Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13609 besök totalt |
Vilket monster!!! riktigt läcker! ![]() lite lätt breddad bak, för dom "smala" bak ostarna... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
|
||||
Nä den är inte så stor och väger färdigvikt c:a 720 kg. Från början var den byggd med motor och drivning bak, så ingen ombyggnad så iallafall. _________________ Stefan Henziger Fiat 850 RACING -64 Fiat 131 2:drs -81 raceobjekt |
||||
Tackar "24-seven", men ostarna är bara 10,5" bak och 8,5" fram! ![]() Synd bara att jag skymmer bilen!! ![]() _________________ Stefan Henziger Fiat 850 RACING -64 Fiat 131 2:drs -81 raceobjekt |
||||
??? i morrgon är en annan dag ??? Gick det inte att överföra bilderna. Gillat din fiat den ser rolig ut _________________ Daniel Nyberg |
||||
Tjaaa...jag vet! Först var det överföringen från mobilen till datorn som inte funka å sen
dök det upp så ![]() morgondag!!!!!!! Men som jag brukar säga: Det kommer!!!! Kul att du gillar min lilla FIAT!! Skall ta min nyinköpta digitalkamera istället och ta liknande bilder så det händer nåt nångång på min tråd ![]() _________________ Stefan Henziger Fiat 850 RACING -64 Fiat 131 2:drs -81 raceobjekt |
||||
Kul bil!
Gillar de gamla SSK-bilarna extra mycket. Speciellt Castrol cup som jag tycker bjudit på det roligaste racerbyggena i Sverige någonsin. Mycket mer kreativa byggen en de mer påksotade i smatida SM-kalsser som Special Racing och Super Saloon (även det inte sällan förekom uppgraderade SSK-racers även där) Jag minns bilen ganska väl från den tiden. (snickrade själv på en Fiat 850 sport coupe med en hel del Abarthgodis för SSK standard på den tiden. (den såldes tyvärr innan den kom ut på racerbanan) Att den var vit och grön minns jag klart (ganska mättad mörkt gräsgrön) att föraren hette Emanuelsson, visste däremot inte att det var "Emmas" bror. Ford c/f och VW låda minns jag också, liksom att den då hade andra fälgar. Tror det var JP mk4 runt 8-9" Härligt att den finns kvar och på någotvis känns det mera rätt med en Fiat TC i den än Ford C/F. Men i SSK var ju nsätan allt som inte var Volvo-drvet, Ford-drivet så... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13609 besök totalt |