Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 - otodrom, Turkiets GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
5228 besök totalt
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Råkade se GP2-loppet av misstag. Inget jag ångrar, var ju regält med action mest hela tiden. thumbs up

Värnamo
Här sen Dec 2002

Såg sista hälften av GP2 loppet och det var en riktig höjdare. Kommentatorerna på tyska Eurosport (har inte kanalkortet hemma för den svenska > ) skojade om att det är lika många omkörningar under en rejshelg i GP2 som det är på en hel säsong i F1.

Här sen Feb 2003

den svenska komentatorn va tyvärr inte med på noterna speciellt mycket...

men loppet regerade ju i underhållningsfaktor! snacka om att det värmer upp inför F1! ser till att 17" tft skärmen står på soffbordet nu så man kan se de lila tiderna live utan att sträcka på halsen detta loppet!

gissar kimmi 1, alonso 2. Om det inte blir ett haveri egen då kanske jag ska tillägga...

mvh C

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

med den banan lutar det åt att det kan bli säsongens bästa lopp, GP2 var ju suveränt

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Det ryktas om att Michelin igen är fundersama över däckena.. precis som i Indy, men de tror inte att det ska vara några större problem då den här banan är slätare.
Men nog var det nog ganska stora påfrestningar i kurvan där bar-bilarna bottnade ur.. lite Eau Rogue.

C

Här sen Feb 2003

får man justera fjädring när bilen står i parcfermé? (stavning?) elelr tar man det på gridden?

mvh C

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Christian Lange skrev:
får man justera fjädring när bilen står i parcfermé? (stavning?) elelr tar man det på gridden?

mvh C

Jag har fått för mig att inga som helst justeringar får göras under natten när de står inlåsta. Bara mindre översyn, som tex fylla på motorolja m.m.m.

Får de ens göra några justeringar före rejset? om det inte råder regn förståss.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Frontvingen kan tydligen vara OK att justera. Läs mer här:

http://www.formula1.com/insight/rulesandregs/13/504.html

Jkpg
Här sen Nov 2002

Spännande och kul bana!

Synd på Ferrari bara.

Här sen Feb 2003

ser ni att TC visas i grafiken med den runda varvmätaren? har itne sett det förut. vidare va det grymt intresant att se jämförande på trottle och break på alonso och button då de låg vid varandra. grymt!

ställningen nu lap29:

raikkonen
montoya
alonso
fissi
truli
botton
sato

mvh C

Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Punka!

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Typiskt M.Schumacher vid kontakten med..(Heidfeld var det va?)

Jkpg
Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:

Webber var det.
Håller dock inte med.

Här sen Feb 2003

håller inte helelr med... m schumi valde spår, webber va sida vid sida ca 85% coh då väljer schumi att tangera apex längre in? suck... race insident helt enkelt med min syp på det så va det mer schumis fel än webebrs...

och vad pysslar michelin med igen? eller snarare michelin med willams.... för mycket belastning på stommen hö bak innan tredje och fjäde apex i turn 8.... SUCK!

mvh C

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Daniel Magnusson skrev:
Daniel Ene skrev:

Webber var det.
Håller dock inte med.

Ah, Webber.

Jo, jag tycker han ofta blir övermodig när det handlar om närkamper.. Den senaste omkörning jag kan komma ihåg honom göra på rak arm är när han körde upp Hill på två hjul i Australien för en massa år sedan..

om man inte räknar in alla de blåflaggsomkörningar i ledning från pole och depå-strategis-omkörningar han och Ferrari lyckats väldigt bra med de senaste åren i Ferrari.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Christian Lange skrev:
ser ni att TC visas i grafiken med den runda varvmätaren? har itne sett det förut. vidare va det grymt intresant att se jämförande på trottle och break på alonso och button då de låg vid varandra. grymt!
mvh C

Jo, såg det oxså och det var mycket intressant att se...

TractionControll från halvgas på 2:ans växel å mellan varven på 3:ans växel oxså...
så vem kör bilen i dagsläget igentligen ?? elektroniken eller föraren ??? thumbs down

avskaffa allt vad elektroniska hjälpmedel heter å låt förarana köra bilen istället.. thumbs up

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hoppas att vi får se den nya grafiken när det körs på SPA. Hålla fullt genom Eau Rouge gör alla, eller??

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:
Den senaste omkörning jag kan komma ihåg honom göra på rak arm är när han körde upp Hill på två hjul i Australien för en massa år sedan..

Menar du M.Schumi? (dvs -94) För om jag inte minns fel så är Webber så färsk att han och Hill aldrig kört samtidigt?
Eller tänker du på R.Schumi? Webbers debut(?) i Australien och någon incident?

------>
Ang. incidenten:
Race-incident men på Schumis ansvar. Webber klättrar på curbsen med sina innerhjul och Schumi lämnar inte ens en bilbredd.
Kontenta: Webber = envis som aldrig ger sig. Schumi = hade inget att köra för det här loppet så varför inte lägga valutan på att vidmakthålla ryktet som en "farlig" racer. Kan ju vara nyttig i en annan närkamp nästa år...

Just my

Kalmar
Här sen Jun 2003

Daniel Magnusson skrev:
Daniel Ene skrev:

Webber var det.
Håller dock inte med.

Går ju omäjligen att ge webber skulden för detta, han var ju snudd på ute i gräset och åkte och hade fortfarande inte en sportmössa att kunna reda ut situationen pga Mickes "jag lämnar minsann ingen plats åt någon annan"-taktik. Man börjar ju grunna på om det verligen är Montoya som är den som kör värst eller om det finns viss röd bil med största ägget i..?

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

GP2 var bättre än F1..

Kimi leker med dom andra... kul att dom fått bilen att hålla!

Däck, williams.. där är nåt allvarligt fel.. 5 punkor på en helg på höger bak.. dåliga däck eller kass chassi, eller är det en kombination?? Det var ju dom som hade mest problem i USA med...

// magnus

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

BTG skrev:
Daniel Ene skrev:
Den senaste omkörning jag kan komma ihåg honom göra på rak arm är när han körde upp Hill på två hjul i Australien för en massa år sedan..

Menar du M.Schumi? (dvs -94) För om jag inte minns fel så är Webber så färsk att han och Hill aldrig kört samtidigt?
Eller tänker du på R.Schumi? Webbers debut(?) i Australien och någon incident?

------>
Ang. incidenten:
Race-incident men på Schumis ansvar. Webber klättrar på curbsen med sina innerhjul och Schumi lämnar inte ens en bilbredd.
Kontenta: Webber = envis som aldrig ger sig. Schumi = hade inget att köra för det här loppet så varför inte lägga valutan på att vidmakthålla ryktet som en "farlig" racer. Kan ju vara nyttig i en annan närkamp nästa år...

Just my

Syftade på MS vs. Hill -94. Kanske var lite otydlig.
Ja, nu var det väl inte så farlig ihopkörning idag, men jag tycker ändå att det är rätt så huvudlöst av någon med så pass mycket körtid som MS faktiskt har under bältet.. (förlorade tex 20 varvs uppsamlande av data på en helt ny bana även om han inte tagit poäng)

Klart MS hade koll på att det inte fanns plats för båda genom kurvan och då tycker jag att det verkar onödigt att styra in bara för att i så fall bevisa något.

Visst, MS är en av de mest framgångsrika förarna genom tiderna, men i mina ögon så är det mycke tack vare att Ferrari är (var?) en organisation av yppersta klass både då det gäller den hållbarhet som varierat bland de andra teamen, teknik och strategi. Idag var han väl inte snabbare än andreföraren i en likadan bil tex..

just my

mvh / Daniel

F1 - otodrom, Turkiets GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
5228 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande