() Helt klart är det ett bra vägval om man har årskort och skall åka upp till byn efter att ha varit i Adenau, istället för landsvägen. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Det räcker egentligen att köra på i Breidscheid så sparar man på bilen, det roliga börjar vid Hohe Acht ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Jag tycker att Hatzenbach, Flugplatz, Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Adenauer Forst, Metzgesfeld, Kallenhard, Miss-Hit-Miss och Wehrseifen är ganska skoj också! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
När jag var där i maj -98 var nya påfarten vid Döttinger Höhe redan igång så det kanske var t.o.m slutet av -97 som T13-varianten användes? Sedan har jag för mig att man kan köra igenom bommen vid Döttinger Höhe med biljetterna som köps vid Breidscheid-påfarten. Eftersom ingen vettig människa svänger av vid Breidscheid så får man därmed 1,5 varv till priset av 1! Tror jag läst detta på touristenfahrer.de så jag lovar inte att det stämmer. Eller var det så att biljetterna där t.o.m är dyrare för att kompensera det halva extravarvet? osäker, men hur som helst kan man bara åka upp på banan där på helgerna och då gäller också hastighetsbegränsningen över Breidscheid-bron (som följaktligen inte gäller på vardagar). _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
och glöm inte Antoniusbuche, Tiergarten, Hohenrain, Hocheichen, Quiddelbacher Höhe och Aremberg! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8521 besök totalt |