Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8915 besök totalt |
På de japsträffar jag har varit så har det nästan alltid varit Hondorna som varit mest ljudliga enligt öronen men det verkar oftast vara turbobilar, exempelvis 200SX, som har mest problem med ljudnivån enligt mätarna. Jag antar att frekvensen på ljudet gör att vi uppfattar vissa ljud som starkare än andra. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Får säga att det var en rolig kväll
![]() Så det var första gången på denna barnan. Anderstorp är en mycket snabbare barna än Kinnekulle. Så bilen fick gå betydligt fortare än den är van vid. o det satte sina spår.... En broms trumma bak sprack efter varv nr 2 ![]() som började att hugga. Det blev nog lite varmt efter den lååånga rakan , när man skall hejda 2000 kg bil. Jag hoppas att jag inte var ivägen för mycket på de kurviga avsnitten ![]() På de tre varven jag kunde köra. Har ingen vidare väghålning. Men det är kul att köra den på barna o strippen. Jag brukar säga att på rakorna så går det bra , men när vägen börjar att svänga ...... det är då problemen börjar. _________________ Henrik Björkman Chevrolet Camaro LT 74 |
||||
Håller med! Skitkul bana, snabb men lite läskig i slutet på rakan när man skulle från 220kmh till ca 80.. (eller vad det var)
![]() Vore kul att se lite fler bilder/snuttar... mvh Per (silver Fiat Coupe) |
||||
Det va skoj så länge det varade
![]() ![]() ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Jag fick mycket hjälp av Simons ( www.simons.se ) . Jag fick inte köra på Kinnekulle för två år sedan. Hade 3" raka rör o inga dämpare ![]() Även udda o extrema bilar . _________________ Henrik Björkman Chevrolet Camaro LT 74 |
||||
Jag tyckte inte det var så läskigt, men så kom jag ju inte upp i mer än 165 km/h ![]() De flesta bilar bara visslade förbi på rakan. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Jonas, hur har du det på insugssidan, eller i huvud taget runt motorn? Det måste ju också räknas in i ljudbilden.
Så var det dags för bilder: ![]() ![]() Varken RX:en eller Camaron fick/kunde ju köra så mycket, så ni får väl trösta er med en bild istället. Kojan på innern gasade riktigt friskt emellanåt. ![]() Det är fortfarande ovanligt att få se Skylines bansammanhang tycker jag. Men här var en. ![]() Bosse härifrån Kalmar har nu blivit klar med sin Cobra. Byggd på ett okortat Corvettechassi och med orginalmekanik är den väldigt snäll att köra säger de som testat. Ägaren själv hävdade att föraren och bromsarna var de största begränsningarna. Skall nog bli Gulfblå när plasten och spacklet härdat riktigt. Vem som kör den blå Coupèn vet jag inte. ![]() Aha, en Rejsa-kändis. Tyckte det såg ut att gå hyfsat, trots regumerade sulor. ![]() Alfons, boka in den 4 och 24 sept. Då har du slalomkörningar i Kalmar resp. på Uråsa om du är sugen. ![]() Jag hade hela tiden en känsla av att jag borde känna till den här. Men jag måste, lätt skamsen, erkänna att det inte var förrän eftersnackstråden kom igång jag insett att jag missat att säga hej till Frasse. ![]() ![]() Från vänster till höger: Uffe K, Thord, Maciek, några okända bilar och farsan. ![]() Det är bara att inse, jag har åtminstone lika mycket förutfattade meningar som alla andra: När jag såg Hondan här, och de spoilerutrustade Peugeot-bilarna i depån trodde jag stenhårt att de bara var där för att titta. Hej vad fel jag hade... ![]() Den här hade t.o.m. Lambo-dörrar. Körde med grotesk understyrning genom målkurvan. ![]() Ytterliger ett bidrag ifrån mina hemtrakter. Benke åker normalt Modsport med en Cobra, men efter att polare till honom behövt en liten knuff för att börja med racing byggde de om hans dragbil för V8-challenge. Har tidigare strulat rejält, men snurrade många varv (runt banan alltså...) under kvällen, och verkade ha hyggligt tempo i sig. ![]() ![]() olika oplar i olika vinklar mot markplanet. ![]() Jag har nog aldrig sett så många Fiat Cpupèr på ett ställe som här. Den här höll gott tempo. ![]() Det är verkligen sant att MC-åkare saknar två hjul och en halv hjärna. Det kan omöjligen ha varit guds mening att människan skall färdas i såna här vinklar ![]() ![]() Av alla små snabba bilar jag sett... Det var som jag tidigare skrev några bilar som stack ut. Detta var en av dem. Den gick så in i bänken fort i kurvorna, och bromsa sig om gick inte det heller, för jag tror knappt föraren behövde använda dem ![]() ![]() Imponerad av framfarten del 2: Jag har ju läst om Thord och hans M3 tidigare, men nu vet jag. Inte mycket sladdande, inget överdrivet motorbuller, knappt aldrig något låst hjul, bara ett jäkla tempo och en förmåga att ta sig fram genom trafik ![]() ![]() Var det den här S60:n som höll en Evo bakom sig under första passet? Såg ut att gå på gränsen, men det gick... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Skitkul att prova Anderstorp med Speedstern!
![]() ![]() Kul oxå att man fick ha en passagerare. Tjejen hängde med de första varven, och tyckte det var skitkul! Mina R-däck var inte så fina höger fram efteråt!! ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Tackar för en supertrevlig tillställning.
Det var första gången för mig på Anderstorp..första intrycket är...vad plat banan är... men jisses vad kurvorna är bankade! ![]() Speciellt tack till Thord som visade mig rätt spår. ![]() MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||
Vill se , vill se ![]() ![]() ![]() Du är den förste som har lyckats att få det på film ![]() om du inte kan lägga upp den på nån server så skicka över den till mig så gör jag det ![]() Håller med P.P vilket tempo du höll ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Vilken kanonbild på min svarte, tack för den Patrik!
![]() ![]() Jo jag lade märke till att du tittade lite undrande "hmm känner jag igen honom, eller?" ![]() Jo Thord kör riktigt snabbt och hans bil går riktigt bra också! ![]() Jag fick åka med honom ett pass och fick då se lite för mig nya och annorlunda spårval. Under det körpasset hade vi ett kul race med Uffe K i porschen, det slog fina eldkvastar från den blåa 944'n. Men största eldkvastarna måste ha varit de från Maciek's volvo, en halv meter långa! om någon har det på film så lägg upp det någonstans för det vill man absolut se. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Självklart kan jag kopiera filmen och lägga upp den ![]() Vill ju gärna se mina eldflammor , jag kan inte se dom när jag kör men jag hör att det smäller rejält varje gång jag ![]() ![]() Meilar över adressen till dig ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Första gången på Anderstorp för mig.
Riktigt sköj!!! Häftigt med dom bankade kurvorna och sjyssta snabba raksträckor. Fick "nöjet" att uppleva bromsfading också på min blåa Fiat Coupé. ![]() Ganska otäckt, men jag lyckades krypa tillbaks till depån med kokande bromsvätska. Men man lär sig!!! ![]() Mycket trafik på banan men jag tyckte det funkade jättebra med disciplinen. Jag kommer definitivt tillbaks!! Det finns bilder och några filmer här (Fiat-varning utfärdas...): http://alex.e4.org /alex |
||||
Jo en fundering , Patrik fick en kanon bild på mig och kojan
![]() Var det någon mer som tog bilder där jag är med ? Har tyvärr lite torra polare som inte förstår tjusningen att köra på barna ![]() Så jag brukar att få åka själv , men vad gör det man får ju ![]() Iomedet ,,,så har jag väldigt lite bilder på när jag kör. Märkte att det var en del som plåtade när jag körde förbi depån. Mvh _________________ Henrik Björkman Chevrolet Camaro LT 74 |
||||
Ni verkar ju ha haft en toppenkväll! Jag var bokad, men mitt deltagande stoppades ca kl 13.30 samma dag, när min mountainbike fick punktering på framhjulet i en utförsbacke genom ett gammalt stenbrott.
Jag skrevs ut från sjukhuset idag, men kommer förmodligen att missa resten av säsongen. ![]() Båda mina armar är av. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Hörde detta av din kompis med Boxtern ![]() Hoppas du blir bättre fort ![]() Krya på dig! _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Tack för det, Patrik ![]() Jag brukar ha bra läkkött, så ett visst hopp om att kunna köra KM5 finns i a f. Jag har känsel i alla fingrar, så det verkar ju lovande. ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
![]() ![]() ![]() Fiiina bilder!! Jag hoppas jag inte råkade bromsa röda M3:an för mycket, (ser nästan ut så på bilden!) han var RUGGIGT snabb i böjarna! Fick en tid (inte helt obehindrat varv dock) på 1.59, är det bra på Anderstorp? Har ingen aning själv. mvh Per (silver Fiat Coupe) |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 8915 besök totalt |