Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2774 besök totalt |
Som sagt jag ska ut o förhandla pris om två veckor!
Blir vi 40 bilar så kommer det att kosta 700:-per bil som det är idag! om priset kvarstår som det är idag och vi inte får ihop förtio bilar så avblåser vi det hela! Då även jag tycker att 700:- är nån sorts övre gräns. Tycker som ni att det är synd om dom skulle ta dö på sig själva genom att ha för höga priser! Vet att det är fler som hade räknat med att ha evenemang där, men som funderar på att dra sig ur pga att det är för dyrt ![]() Men än så hoppas vi på ett bättre pris ![]() Men alla som kan tänka sig att åka för max 700:-, kläm i väg ett mejl så vi får i hop förtio åkande ![]() Jag åter kommer om pris när jag har pratat med dom ![]() MVH _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Då är det bara MotorEvents banor Mantorp och Knutstorp samt Anderstorp som är dyrare, fast dom har lite bättre förutsättningar för att ta betalt , typ riktig racerbana. |
||
Som sagt jag återkommer om pris när jag har pratat med dom
![]() och en liten rättelse. 700:- är ett pris som vi satte som tak! Sen om det blir billigare så blir väll alla glada ![]() Detta med tanke på att vi var lite osäkra på antal anmälningar och på priset. Frågan var alltså om det fans nått intresse att köra för max 700:-. Det är alltså inte 28000 för förtio bilar som gäller!!! (Så att det inte blir något missförstånd eller snack) MVH _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Nej självklart, men om det är 700 per bil för 40 så är det helt enkelt fel pris. 700 per bil för 10 kan jag förstå...men inte så mycket mer. |
||
Men 700:- per bil för 40 bilar blir väl 28 000:- för 40 bilar.
Jag vet inte om jag missuppfattat Fredrik C., men om du inte kom upp i 40 st. som var beredd att betala 700:- var så skulle ni blåsa av det, så det betyder alltså att för 40 bilar krävs 28 000:-. Eller var det bara någon första gissning på kostnaden? Alternativt första prisuppgift, som du tror går att få ned? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Eller så kanske dom ville tjäna en krona eller två på arrangemanget (vilket iofsig inte är något fel med, men man får isåfall vara tydlig att det inte är självkostnadspris då och helst bjuda på något mera arbetat arrangemang än enbart en banhyra) |
||
Själv tycker jag att det är en bra regel att den som arrangerar ska få köra "gratis" som tack för arbetet som är nerlagt. |
||
Som sagt, ännu så är det bara en intresse anmälan om vilka som är sugna på bankörning på Björkvik Ring för 700:- eller mindre!
Detta är alltså en första "hint" om vad det kan tänkas kosta. Det enda som är säkert är att det inte kommer att bli dyrare. Efter som att vi aldrig tidigare ordnat ett banmöte så lade vi en liten marginal på det pris vi fått från Björkvik så var vi säkra på att täcka eventuella mer kostnader. Vi har inga avsikter att tjäna pengar på detta! Tanken är att det ska bli ett genomarbetat evenemang som kanske kommer att bjuda på några trevliga överaskningar ![]() MVH ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2774 besök totalt |