Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ylande bakaxel på ny caterham super 7. vanligt?
<<   1, 2
6784 besök totalt
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007

Re:

Dennis Kullman skrev:
Roxan. skrev:

Bertil Carlsson utanför Ängelholm har satt ihop mina diffar och han är mycket duktig.
Han färgar kuggarna så man ser att den är rätt injusterad och alla kuggar ligger ann.
När mina drev gick sönder i diffen hade jag ett vinande knarrande ljud när jag släpte gasen.

Roger Svensson, som också är en av de gamla Lotus-rävarna, kontrollerade att jag ställt kuggspelet rätt innan jag skruvade ihop diffen, men vi pratade aldrig om "förspänningen"...

ok.
Jag kan tyvärr inte skryta med några kunskaper.
Jag lämnade iväg hela klumpen till Bertil och fick den färdig att slänga i.
Fegt kanske, men skönt när det blir hundra.
Du kan ju slå han en signal, han är enligt mig den visaste inom området och mkt trevlig.

MSCC
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Re:

Roxan. skrev:
Dennis Kullman skrev:
Roxan. skrev:

Bertil Carlsson utanför Ängelholm har satt ihop mina diffar och han är mycket duktig.
Han färgar kuggarna så man ser att den är rätt injusterad och alla kuggar ligger ann.
När mina drev gick sönder i diffen hade jag ett vinande knarrande ljud när jag släpte gasen.

Roger Svensson, som också är en av de gamla Lotus-rävarna, kontrollerade att jag ställt kuggspelet rätt innan jag skruvade ihop diffen, men vi pratade aldrig om "förspänningen"...

ok.
Jag kan tyvärr inte skryta med några kunskaper.
Jag lämnade iväg hela klumpen till Bertil och fick den färdig att slänga i.
Fegt kanske, men skönt när det blir hundra.
Du kan ju slå han en signal, han är enligt mig den visaste inom området och mkt trevlig.

Jo, jag känner Bertil lite grann och pratade med honom också när jag monterade diffbromsen (och behövde bultar...). Jag kanske får slå honom en signal.

Citera
Skruva banåkabil
Ylande bakaxel på ny caterham super 7. vanligt?
<<   1, 2
6784 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande